Page 30 - ChemLife Sayı 19
P. 30
SYMRISE, PARFÜM
TASARIMINDA
IBM’IN YAPAY
ZEKASINI
KULLANIYOR TOYO MATBAA
MÜREKKEPLERI
AVRASYA AMBALAJ
FUARI’NDAYDI
Türkiye ekonomisinin en farklı ürün çözümlerini de fuar
hızlı büyüyen sektörlerinden süresi boyunca yerli ve yabancı
SEKTÖREL
biri olan ambalaj, üretim ve ziyaretçileri ile buluşturdu.
ihracattaki başarıları ile göz
dolduruyor. Ambalaj ve baskı TOYO Matbaa Mürekkepleri
sektörü, bu yıl 31 Ekim – 03 CEO’su Yakup Benli, fuara
Kasım 2018 tarihleri arasında ilişkin yaptığı değerlendirmede
TÜYAP Fuar ve Kongre sektörün her yıl merakla
Merkezi’nde düzenlenen 24. beklediği ve gerek katılımcı
Avrasya Ambalaj Fuarı’nda gerekse dünyanın dört bir
bir araya geldi. TOYO Matbaa yanından ziyaretçileri ile
Mürekkepleri de basım ve rekor kıran Avrasya Ambalaj
ambalaj sektörüne yönelik Fuarı’nın çok önemli bir
geniş ürün yelpazesi ile platforma dönüştüğünü
sektörün bölgedeki en büyük belirterek şunları söyledi:
buluşmasında yerini aldı. “Ambalaj sektörü istikrarlı
Parfüm endüstrisi için artık dijital şekilde büyüyen ve değişimin
30 Ambalaj ürünlerinden ambalaj hızlı gerçekleştiği dinamik
çağ başlıyor diyebiliriz. Dünyanın makinelerine, gıda işleme bir sektör. Bizim de şirket
önde gelen koku ve tatlandırıcı ekipmanlarından ambalaj baskı olarak büyüme hedeflerimizde
özel bir yere sahip. Ambalaj
teknolojilerine ve tamamlayıcı
üreticilerinden Symrise, kendisine ambalaj ürünlerine kadar sektörüne yönelik yeni ve
sektörün tüm taraflarını inovatif ürünler sunmak üzere
yaratıcı yollar çiziyor. aynı platformda buluşturan yatırımlarımızı sürdürüyoruz.
Avrasya Ambalaj Fuarı, bu yıl Büyüme hedeflerimize paralel
da dünyanın farklı ülkelerinden olarak gerçekleştirdiğimiz
binlerce ziyaretçiye ev sahipliği yatırımlar ile esnek ve karton
kimya teknolojileri gazetesi I I www.chemlife.com.tr
yaptı. REED TÜYAP Fuarcılık ambalaj sanayine hizmet
ve Ambalaj Sanayicileri eden güçlü üreticilerden biri
Derneği (ASD) işbirliğinde olma yolunda ilerliyoruz.
IBM Research ile ortaklaşa Pazarlama Direktörü hayata geçirilen fuara, Ar-Ge Merkezimiz, ambalaj
olarak, şirket şu anda Alexandre Bouza, “Bu sektörün önemli Sivil Toplum sektörünün ihtiyaç duyduğu
dijital koku modellerine çaba, insan zekasını makine Kuruluşları da destek veriyor. inovatif çözümleri geliştirmek
dayalı parfümler yaratmak zekasıyla buluşturuyor için durmaksızın çalışıyor.
için yapay zeka (AI) ve yeni, güzel kokuları Japonya merkezli mürekkep Bölgenin en önemli ambalaj
kullanma yöntemini yaratıyor. Philyra’nın üreticilerinden Toyo Ink organizasyonu olan 24.
geliştiriyor. Philyra, olarak tüketici tercihleri, formül Group çatısı altından yer alan Avrasya Ambalaj Fuarı’nda
isimlendirilen proje, ürün ve içerik bilgisine dair TOYO Matbaa Mürekkepleri, sergilediğimiz ürün grupları
tasarımı teknolojisi için anlayışı, parfümerlerin binlerce firma ve ziyaretçiyi arasında özellikle likit
IBM Research tarafından yaratıcı tasarım sürecini ağırlayan 24. Avrasya Ambalaj mürekkepler, metal ambalaj
geliştirilen AI’yı kullanıyor. hızlandırmasına Fuarı’ndaki standında; her türlü sistemleri, ofset mürekkepler
Projenin ilk ürünleri, O ve nihai ürünleri baskı malzemelerine uygun, ve laminasyon tutkalları büyük
ilgi gördü. İhracat hedeflerimizi
Boticario için üretilen iki mükemmelleştirmeye yüksek performanslı mürekkep, destekleyen yönüyle de
koku oldu. Her iki koku da odaklanmasını sağlayan yeni kaplama sistemleri ve yardımcı başarılı bir fuar geçirdik.
2019’da pazara sunulacak. parfüm kombinasyonlarına malzemelerini sergiledi. Manisa Ortadoğu, Kuzey Afrika ve
yol açtı. AI’deki ilerlemeler, Organize Sanayi Bölgesi’ndeki Balkan ülkelerinden gelen
fabrikasında üretimini
Özellikle koku sektöründe, müşterilerimize benzersiz yaptığı ürün grupları yanında ziyaretçilerin yoğun olduğunu
pazar her sezon yeni ve yeni kokular getirmemize gıda, içecek ve endüstriyel gözlemledik. Ayrıca yurt içi
kreasyonlar talep ediyor. yardımcı oluyor. Symrise uygulamalar için geliştirilen ve bayilerimiz ve iş ortaklarımızla
AI mevcut kokuları ve IBM Research ile bu Toyo Ink Group bünyesinde da bir araya gelme fırsatı
tanımlar ve tamamlayıcı işbirliğinin bir parçası yer alan laminasyon tutkalları, bulduk. Hedeflerimize
ek bileşenler ve formüller olmaktan dolayı çok plastik renklendiriciler ve ulaştığımız son derece verimli
önerir. O Boticario memnunuz” dedi. inkjet (dijital mürekkepler) gibi bir fuar geçirdik”.
ambalaj sektörüne yönelik