Page 19 - ChemLife 07
P. 19
BILIMSEL
Reiher, “Bu yılın başlarında onu Nano Simbox’ı eğitsel bir araç Philippov, “Moleküller ile oy- likli yazılar yazan John Gilbey,
ziyaret ettim ve onun sanal olarak geliştirmek için şimdi- nayabilir ve onlarla etkileşim öğrenmenin tamamen sanal
gerçekliğini kuantum mekanik den yatırıma yöneldi bile. kurabilirsiniz, bu nedenle sizin olduğu bir dünya öngörüyor.
modelimize bağladık. Mole- Glowacki, “Şirketin amacı, bunu için onlar gerçek ve orada ger- Öğrencilerin laboratuvar önlü-
küllerin değiştirilmesini çoğun- dünyanın her lisesine koymak’ çekte neler olduğunu anlamak ğü ve gözlük yerine bir kulaklık
lukla klasik kuvvet alanlarına diyor. Glowacki ve meslek- kolaydır. Muhtemelen sanal takımı ve algılayıcı kullandığı bir
dayandırarak yapabileceği bir taşları, cihazlarını mümkün gerçeğin en büyük değeri gö- geleceği hayal etmek çok da
sistemi vardı, ancak herhangi olduğunca ucuz ve kolay hale rünmezliği görmektir” diyor. zor değil diyor.
bir reaksiyon yapamadı çünkü getirmek için geniş çapta kabul Onların teknolojileri platform
bağları kırdığınızda yeterince edilebileceğini ümit ederek ça- için tasarlandı ve Google Dayd- Ancak Philippov, bunun bir
güvenilir bir kuantum açıkla- lışıyorlar. ream yada daha da ucuz bir sü- çizgiyi aşacağını düşünenler
masına sahip olmanız gerekir” rüm Google Cardboard’da ça- arasında. “Çocuklardan gerçek
diyor. Interactive Scientific, oyun lışıyor. Glowacki gibi Philippov deneylerin büyüsünü almak is-
dünyasındaki VR’ın şu anki da sanal gerçekliğin gelecekte temiyorum” diyor.
Eğitici eğiliminin, fen eğitimini dö- sınıflarda gittikçe daha önemli
Glowacki, VR’nin görsel faktö- nüştürmesini umut eden tek rol oynayabileceğini öngörüyor. Kaynak : chemistryworld
rünün, kimyanın ‘PR problem- şirket değil. MEL Science’ın ku-
leri’ dediği şeylerin bazılarına rucusu Vassili Philippov, Che- ‘Ancak gerçek deneylerin man-
hitap etmesine yardım ede- mistry World’e şirketinin bu yıl zaraları ve kokuları konusunda
bileceğine inanıyor (Halk ara- VR tabanlı kaynaklar sunmaya özel bir şey var ve bunun yerini
sında sıkıcı ve görsel çekiciliği başladığını ve okullar tarafın- almak istemiyorum.’
bulunmayan bir algı). dan kullanılmak üzere 150’den Fakat VR pratik çalışma rolü-
fazla ders içeriği sunduğunu nü tamamen devralabilir mi?
Şirketi Interactive Scientific, söyledi. 2016’daki bilimkurgu özel- www.chemlife.com.tr
19
OYUNCAK ENDÜSTRISINDEN
BOYALARDAKİ YENİ ALÜMİNYUM
LİMİTİNE DESTEK Kasım - 2017
Avrupa Oyuncak Endüstrisi Geçen yıl Komisyon, Scheer’e
Birliği (TIE), Avrupa Komisyo- Avrupa Gıda Güvenliği Ajansı
nu’nun, oyuncaklarda kulla- ve Dünya Sağlık Örgütü uz-
nılan boyalardaki migrasyon man komitelerinin uyguladığı
limitleri ile ilgili tolere edilebilir hesaplama yöntemine göre
alüminyum alımı konusundaki güncellemesini istemişti. Eylül
nihai kararını memnuniyetle ayında kamu görüşüne açılan
karşıladığını açıkladı. bilimsel görüşe, endüstriden
de katılım sağlanmıştı.
Komisyonun onayladığı bilim-
sel karara göre, oyuncak ve di- Detaylı Bilgi İçin : https://
ğer kaynaklardan alınabilecek ec.europa.eu/health/scienti-
günlük tolere edilebilir alümin- fic_committees/consultati-
yum miktarının, vücut ağırlığı ons/public_consultations/sc-
başına günde 0.3 mg/kg olma- heer_consultation_04_en
sı öneriliyor.
Kaynak : İMMİB
Bu hesap, 2010 yılındaki Sc-
heer Görüşüne göre bilimsel
bir komite tarafından yapıldı.