Page 10 - ChemLife_02
P. 10

TEKNOLOJI

                 DÜNYANIN ILK BIYOLOJIK BAZLI

                 KOMPOZITLER IÇEREN ELEKTRIKLI


                 ARAÇI YOLLARDA







                 Hollanda’daki  Eindhoven   Lina adlı otomobil, şu anda   yuma göre 6 kat daha ucuz.   malzemeler   kullanarak,
                 Teknik  Üniversitesi  öğren-  bir  bisikletten  daha  hızlı   Lina’nın  yaratıcı  ekibinde   otomobillerin  yakıt  tüketi-
                 cileri,  dünyanın  ilk  biyolo-  değil.  Lina’yı  geliştiren  12   yer  alan  van  den  Beuken,   mini  önemli  ölçüde  azalt-
                 jik  otomobilini  üretti.  Şasi   kişilik  öğrenci  grubu,  oto-  hafif  maddeler  kullanıla-  mak” diye açıklıyor.
                 ve  üst  yapısı  tamamen   mobilin geleceği için umut-  rak,  otomobillerin  yakıt
                 ketenden yapılan ve yüzde   lu.                   tüketiminin  önemli  ölçüde   Tom Tom Trafik Çözümle-
                 yüz  biyolojik  çözünürlüğe                       azaltılabileceğini belirtiyor.  ri Başkan Yardımcısı Carlo
                 sahip olan otomobile Lina   Dünyanın  ilk  biyolojik  dö-  Van  den  Beuken’e  göre,   van  de  Weijer,  biyolojik
                 adı verildi.             nüşümlü  otomobili  Lina’yı   otomobillerin  üretim  aşa-  dönüşümlü otomobili için,
                                          geliştiren  grubun  mali  so-  masında  harcanan  enerji   “Dünün  aptalca  fikri,  yarı-
                                          rumlusu Loes van den Beu-  gözardı ediliyor. Otomobil-  nın  buluşu”  değerlendir-
          www.chemlife.com.tr  “ Geçen hafta ilk test   karbon  ve  alüminyum  ka-  ca  tüketecekleri  enerjinin   Ketenden  otomobil  üreti-
                                                                                            mesini yaptı.
                                                                   ler daha trafiğe çıkmadan,
                                          ken’e göre keten, otomobil
                                          endüstrisinin
                                                                   ekonomik ömürleri boyun-
                                                        kullandığı
                   sürüşü yapılan araç,
                                                                                            minin son derece kullanışlı
                                          dar sağlam bir hammadde.
                                                                   üçte birini harcıyor.
                   8 Mayıs’ta Hollanda
                                                                                            bir fikir olduğunu söyleyen
                                          Ketenle yapılmış bio esaslı
                   Karayolu Ulaştırma
                                                                                   enerji
                                                                   ‘Üretimde
                                                                                            Weijer,  Hollanda  Televiz-
                                          kompozitin,  cam  elyafınki-
                    Dairesi tarafından
                    yola uygun olarak
                                                                                            Weijer, “Ben böyle bir şeyi
                                          / ağırlık oranı sunduğu bil-
                                                                                            asla düşünemezdim” dedi.
                                                                   Yaratıcı  ekibe  göre,  keten-
                                          dirilmekle birlikte sürdürü-
        10        sertifikalandırılmıştır   ne  benzer  bir  mukavemet  kaybı azalacak‘     yonu’na  konuşan  van  de
                      ve dört kişiyi      lebilirlik  açısından  farklılık   den  otomobil  üretimi  ile
                       taşıyabilir .“     göstermekte.             üretim aşamasındaki ener-  Otomobillerin  daha  gü-
                                                                   ji  kaybı  üçte  iki  oranında   venli  ve  tasarruflu  hale
                                          Ancak  ketenden  otomobil   azaltılacak.  Loes  van  den   gelmesinin an meselesi ol-
                                          üretimi karbon ve alümin-  Beuken,  hedeflerini  “hafif   duğunu vurgulayan van de
                                                                                            Weijer’e  göre,  mobilitede
                                                                                            en büyük sorunlardan biri
                                                                                            hammadde kullanımı.
                                                                                            TU / Ecomotive’ye göre, bu
         Haziran - 2017
                                                                                            konsept,  endüstride  kul-
                                                                                            lanılan  diğer  hafif  malze-
                                                                                            melerle karşılaştırıldığında
                                                                                            karbon  ayak  izini  önemli
                                                                                            ölçüde azaltma potansiye-
                                                                                            line  sahiptir.  Lina’nın  ak-
                                                                                            tarım  organı  elektriklidir  .
                                                                                            Güç iki akü motoru kullanı-
                                                                                            larak 8 kW’lık bir güç çıkışı
                                                                                            sağlayan  modüler  aküler
                                                                                            ile  sağlanır.  Bu,  Lina’nın
                                                                                            80 km / saat’lik üst bir hıza
                                                                                            ulaşmasını sağlar.
                                                                                            Van  de  Weijer,  otomobil
                                                                                            sektörünün kısa sürede bi-
                                                                                            yolojik dönüşümlü otomo-
                                                                                            bil  üretmesini  beklemiyor
                                                                                            ama, sektördeki bir çok fir-
                                                                                            manın bu projeyi yakından
                                                                                            izlediğini söylüyor.
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15