Page 23 - CHEMLIFE SAYI - 1
P. 23

chemlife.com.tr


          ilerlemek için kritik öneme sahip-
          tir. Dijital yetenekleri geliştirmek
          zaman ve kararlılık gerektirir. Bu
          yüzden adım adım bir yaklaşım
          önemlidir. Altı adım ile Endüstri
          4.0’da gerçekçi bir yaklaşım ile yol
          haritanızı oluşturabilirsiniz.
          1)Endüstri 4.0 strateji ön harita-
          nızı oluşturun: Endüstri 4.0’da ne-
          rede olmanız gerektiğine karşılık
          kendi dijital bilginizi değerlendi-
          rin. Eksikliği kapatmak için net
          hedefler belirleyin. İşletmeniz için
          en fazla değeri sağlayacak ted-
          birleri önceliklendirin ve bunların
          genel stratejinizle uyumlu oldu-
          ğundan emin olun. Daha sonra
          bu ön stratejinin farkındalığını
          oluşturun. Şirket yapısında, tüm
          birimdeki çalışanlara bu ön hari-                                                                                             KÖŞE YAZILARI
          tadaki görevlerini açık bir şekilde
          anlatın.

          2)Deneme projeniz ile başlayın:
          Konseptin kanıtını oluşturmak
          ve işletme değerini göstermek   oluşturmak (veya edinmek) için   mümkün olan en çok sayıda alan-  Ülke olarak İhracatta
          için bunları kullanın. Her proje ba-  bir plan hazırlayın. İş süreçlerinizi   da uygulayın. Verileri akıllı sistem   her zaman lider
          şarılı olamaz ancak şirketiniz için   ileriye götürebilecek, iyi tasarlan-  tasarımı vasıtasıyla elde etmeyi
          geçerli olan yaklaşımı öğrenme-  mış kullanıcı arayüzlerine sahip   öğrenin, ürünleri müşterilere   konumda bulunan
          nize yardımcı olur. İlk denemeler   çevik ve oldukça işlevsel BT altya-  uyarlamak için gerçek zamanlı   kimya sektörümüzü
          için nispeten dar bir başlangıç   pısı gibi teknolojik etkinleştiricileri   analitiği kullanın ve süreçlerinizi   Dünya’da hızla
          kapsamı tanımlayın. Ancak malze-  dahil edin.               sürekli geliştirin.
          melerden müşterinin sunumuna                                                               gelişen Endüstri 4.0
          (satış sonrası servislere kadar)   4)Veri analizinde usta olun:   5)Dijital bir işletmeye dönüş-  ve aynı doğrultuda
          Endüstri 4.0’ın uçtan-uca kon-  Endüstri 4.0 ile elde edilen   türün: Endüstri 4.0’ı yakalamak,   ilerleyen Kimya
          septini dahil edin. Henüz mevcut   başarı, veri olanaklarının kilidini   şirketinizin uygulamaları ve buna
          olmayan standartları veya altya-  açma ve analitiği yaratıcı ve etkili   bağlı tutumlar konusunda büyük   4.0 ‘a bir an evvel
          pıyı telafi etmek için pragmatik   yöntemlerle kullanmaya bağlıdır.   olasılıkla önemli değişiklikler   hazırlamalıyız.
          olarak tasarım yapın. Şirketinizin   Tüm şirketin stratejik öncelikle-  gerektirecektir. Dijital bir kültürü
          sınırları dışındaki dijital liderlerle   rine bağlı, kurum içi personel ve   teşvik edin. Tüm çalışanlarınız,
          birlikte çalışın. Dijital yeniliğinizi   dış kaynaklı uzmanlık konularında   denemeye istekli olmalı, yeni
          hızlandırmak için yeni başlayanlar,   çalışan çapraz işlevsel analitik   çalışma yolları öğrenmeli ve buna
          üniversiteler veya endüstri kuru-  yetenekler kurun. İşletmenin   göre günlük süreçleri uyarlamalı.
          luşlarıyla birlikte çalışın.  farklı bölümlerinden gelen verileri   Endüstri 4.0 uygulamasını uygu-
                                        birleştirmenin yollarını geliştirin.   ladığınızda bu değişikliğin sona
          3)İhtiyacınız olan yetenekleri   (Örneğin, kalite, lojistik ve mü-  ermediğini unutmayın. Şirketi-
          tanımlayın: Deneme projenizde   hendislik işlevlerinizdeki veriler)   nizin, rekabet ortamında ayakta
          öğrenilen dersleri temel alarak,   Bu yöntemleri, özellikle şirketinizi   kalabilmesi için Endüstri 4.0’ın
          hedeflerinize ulaşmak için ihtiyaç   farklılaştıracak veya müşterile-  tüm evrelerine ayak uydurması
          duyduğunuz yetenekleri ayrıntılı   rinizin ilgisini çekebilmek için   gerektiğini unutmamak gerekiyor.
          bir şekilde çizin ve bu yetenekleri
                                                                      6)Bir ekosistem perspektifi
                                                                      benimseyin: Müşterileriniz için
                                                                      eksiksiz ürün ve hizmet çözüm-
                                                                      leri geliştirin. Şirket bünyesinde
                                                                      bunu gerçekleştiremiyorsanız,
                                                                      ortaklıklar kurarak ilerleyebilirsi-
                                                                      niz. Kendi şirketinizin sınırlarını
                                                                      - teknik standartlarla - köprü
                                                                      kurmanın yollarını arayın, böylece
                                                                      tam olarak kontrol edemediğiniz
                                                                      platformların bir parçasından
                                                                      kazanç elde edebilirsiniz. Perfor-
                                                                      manstaki en büyük gelişmeler,
                                                                      tüketici davranışını aktif olarak
                                                                      anladığınızda ve iş ortakla-
                                                                      rı, tedarikçiler ve müşteriler
                                                                      gibi karmaşık bir ekosistem-
                                                                      de şirketiniz için ayırıcı bir rol
                                                                      organize ettiğinizde ortaya çıkar.
                                                                      Kaynaklar: worldofchemicals &
                                                                      Deloitte University & endustri40.
                                                                      com




                                                                                                                 Sayı 1 • Mayıs 2017  23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28