Page 24 - ChemLife Sayı 43
P. 24
24 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI SEKTÖREL GELIŞMELER
KOZMETIKTE ILGI ODAĞI
SÜRDÜRÜLEBILIRLIK
Son zamanlarda çevreci yakla- birleştiği noktada tüketicilerin bi- Geleceğin ellerimizde olduğunun
şımlar konusunda artan bilinç ile linçli olmasının gerekliliğine vurgu altını çizen Kahrıman, tüketicilerin
beraber sürdürülebilirlik kavramı yapan Laber Kimya Genel Müdürü zamanla bir ürünün vaat ettiğinden
sıkça konuşulan konuların başında Levent Kahrıman, “Günümüzde daha fazlasını talep ettiğini, ürün
geliyor. Atık yönetimi, çevre kirli- sürdürülebilirlik her sektörün kalitesi yanında içeriğiyle ilgili
liği problemleri için çözüm arayan olduğu gibi kozmetik sektörü çalış- daha fazla şeffaflık beklediğini ve
şirketler sürdürülebilir gelecek inşa malarının da ilgi odağı haline geldi. ürünü kullan at devrinden çevreye
etmek adına ciddi uygulamalar Artık geliştirilen ürünlerde çevreye etkisini sorgulama devrine doğru
yürütüyor. Bu noktada, gerçek- duyarlı, cilt dostu ve yeşil muta- bir geçiş yaşandığını ifade etti. Bu
leştirilen çalışmalarla birlikte hızla bakata uyum sağlayan formüllerin kapsamda, “Biz de marka olarak
büyüme gösteren kozmetik sektö- kullanılmasına öncelik veriliyor. artan farkındalıkla hareket ederek
ründe de bu kavram oldukça bü- Ayrıca, sürdürülebilir kozmetikte geliştirdiğimiz yenilikçi formülle-
yük önem teşkil ediyor. Kozmetik etiket okuma alışkanlığının geliş- rimizle sürdürülebilir üretimi des-
sektöründe sürdürülebilir, çevre tirilmesi, ürünün içeriğine daha tekliyoruz. AR-GE ve inovasyona
dostu formüller üretmeye yönelik bilinçle yaklaşılıyor olması çevreye yönelik çalışmalarımızla çevreye
çalışmalara ağırlık verildiğine dik- yönelik duyarlılığı önemli ölçüde dost, yenilikçi ve sürdürülebilirlik
kat çeken Laber Kimya Genel Mü- artırıyor. Bu anlamda, tüketicilerin kavramı çerçevesinde teknolojiler
dürü Levent Kahrıman, konunun kozmetik ürün seçimlerinde bilinçli geliştiriyoruz. Geleceğin dilini
doğal ve çevreye duyarlı vegan satın alma davranışı sergileyerek konuşabilmek adına markaların
ürünlere talebi büyük ölçüde artır- sürdürülebilir özelliğe sahip ürün- bu kavramları iş yapış süreçlerine
dığını belirtti. lere talep oluşturması gerekiyor” entegre etmeleri büyük önem taşı-
diye konuştu. yor. Bu entegrasyonu sağlayabilen
BİLİNÇLİ SATIN ALMA markalar, böylece kalıcılıklarını
DAVRANIŞI GELİŞTİRİLMELİ YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR devam ettirebilecektir” diye ekledi.
BENİMSEYEN MARKALAR
Sürdürülebilirlik ve kozmetiğin KALICI OLABİLİR