Page 10 - ChemLife_02
P. 10
TEKNOLOJI
DÜNYANIN ILK BIYOLOJIK BAZLI
KOMPOZITLER IÇEREN ELEKTRIKLI
ARAÇI YOLLARDA
Hollanda’daki Eindhoven Lina adlı otomobil, şu anda yuma göre 6 kat daha ucuz. malzemeler kullanarak,
Teknik Üniversitesi öğren- bir bisikletten daha hızlı Lina’nın yaratıcı ekibinde otomobillerin yakıt tüketi-
cileri, dünyanın ilk biyolo- değil. Lina’yı geliştiren 12 yer alan van den Beuken, mini önemli ölçüde azalt-
jik otomobilini üretti. Şasi kişilik öğrenci grubu, oto- hafif maddeler kullanıla- mak” diye açıklıyor.
ve üst yapısı tamamen mobilin geleceği için umut- rak, otomobillerin yakıt
ketenden yapılan ve yüzde lu. tüketiminin önemli ölçüde Tom Tom Trafik Çözümle-
yüz biyolojik çözünürlüğe azaltılabileceğini belirtiyor. ri Başkan Yardımcısı Carlo
sahip olan otomobile Lina Dünyanın ilk biyolojik dö- Van den Beuken’e göre, van de Weijer, biyolojik
adı verildi. nüşümlü otomobili Lina’yı otomobillerin üretim aşa- dönüşümlü otomobili için,
geliştiren grubun mali so- masında harcanan enerji “Dünün aptalca fikri, yarı-
rumlusu Loes van den Beu- gözardı ediliyor. Otomobil- nın buluşu” değerlendir-
www.chemlife.com.tr “ Geçen hafta ilk test karbon ve alüminyum ka- ca tüketecekleri enerjinin Ketenden otomobil üreti-
mesini yaptı.
ler daha trafiğe çıkmadan,
ken’e göre keten, otomobil
endüstrisinin
ekonomik ömürleri boyun-
kullandığı
sürüşü yapılan araç,
minin son derece kullanışlı
dar sağlam bir hammadde.
üçte birini harcıyor.
8 Mayıs’ta Hollanda
bir fikir olduğunu söyleyen
Ketenle yapılmış bio esaslı
Karayolu Ulaştırma
enerji
‘Üretimde
Weijer, Hollanda Televiz-
kompozitin, cam elyafınki-
Dairesi tarafından
yola uygun olarak
Weijer, “Ben böyle bir şeyi
/ ağırlık oranı sunduğu bil-
asla düşünemezdim” dedi.
Yaratıcı ekibe göre, keten-
dirilmekle birlikte sürdürü-
10 sertifikalandırılmıştır ne benzer bir mukavemet kaybı azalacak‘ yonu’na konuşan van de
ve dört kişiyi lebilirlik açısından farklılık den otomobil üretimi ile
taşıyabilir .“ göstermekte. üretim aşamasındaki ener- Otomobillerin daha gü-
ji kaybı üçte iki oranında venli ve tasarruflu hale
Ancak ketenden otomobil azaltılacak. Loes van den gelmesinin an meselesi ol-
üretimi karbon ve alümin- Beuken, hedeflerini “hafif duğunu vurgulayan van de
Weijer’e göre, mobilitede
en büyük sorunlardan biri
hammadde kullanımı.
TU / Ecomotive’ye göre, bu
Haziran - 2017
konsept, endüstride kul-
lanılan diğer hafif malze-
melerle karşılaştırıldığında
karbon ayak izini önemli
ölçüde azaltma potansiye-
line sahiptir. Lina’nın ak-
tarım organı elektriklidir .
Güç iki akü motoru kullanı-
larak 8 kW’lık bir güç çıkışı
sağlayan modüler aküler
ile sağlanır. Bu, Lina’nın
80 km / saat’lik üst bir hıza
ulaşmasını sağlar.
Van de Weijer, otomobil
sektörünün kısa sürede bi-
yolojik dönüşümlü otomo-
bil üretmesini beklemiyor
ama, sektördeki bir çok fir-
manın bu projeyi yakından
izlediğini söylüyor.