Page 30 - ChemLife Sayı 19
P. 30

SYMRISE, PARFÜM

               TASARIMINDA

               IBM’IN YAPAY


                     ZEKASINI

                KULLANIYOR                                     TOYO MATBAA


                                                               MÜREKKEPLERI

                                                               AVRASYA AMBALAJ

                                                               FUARI’NDAYDI



                                                               Türkiye ekonomisinin en   farklı ürün çözümlerini de fuar
                                                               hızlı büyüyen sektörlerinden   süresi boyunca yerli ve yabancı
   SEKTÖREL
                                                               biri olan ambalaj, üretim ve   ziyaretçileri ile buluşturdu.
                                                               ihracattaki başarıları ile göz
                                                               dolduruyor. Ambalaj ve baskı   TOYO Matbaa Mürekkepleri
                                                               sektörü, bu yıl 31 Ekim – 03   CEO’su Yakup Benli, fuara
                                                               Kasım 2018 tarihleri arasında   ilişkin yaptığı değerlendirmede
                                                               TÜYAP Fuar ve Kongre      sektörün her yıl merakla
                                                               Merkezi’nde düzenlenen 24.   beklediği ve gerek katılımcı
                                                               Avrasya Ambalaj Fuarı’nda   gerekse dünyanın dört bir
                                                               bir araya geldi. TOYO Matbaa   yanından ziyaretçileri ile
                                                               Mürekkepleri de basım ve   rekor kıran Avrasya Ambalaj
                                                               ambalaj sektörüne yönelik   Fuarı’nın çok önemli bir
                                                               geniş ürün yelpazesi ile   platforma dönüştüğünü
                                                               sektörün bölgedeki en büyük   belirterek şunları söyledi:
                                                               buluşmasında yerini aldı.   “Ambalaj sektörü istikrarlı
              Parfüm endüstrisi için artık dijital                                       şekilde büyüyen ve değişimin
   30                                                          Ambalaj ürünlerinden ambalaj   hızlı gerçekleştiği dinamik
              çağ başlıyor diyebiliriz. Dünyanın               makinelerine, gıda işleme   bir sektör. Bizim de şirket
               önde gelen koku ve tatlandırıcı                 ekipmanlarından ambalaj baskı   olarak büyüme hedeflerimizde
                                                                                         özel bir yere sahip. Ambalaj
                                                               teknolojilerine ve tamamlayıcı
              üreticilerinden Symrise, kendisine               ambalaj ürünlerine kadar   sektörüne yönelik yeni ve
                                                               sektörün tüm taraflarını   inovatif ürünler sunmak üzere
                      yaratıcı yollar çiziyor.                 aynı platformda buluşturan   yatırımlarımızı sürdürüyoruz.
                                                               Avrasya Ambalaj Fuarı, bu yıl   Büyüme hedeflerimize paralel
                                                               da dünyanın farklı ülkelerinden   olarak gerçekleştirdiğimiz
                                                               binlerce ziyaretçiye ev sahipliği   yatırımlar ile esnek ve karton
   kimya teknolojileri gazetesi  I        I   www.chemlife.com.tr
                                                               yaptı. REED TÜYAP Fuarcılık   ambalaj sanayine hizmet
                                                               ve Ambalaj Sanayicileri   eden güçlü üreticilerden biri
                                                               Derneği (ASD) işbirliğinde   olma yolunda ilerliyoruz.
          IBM Research ile ortaklaşa   Pazarlama Direktörü     hayata geçirilen fuara,   Ar-Ge Merkezimiz, ambalaj
          olarak, şirket şu anda   Alexandre Bouza, “Bu        sektörün önemli Sivil Toplum   sektörünün ihtiyaç duyduğu
          dijital koku modellerine   çaba, insan zekasını makine   Kuruluşları da destek veriyor.   inovatif çözümleri geliştirmek
          dayalı parfümler yaratmak   zekasıyla buluşturuyor                             için durmaksızın çalışıyor.
          için yapay zeka (AI)     ve yeni, güzel kokuları     Japonya merkezli mürekkep   Bölgenin en önemli ambalaj
          kullanma yöntemini       yaratıyor. Philyra’nın      üreticilerinden Toyo Ink   organizasyonu olan 24.
          geliştiriyor. Philyra, olarak   tüketici tercihleri, formül   Group çatısı altından yer alan   Avrasya Ambalaj Fuarı’nda
          isimlendirilen proje, ürün   ve içerik bilgisine dair   TOYO Matbaa Mürekkepleri,   sergilediğimiz ürün grupları
          tasarımı teknolojisi için   anlayışı, parfümerlerin   binlerce firma ve ziyaretçiyi   arasında özellikle likit
          IBM Research tarafından   yaratıcı tasarım sürecini   ağırlayan 24. Avrasya Ambalaj   mürekkepler, metal ambalaj
          geliştirilen AI’yı kullanıyor.   hızlandırmasına     Fuarı’ndaki standında; her türlü   sistemleri, ofset mürekkepler
          Projenin ilk ürünleri, O   ve nihai ürünleri         baskı malzemelerine uygun,   ve laminasyon tutkalları büyük
                                                                                         ilgi gördü. İhracat hedeflerimizi
          Boticario için üretilen iki   mükemmelleştirmeye     yüksek performanslı mürekkep,   destekleyen yönüyle de
          koku oldu. Her iki koku da   odaklanmasını sağlayan yeni   kaplama sistemleri ve yardımcı   başarılı bir fuar geçirdik.
          2019’da pazara sunulacak.   parfüm kombinasyonlarına   malzemelerini sergiledi. Manisa   Ortadoğu, Kuzey Afrika ve
                                   yol açtı. AI’deki ilerlemeler,   Organize Sanayi Bölgesi’ndeki   Balkan ülkelerinden gelen
                                                               fabrikasında üretimini
          Özellikle koku sektöründe,   müşterilerimize benzersiz   yaptığı ürün grupları yanında   ziyaretçilerin yoğun olduğunu
          pazar her sezon yeni     ve yeni kokular getirmemize   gıda, içecek ve endüstriyel   gözlemledik. Ayrıca yurt içi
          kreasyonlar talep ediyor.   yardımcı oluyor. Symrise   uygulamalar için geliştirilen ve   bayilerimiz ve iş ortaklarımızla
          AI mevcut kokuları       ve IBM Research ile bu      Toyo Ink Group bünyesinde   da bir araya gelme fırsatı
          tanımlar ve tamamlayıcı   işbirliğinin bir parçası   yer alan laminasyon tutkalları,   bulduk. Hedeflerimize
          ek bileşenler ve formüller   olmaktan dolayı çok     plastik renklendiriciler ve   ulaştığımız son derece verimli
          önerir. O Boticario      memnunuz” dedi.             inkjet (dijital mürekkepler) gibi   bir fuar geçirdik”.
                                                               ambalaj sektörüne yönelik
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35