Page 31 - ChemLife Sayı 39
P. 31
31
RÖPORTAJ www.chemlife.com.tr CHEMLIFE
Sizi Yalıtım ve Yapı malzemeleri Kariyerimin bu döneminde, olurken, geçen seneye göre bir Firmanın uzun vadedeki hedefleri
sektöründeki yenilikçi çalışma- yolum 2019 yılında United Initi- miktar geride kalsa da toplamda nelerdir? Yatırım düşünüyor mu-
larınızdan tanıyoruz. Bize biraz ators adlı bir Alman kimya devi en büyük 2. ihracat kalemi kimya sunuz?
kendinizi tanıtır mısınız? tarafından satın alınan Hidrojen sektörü olmuştur. Bu da ülkemizin
Peroksit firması ile kesişti. 2001 kalkınmasında kimya firmalarının Hali hazırda 100 ‘ün üzerinde
Makine mühendisliği ve MBA yılında Bandırma kurulan fabrika önemini gözler önüne seriyor. ülkeye ihracat yapmaktayız, ama-
eğitimlerimi sırasıyla Yıldız Teknik ile üretim faaliyetine başlayan 2021 yılında tüm göstergeler cımız yeni satış kanalları yaratarak
ve İstanbul Üniversiteleri’nde firma, şu an dünyadaki 8. büyük, yukarı yönlü hareketi gösteriyor dünya hidrojen peroksit pazarında
tamamladım. 20 yılı aşkın süredir Türkiye’de ise en büyük kapasi- olsa da içinde bulunduğumuz daha çok söz sahibi olmak. Ana
de üretim yapan firmalarda ticari tedeki hidrojen peroksit (H O ) belirsizlik durumu bizleri çok da firmamız olan United Initiators’ın
2
2
departmanlarda farklı görevler üreticisi konumundadır. United emin konuşmaktan alıkoyuyor. En Almanya, Kanada, Fransa, Hin-
aldım. Son 10 yıldır uluslararası Initiators tarafından satın alınma- büyük dileğim, pandeminin tama- distan, Amerika, Avustrulya ve
firmalarda üst düzey yöneticilik sıyla birlikte hem teknoloji olarak, men sonlanması ve ticari açıdan Çin ‘deki toplam 12 fabrikasında
yapmaktayım. İşletmelerin ana hem de yönetim olarak gelişen bütün sektörlerimizin maksimum ürettiği farklı organik peroksitler,
ve yardımcı fonksiyonlarınının ve farklılaşan UI-H , kurumsal ve ihracat rakamlarına ulaşmasıdır. persülfatlar ve özel inhibitor ve
tümünde yöneticilik yaptım. Hem uluslararası bir kimliğe bürünme hızlandırıcı ürün gruplarının da
özel, hem de iş hayatımda her sürecinde. Bu süreç içerisinde Pazarın özellikleri ve Covid-19 Türkiye pazarında satışına baş-
zaman normal gidişattan farklı ticari kısımlarını yönetecek olmak ‘un pazara etkileri neler? lanması hedeflerimiz arasında
adımlar atarak çalışmanın kişisel benim için zevkli ve zorlayıcı bir olacaktır. Bunun ötesinde uzun
ve kariyer gelişiminde çok önemli görev olacak. İlk işi İstanbul’daki Firmamız tamamen çevre dos- vadedeki planlarımız içerisinde
olduğunu düşünerek hareket et- satış ve irtibat ofisimizi Bomon- tu bir ara mamül olan Hidrojen yeni ve farklı üretim tesisleri
ti’ye taşıdık.
tim. Bu da bahsettiğiniz gibi beni peroksit üretmekte, bahsettiğim açmak her zaman olmalı. Grubu-
her zaman daha önce hiç yapılma- Firmanızın 2021 yılı hedefleri ve gibi diğer sektörlerin etkilenmesi muzdan aldığımız güçle ve Türki-
mış, girilmeye cesaret edilememiş gidişat öngörünüz nedir? direk olarak bizler gibi ara mamül ye’deki deneyimli teknik ve satış
yeni alanlara ve başarılara itti. üreticilerini de doğrudan etkiliyor. ekibimizle UI-HP olarak daha
Bana “bu yapılamaz”, “denedik Tüm dünyada olduğu gibi kimya Ürünümüzün hitap ettiği başta fazla başarılara imza atacağımızı
olmadı” , “hiç bulaşma “ gibi ifade- sektörü, Türkiye için de farklı tekstil, kağıt, metal, deterjan, düşünüyorum.
lerin söylenmesi, bana her zaman sektörlere ara mamul veya ham- kozmetik, metal gibi sektörler
farklı şeyleri denemek için daha madde üreterek etki eden bir pandemi süreci içerisinde ciddi
fazla motivasyon olmuştur. sektör olması sebebiyle önemi etkilenmiş durumda. Her durum-
büyük. Avrupa kıtası firmaları da firmamızın 2021 yılında hedef- Chemlife‘ı uzun süredir takip edi-
Daha önce plastik, ambalaj, kimya alanında ciddi üreticlere lerimiz hacimsel olarak geçen yıla yorum. Türk kimya sektörünün
hammadde, kimya, otomotiv gibi sahip, son yıllarda her alanda ol- göre çok agresif diyebiliriz, ürünü- nabzını tutan birkaç mecradan biri
birbirinden farklı endüstriyel sek- duğu gibi burada da Çin’in ciddi müz Türkiye ekonomisine gerek olması sebebiyle tüm haber ve
törlerde görev aldım, son 3,5 yıl- bir büyümesi ve dünya pazarında yerli üretimle gerekse ihracatla yenilikler için sürekli yeniliyorum
dır da Avusturyalı yapı malzemesi söz sahibi olması söz konusu. önemli bir katma değer sağlamak- sayfanızı. Bu vesileyle sizlere de
devi olan Schmid Holding bünye- ta. Ayrıca beklentimiz bu sene hizmetleriniz için teşekkürlerimi
sindeki Austrotherm Türkiye’nin Trademap’ten alınan 2020 data- sonuna doğru uluslararası fuar sunarım. Umarım bol bol yayınla-
Genel Müdür Yardımcılığı görevini sına göre son yıllarda sırasıyla en ve etkinliklerin tekrardan hayata yacağınız başarılara imza atarız.
yürütmekte idim. büyük ilk 3 kimya ihracatçısı ABD, geçmesi, bu sayede firmamızı
Almanya ve Çin olması beklenen tanıtacak ve uluslararası pazarda-
Firmanızdan ve görevinizden bir sonuç. 2020 yılı Türkiye ihra- ki hareketi daha net ölçümleyecek
bahseder misiniz? catının lokomotifi yine otomotiv fırsatları elde edebileceğiz.