Page 41 - ChemLife Sayı 04
P. 41

I NOVASYON ÖZEL KÖŞESI




























       rantabl kullanmaya başlıyor.  nin ciddi bir değişim yaşaması   yatırımlarla önemli bir değişim   yüksek seviyelerde. Almanya
                                gerekiyor.               sürecine girdiklerini belirtiyor.   merkezli dünya devi kimya
       Sektörün dilinden anlayacak                       İKMİB olarak bu hedefler doğ-  şirketi BASF’in rakamları bile
       mühendislere ciddi anlamda   “AR-GE ve inovasyon demek   rultusunda önemli çalışmalar   bize dünya genelinde AR-GE
       gereksinim duyuluyor.    ileri teknoloji demek…”   yürüttüklerine işaret eden   çalışmalarının hangi boyutta
                                Neredeyse tüm sektörleri   Akyüz, 2016’da altıncısını
       Yaşamın her alanına dokunan   ilgilendiren kimya endüstrisinin   düzenledikleri AR-GE Proje   olduğu konusunda fikir veriyor.   www.chemlife.com.tr
       kimya endüstrisi, neredeyse   Türkiye’nin ve dünyanın gele-  Pazarı yarışmasını da önemli   2016 yılında BASF’in cirosu
       tüm sektörlere girdi sağla-  ceğini ilgilendirdiğini yineleye-  bir örnek olarak gösteriyor.  57.5 milyar euro. Aynı dönem-
       masıyla da özel bir konumda.   rek kimyanın önemine değinen                de AR-GE’ye harcanan rakam
       Ülke ekonomisine en çok katkı   İstanbul Kimyevi Maddeler   “Güney Kore üzerinde durul-  1.8 milyar euro. Dünya çapında   41
       sağlayan alanlardan biri olan   ve Mamulleri İhracatçıları   ması gereken bir ülke”  70 AR-GE merkezi ve 10 bin
       kimya endüstrisi, görünürdeki   Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu             çalışandan bahsediyoruz. Tabii
       mevcut yapısından çok daha   Başkanı Murat Akyüz, “AR-GE    Kimyada AR-GE ve inovas-  Türkiye ile karşılaştırdığımız-
       fazla potansiyele sahip…   ve inovasyon demek ileri   yonun sektöre getireceği   da ölçek olarak bu ülkelerin
       Artık günümüzde çağdaşlığın   teknoloji, katma değerli üretim   kazanımlara işaret eden
       önemli göstergelerinden biri   demek. Şirketlerin katma de-  Akyüz, şu bilgileri veriyor:   gerisinde kalıyoruz.
       haline gelen gelişmiş kimya   ğer yaratma becerisi AR-GE ve   “Yenilikçi ve yüksek teknolojili           Ağustos - 2017
       endüstrisi, nitelikli üründen   inovasyon yatırımlarıyla doğru   ürünlerle dünya pazarlarındaki   Kimya sanayinin ülkemizdeki
       çevreci ürüne kadar birçok   orantılı. Artık çağımızda önemli   konumumuzu güçlendirmek   gelişimi 50’lerden sonra ger-
       alanda dikkat çekiyor. Bu   olan miktar bazında çok ürün   en büyük amacımız. AR-GE’ye   çekleşiyor. Sermaye birikimi,
       noktada katma değeri yüksek   satmak değil ürünü yüksek   yapılan yatırımlarla, yüksek   büyüme, teknoloji altyapısının
       mamullerin öne çıktığı kimya   katma değerle satmak. AR-GE   teknolojili ürünler yaratılma-  gelişmesi, AR-GE’nin öneminin
       endüstrisinde ürün gruplarının   ve inovasyona yatırım yapan,   sı ve uluslararası pazarlara   anlaşılması ve bu alana yatırım
       ve taşıdığı potansiyelin altını   markalaşmayı başaran şir-  sunulması mümkün. Ülke   yapılmaya başlanması ne yazık
       bir kez daha önemle çizmek   ketlerimizin çokluğu, ‘Made in   ekonomisine ciddi katkı sağla-
       gerekiyor. Üretim kalitesiyle   Turkey’ markasının güçlenmesi   yan ve Türkiye’nin ihracatında   ki geç gerçekleşiyor. Halen de
       dünya pazarlarında rekabette   için de çok önemli” bilgisini   üçüncü sırada yer alan kimya   gelişmiş ülkeler ortalamasının
       çıtayı sürekli yükselten en-  veriyor.            endüstrisi, katma değeri yük-  altındayız. Altını çizmemiz
       düstrinin Türkiye’de en önemli                    sek ürünlerle, global rekabette   gereken bir başka nokta ise
       eksiği katma değerli üretim ve   Endüstrinin katma değer   de öne geçebilecek potansi-  Uzakdoğu ve Asya’nın da son
       markalaşma. Son yıllarda bu iki   açısından ciddi bir potansiyel   yelde. Kimya teknolojilerine   yıllarda teknoloji ve AR-GE
       konuda da mesafe kat edilse   taşıdığını, öte yandan inovas-  ve AR-GE çalışmalarına yön   anlamında kendini geliştirmesi.
       de daha alınması gereken   yon inovasyon, AR-GE, tasarım   veren ülkelere baktığımızda,   Örneğin Güney Kore bu açıdan
       çok uzun bir yol var. Öncelikle   ve markalaşmaya ihtiyaç du-  gelişmiş ülkelerin lider olduğu-  üzerinde durulması gereken
       sektörün sanayicilerin dilinden   yulduğunun altını hassasiyetle   nu görüyoruz. ABD, Japonya,
       anlayacak kimya mühen-   çizen Başkan Akyüz, plastik,   Almanya bu ülkelerin başını   bir ülke.”
       dislerine ihtiyacı olduğunu   kozmetik, boya, ilaç, medikal   çekiyor ve kimya alanında yeni
       hatırlatmakta yarar var. Ancak   ve eczacılık alanlarındaki ürün   teknolojilere öncülük ediyor.   /Kaynak : www. turkiyeinovasyon-
       sektör temsilcilerinin belirttiği   gruplarıyla ekonominin loko-  AR-GE’ye ayrılan bütçeler de   haftasi.com  & İKMİB CHEMİST
       gibi bunun için eğitim sistemi-  motifi olduklarını, bu alandaki   tahmin edeceğiniz gibi çok   Dergisi
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46