Page 12 - ChemLife Sayı 47
P. 12

12        CHEMLIFE          KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI                                      SEKTÖREL GELIŞMELER






















































         TUVALET TEMİZLEME ÜRÜNLERİ

         VE PERFORMANS ÖZELLİKLERİ






        Yazan: Zeynep Askeroğlu
        Ar-Ge Yöneticisi
        ECZACIBAŞI TÜKETİM ÜRÜNLERİ SAN. VE TİC. A.Ş.

        Oteller, restaurantlar, alışveriş   ortaya çıkmasına neden olmak-  Konsantre olmayan, kullanıma   de çok aşırı viskoz olmaması ge-
        merkezleri gibi genel kullanıma   tadır. Bu durum yüksek miktarda   hazır halde satılan ürünlerin visko-  rekmektedir. Ayrıca fiziksel görü-
        açık alanlardaki tuvalet temizliği-  ürün kullanan ve büyük depolama   zite değerleri yüksek olup genel-  nüş nihai kullanıcı için önemli bir
        nin doğru ürün ve yöntem ile ya-  alanları bulunmayan bazı kullanı-  likle 750 mililitre-1 litre gibi amba-  rol oynamaktadır. Örneğin viskoz
        pılması hijyen koşullarının sağlan-  cıların konsantre temizlik ürünü   lajlarda kullanıma sunulmaktadır.   ürünler düşük viskoziteli ürünlere
        ması açısından oldukça önemlidir.   kullanımı ihtiyacını ortaya çıkar-  Konsantre tuvalet temizlik ürün-  göre daha konsantre ve daha etkili
        Tuvalet temizliği günlük temizliğin   maktadır.             leri ise 20 litre-1,5 litre gibi farklı   olarak algılanmaktadır [1].
        bir parçası olup, tuvaletlerin her                          tip ambalajlarda olup kullanım
        gün temizlenmesi ağır sorunların   Konsantre olan tuvalet temizleme   öncesinde dozajlama sistemleri ile   Tuvalet temizleme ürünleri hem
        oluşmasını önemli ölçüde engeller.   ürünleri çok düşük konsantras-  seyreltilirler. Konsantre ürünün   tuvaletin iç yüzeyini temizlemeli
                                      yonlarda seyreltilerek kullanıldığı   çok viskoz olması ürünün dozaj-  hem de yüzeyde bulunan kireç
        Bazı tesisler tuvalet temizlik ürü-  için standart ürünlere göre daha   lanmasını ve homojen seyreltmeyi   lekelerini iyi bir şekilde çıkartmalı-
        nü olarak konsantre olmayan tu-  uzun süre kullanılırlar. Bu durum   zorlaştıracaktır. Bu nedenle kon-  dır [2].  Tuvalet temizleme ürünleri
        valet temizleme ürünlerini tercih   ürün depolama alanı açısından   santre ürünlerin yüksek viskoziteli   asit, yüzey aktif madde, fosfonat,
        etmektedirler. Oteller gibi sürekli   avantaj sağlamaktadır. Aynı za-  olması istenilmemektedir.   polikarboksilat, korozyon inhi-
        temizlik gerektiren bazı kullanı-  manda nakliyede daha az yer                            bitörü, ürün viskozitesine göre
        cıların ise konsantre olmayan,   kapladığı için sevkiyat sırasında   Tuvalet temizleme ürünlerinin vis-  kıvamlaştırıcı, esans ve boya gibi
        yüksek hacimli temizlik ürünlerini   daha az yakıt tüketimine neden   kozitesi kullanım açısından önem-  hammaddeleri içermektedirler.
        depolamak için yeterli büyüklükte   olmaktadır. Böylece konsantre   lidir. Yüksek viskozite ürünün   Ayrıca alkali özellikte bazı tuvalet
        depolama alanları bulunmamakta-  ürünler sera gazlarının kontrol   tuvaletin iç yüzeyinde daha uzun   temizleme ürünleri de bulunmak-
        dır. Bu durum bir seferde daha az   edilmesine de yardımcı olmakta-  süre tutunmasını, yüzeye daha   tadır.
        sayıda temizlik ürünü satın alın-  dır. Ayrıca seyreltilen ürünler refill   eşit dağılmasını ve tüm yüzeyin
        masına, temizlik ürünlerinin daha   şişeler içerisine konulmaktadır ve   daha etkin temizlenmesini sağla-  Asit olarak tuvalet temizleme
        kısa sürede tükenmesine, alım   bu şişeler birden çok kez kullanıla-  maktadır. Fakat ürünün şişeden   ürünlerinde formik asit, fosforik
        işleminin daha sık yapılmasına ve   bilmektedir.            sıkılarak çıkabilmesi ve yüzeyde   asit, oksalik asit, laktik asit, sitrik
        daha fazla miktarda ambalaj atığı                           homojen olarak yayılabilmesi için   asit, hidroklorik asit, methansül-
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17