Page 31 - ChemLife Sayı 39
P. 31

31
             RÖPORTAJ                                                                   www.chemlife.com.tr    CHEMLIFE




             Sizi Yalıtım ve Yapı malzemeleri   Kariyerimin bu döneminde,   olurken, geçen seneye göre bir   Firmanın uzun vadedeki hedefleri
             sektöründeki yenilikçi çalışma-  yolum 2019 yılında United Initi-  miktar geride kalsa da toplamda   nelerdir? Yatırım düşünüyor mu-
             larınızdan tanıyoruz. Bize biraz   ators adlı bir Alman kimya devi   en büyük 2. ihracat kalemi kimya   sunuz?
             kendinizi tanıtır mısınız?    tarafından satın alınan Hidrojen   sektörü olmuştur. Bu da ülkemizin
                                           Peroksit firması ile kesişti. 2001   kalkınmasında kimya firmalarının   Hali hazırda 100 ‘ün üzerinde
             Makine mühendisliği ve MBA    yılında Bandırma kurulan fabrika   önemini gözler önüne seriyor.   ülkeye ihracat yapmaktayız, ama-
             eğitimlerimi sırasıyla Yıldız Teknik   ile üretim faaliyetine başlayan   2021 yılında tüm göstergeler   cımız yeni satış kanalları yaratarak
             ve İstanbul Üniversiteleri’nde   firma, şu an dünyadaki 8. büyük,   yukarı yönlü hareketi gösteriyor   dünya hidrojen peroksit pazarında
             tamamladım. 20 yılı aşkın süredir   Türkiye’de ise en büyük kapasi-  olsa da içinde bulunduğumuz   daha çok söz sahibi olmak. Ana
             de üretim yapan firmalarda ticari   tedeki hidrojen peroksit (H O )   belirsizlik durumu bizleri çok da   firmamız olan United Initiators’ın
                                                                2
                                                                  2
             departmanlarda farklı görevler   üreticisi konumundadır. United   emin konuşmaktan alıkoyuyor. En   Almanya, Kanada, Fransa, Hin-
             aldım.  Son 10 yıldır uluslararası   Initiators tarafından satın alınma-  büyük dileğim, pandeminin tama-  distan, Amerika, Avustrulya ve
             firmalarda üst düzey yöneticilik   sıyla birlikte hem teknoloji olarak,   men sonlanması ve ticari açıdan   Çin ‘deki toplam 12 fabrikasında
             yapmaktayım. İşletmelerin ana   hem de yönetim olarak gelişen   bütün sektörlerimizin maksimum   ürettiği farklı organik peroksitler,
             ve yardımcı fonksiyonlarınının   ve farklılaşan UI-H , kurumsal ve   ihracat rakamlarına ulaşmasıdır.  persülfatlar ve özel inhibitor ve
             tümünde yöneticilik yaptım. Hem   uluslararası bir kimliğe bürünme                       hızlandırıcı ürün gruplarının da
             özel, hem de iş hayatımda her   sürecinde. Bu süreç içerisinde    Pazarın özellikleri ve Covid-19   Türkiye pazarında satışına baş-
             zaman normal gidişattan farklı   ticari kısımlarını yönetecek olmak   ‘un pazara etkileri neler?  lanması hedeflerimiz arasında
             adımlar atarak çalışmanın kişisel   benim için zevkli ve zorlayıcı bir                   olacaktır. Bunun ötesinde uzun
             ve kariyer gelişiminde çok önemli   görev olacak. İlk işi İstanbul’daki   Firmamız tamamen çevre dos-  vadedeki planlarımız içerisinde
             olduğunu düşünerek hareket et-  satış ve irtibat ofisimizi Bomon-  tu bir ara mamül olan Hidrojen   yeni ve farklı üretim tesisleri
                                           ti’ye taşıdık.
             tim. Bu da bahsettiğiniz gibi beni                          peroksit üretmekte, bahsettiğim   açmak her zaman olmalı. Grubu-
             her zaman daha önce hiç yapılma-   Firmanızın 2021 yılı hedefleri ve   gibi diğer sektörlerin etkilenmesi   muzdan aldığımız güçle ve Türki-
             mış, girilmeye cesaret edilememiş   gidişat öngörünüz nedir?  direk olarak bizler gibi ara mamül   ye’deki deneyimli teknik ve satış
             yeni alanlara ve başarılara itti.                           üreticilerini de doğrudan etkiliyor.   ekibimizle UI-HP olarak daha
             Bana “bu yapılamaz”, “denedik   Tüm dünyada olduğu gibi kimya   Ürünümüzün hitap ettiği başta   fazla başarılara imza atacağımızı
             olmadı” , “hiç bulaşma “ gibi ifade-  sektörü, Türkiye için de farklı   tekstil, kağıt, metal, deterjan,   düşünüyorum.
             lerin söylenmesi, bana her zaman   sektörlere ara mamul veya ham-  kozmetik, metal gibi sektörler
             farklı şeyleri denemek için daha   madde üreterek etki eden bir   pandemi süreci içerisinde ciddi
             fazla motivasyon olmuştur.    sektör olması sebebiyle önemi   etkilenmiş durumda. Her durum-
                                           büyük. Avrupa kıtası firmaları   da firmamızın 2021 yılında hedef-  Chemlife‘ı uzun süredir takip edi-
             Daha önce plastik, ambalaj,   kimya alanında ciddi üreticlere   lerimiz hacimsel olarak geçen yıla   yorum. Türk kimya sektörünün
             hammadde, kimya, otomotiv gibi   sahip, son yıllarda her alanda ol-  göre çok agresif diyebiliriz, ürünü-  nabzını tutan birkaç mecradan biri
             birbirinden farklı endüstriyel sek-  duğu gibi burada da Çin’in ciddi   müz Türkiye ekonomisine gerek   olması sebebiyle tüm haber ve
             törlerde görev aldım, son 3,5 yıl-  bir büyümesi ve dünya pazarında   yerli üretimle gerekse ihracatla   yenilikler için sürekli yeniliyorum
             dır da Avusturyalı yapı malzemesi   söz sahibi olması söz konusu.   önemli bir katma değer sağlamak-  sayfanızı. Bu vesileyle sizlere de
             devi olan Schmid Holding bünye-                             ta. Ayrıca beklentimiz bu sene   hizmetleriniz için teşekkürlerimi
             sindeki Austrotherm Türkiye’nin   Trademap’ten alınan 2020 data-  sonuna doğru uluslararası fuar   sunarım. Umarım bol bol yayınla-
             Genel Müdür Yardımcılığı görevini   sına göre son yıllarda sırasıyla en   ve etkinliklerin tekrardan hayata   yacağınız başarılara imza atarız.
             yürütmekte idim.              büyük ilk 3 kimya ihracatçısı ABD,   geçmesi, bu sayede firmamızı
                                           Almanya ve Çin olması beklenen   tanıtacak ve uluslararası pazarda-
              Firmanızdan ve görevinizden   bir sonuç. 2020 yılı Türkiye ihra-  ki hareketi daha net ölçümleyecek
             bahseder misiniz?             catının lokomotifi yine otomotiv   fırsatları elde edebileceğiz.
   26   27   28   29   30   31   32