Page 41 - ChemLife Sayı 04
P. 41
I NOVASYON ÖZEL KÖŞESI
rantabl kullanmaya başlıyor. nin ciddi bir değişim yaşaması yatırımlarla önemli bir değişim yüksek seviyelerde. Almanya
gerekiyor. sürecine girdiklerini belirtiyor. merkezli dünya devi kimya
Sektörün dilinden anlayacak İKMİB olarak bu hedefler doğ- şirketi BASF’in rakamları bile
mühendislere ciddi anlamda “AR-GE ve inovasyon demek rultusunda önemli çalışmalar bize dünya genelinde AR-GE
gereksinim duyuluyor. ileri teknoloji demek…” yürüttüklerine işaret eden çalışmalarının hangi boyutta
Neredeyse tüm sektörleri Akyüz, 2016’da altıncısını
Yaşamın her alanına dokunan ilgilendiren kimya endüstrisinin düzenledikleri AR-GE Proje olduğu konusunda fikir veriyor. www.chemlife.com.tr
kimya endüstrisi, neredeyse Türkiye’nin ve dünyanın gele- Pazarı yarışmasını da önemli 2016 yılında BASF’in cirosu
tüm sektörlere girdi sağla- ceğini ilgilendirdiğini yineleye- bir örnek olarak gösteriyor. 57.5 milyar euro. Aynı dönem-
masıyla da özel bir konumda. rek kimyanın önemine değinen de AR-GE’ye harcanan rakam
Ülke ekonomisine en çok katkı İstanbul Kimyevi Maddeler “Güney Kore üzerinde durul- 1.8 milyar euro. Dünya çapında 41
sağlayan alanlardan biri olan ve Mamulleri İhracatçıları ması gereken bir ülke” 70 AR-GE merkezi ve 10 bin
kimya endüstrisi, görünürdeki Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu çalışandan bahsediyoruz. Tabii
mevcut yapısından çok daha Başkanı Murat Akyüz, “AR-GE Kimyada AR-GE ve inovas- Türkiye ile karşılaştırdığımız-
fazla potansiyele sahip… ve inovasyon demek ileri yonun sektöre getireceği da ölçek olarak bu ülkelerin
Artık günümüzde çağdaşlığın teknoloji, katma değerli üretim kazanımlara işaret eden
önemli göstergelerinden biri demek. Şirketlerin katma de- Akyüz, şu bilgileri veriyor: gerisinde kalıyoruz.
haline gelen gelişmiş kimya ğer yaratma becerisi AR-GE ve “Yenilikçi ve yüksek teknolojili Ağustos - 2017
endüstrisi, nitelikli üründen inovasyon yatırımlarıyla doğru ürünlerle dünya pazarlarındaki Kimya sanayinin ülkemizdeki
çevreci ürüne kadar birçok orantılı. Artık çağımızda önemli konumumuzu güçlendirmek gelişimi 50’lerden sonra ger-
alanda dikkat çekiyor. Bu olan miktar bazında çok ürün en büyük amacımız. AR-GE’ye çekleşiyor. Sermaye birikimi,
noktada katma değeri yüksek satmak değil ürünü yüksek yapılan yatırımlarla, yüksek büyüme, teknoloji altyapısının
mamullerin öne çıktığı kimya katma değerle satmak. AR-GE teknolojili ürünler yaratılma- gelişmesi, AR-GE’nin öneminin
endüstrisinde ürün gruplarının ve inovasyona yatırım yapan, sı ve uluslararası pazarlara anlaşılması ve bu alana yatırım
ve taşıdığı potansiyelin altını markalaşmayı başaran şir- sunulması mümkün. Ülke yapılmaya başlanması ne yazık
bir kez daha önemle çizmek ketlerimizin çokluğu, ‘Made in ekonomisine ciddi katkı sağla-
gerekiyor. Üretim kalitesiyle Turkey’ markasının güçlenmesi yan ve Türkiye’nin ihracatında ki geç gerçekleşiyor. Halen de
dünya pazarlarında rekabette için de çok önemli” bilgisini üçüncü sırada yer alan kimya gelişmiş ülkeler ortalamasının
çıtayı sürekli yükselten en- veriyor. endüstrisi, katma değeri yük- altındayız. Altını çizmemiz
düstrinin Türkiye’de en önemli sek ürünlerle, global rekabette gereken bir başka nokta ise
eksiği katma değerli üretim ve Endüstrinin katma değer de öne geçebilecek potansi- Uzakdoğu ve Asya’nın da son
markalaşma. Son yıllarda bu iki açısından ciddi bir potansiyel yelde. Kimya teknolojilerine yıllarda teknoloji ve AR-GE
konuda da mesafe kat edilse taşıdığını, öte yandan inovas- ve AR-GE çalışmalarına yön anlamında kendini geliştirmesi.
de daha alınması gereken yon inovasyon, AR-GE, tasarım veren ülkelere baktığımızda, Örneğin Güney Kore bu açıdan
çok uzun bir yol var. Öncelikle ve markalaşmaya ihtiyaç du- gelişmiş ülkelerin lider olduğu- üzerinde durulması gereken
sektörün sanayicilerin dilinden yulduğunun altını hassasiyetle nu görüyoruz. ABD, Japonya,
anlayacak kimya mühen- çizen Başkan Akyüz, plastik, Almanya bu ülkelerin başını bir ülke.”
dislerine ihtiyacı olduğunu kozmetik, boya, ilaç, medikal çekiyor ve kimya alanında yeni
hatırlatmakta yarar var. Ancak ve eczacılık alanlarındaki ürün teknolojilere öncülük ediyor. /Kaynak : www. turkiyeinovasyon-
sektör temsilcilerinin belirttiği gruplarıyla ekonominin loko- AR-GE’ye ayrılan bütçeler de haftasi.com & İKMİB CHEMİST
gibi bunun için eğitim sistemi- motifi olduklarını, bu alandaki tahmin edeceğiniz gibi çok Dergisi