Page 37 - ChemLife_02
P. 37
SEKTÖREL
TÜRKIYE AMBALAJ SANAYI ALMANYA’YA
ÇIKARMA YAPTI
Türkiye’nin lider ambalaj Avrupa pazarından önem-
şirketleri, sektörün dün- li bir pay aldığına dikkat
yadaki en büyük fuarı olan çeken Ambalaj Sanayicile-
Interpack 2017’ye katıldı. ri Derneği (ASD) Başkanı
4 - 10 Mayıs tarihleri ara- Zeki Sarıbekir, fuara ilişkin
sında Almanya’nın Düssel- şu değerlendirmelerde
dorf şehrinde gerçekleşti- bulundu: “Bu yıl 170 bin
rilen fuarda, Türkiye’den 500 kişinin ziyaret ettiği
191 stant yer aldı. Inter- Interpack, küresel pazar-
pack gibi önemli fuarların lardaki rekabet gücümüzü
Türkiye’nin uluslararası ve payımızı artırmak için
pazarlardaki gücünü artır- büyük önem taşıyor.
mak için büyük bir fırsat
yarattığına dikkat çeken Fuar, genel olarak Türk
Ambalaj Sanayicileri Der- şirketleri için son derece
neği (ASD) Başkanı Zeki başarılı geçti. Ziyaretçiler
Sarıbekir, “Ambalaj sektö- ürünlerimizin kalitesini ya- üzerinde kişi ziyaret etti. ” 2016’da Ambalaj Sektö-
rü olarak 2016 yılını 647 kından gördü, yeni iş bağ- dedi. ründen 3,8 Milyar Dolar
milyon dolarlık dış ticaret lantıları kurduk. Interpack Ihracat
fazlasıyla kapattık. Kalite, Fuarı’na çoğunlukla fleksi- Başarının Formülü: Kat- Ambalaj sektörü 2016 www.chemlife.com.tr
hız, lojistik ve coğrafi ko- bıl ve sert plastik ambalaj ma Değerli Ürün ve Yeni yılında 1,9 milyon ton ih-
num ile uygun fiyatımız başta olmak üzere kağıt, Teknoloji racat; 3,8 milyar dolarlık
Avrupa’ya cazip geliyor” karton, oluklu mukavva, ihracat geliri elde etti.
dedi. metal ambalaj ve etiket fir- Tüm ambalaj üreticilerinin 2016’da bir önceki yıla
malarımızla katıldık. Ayrıca el ele vererek Avrasya’yı oranla ihracatını yüzde 13
Türkiye’nin ihracattaki lo- ambalaj makinelerimiz de ambalaj merkezi yapma artıran sektörün, ithalatını 37
komotif sektörlerinden fuarda güçlü bir şekilde yolunda kararlı adımlarla da düşürerek 647 milyon
ambalaj sanayi, büyüme- yer aldı. Avrupa en fazla ilerlediğini hatırlatan Sa- dolarlık dış ticaret fazlası
sine hız kesmeden devam ihracat yaptığımız pazar- rıbekir, sözlerini şöyle sür- elde ettiğine dikkat çeken
ediyor. Küresel pazarlar- ların başında geliyor. Ka- dürdü: “Dünyada yaşanan ASD Başkanı Zeki Sarıbe-
daki gücünü artırmak, yeni lite, hız, lojistik ve coğrafi ekonomik belirsizliklere ve kir, “Türkiye ekonomisinin
ülkelere açılmak isteyen konum avantajı ile uygun güçlü Avrupalı rakiplerimi- en önemli sorunlarından
Türkiye’nin önde gelen fiyatımız Avrupa’ya cazip ze rağmen yeni pazarlar biri dış ticaret açığı. Haziran - 2017
ambalaj şirketleri Alman- geliyor. Bu nedenle dünya- kazanmaya devam ediyo-
ya’nın Düsseldorf şehrinde nın en büyük ambalaj fuarı ruz. Sektörümüz katma
düzenlenen, sektörünün Interpack sektörümüz için değerli üretimi başarıyla 2016’da ambalaj sanayi-
en büyük ve kapsamlı fu- önemli fırsatlar yaratıyor.” gerçekleştiriyor. Rekabet cileri olarak 647 milyon
arı olan Interpack Ambalaj gücümüzün etkisiyle AB, dolar dış ticaret fazlası
Fuarı’na katıldı. Bu yıl fu- Sırada Avrasya Ambalaj Ortadoğu, Kuzey Afrika, vererek dış ticaret açığı-
arda Ambalaj Sanayicileri Fuarı Var Kafkaslar ve Balkanlar ol- nın kapanmasına katkıda
Derneği’nden (ASD) 65 üye Interpack Fuarı’nda Reed mak üzere 180’den fazla bulunduk. Ayrıca yaklaşık
yer aldı. Türkiye, 180 şirket Tüyap ekibiyle beraber ülkeye ihracat yapıyoruz. 2 dolar/kg ihracat birim
ve 191 stant ile Interpack 25 - 28 Ekim 2017 tarih- Hedefimiz 2023’te 30 mil- fiyatıyla da Türkiye ortala-
2017 Fuarı’nda temsil edil- leri arasında İstanbul’da yar dolar pazar büyüklü- masının üzerinde bir per-
di. Türk ambalaj sanayici- düzenlenecek 23. Avrasya ğüne ulaşmak ve 10 milyar formans gerçekleştirdik”
lerinin ülkemizi başarıyla Ambalaj Fuarı’nın tanıtımı- dolarlık ihracat gerçekleş- dedi.
temsil ettiği fuarda Türki- nı da başarıyla gerçekleş- tirmek. Başarının anahta-
ye, katılımcı ülkeler ara- tirdiklerini belirten Sarıbe- rı ise katma değerli ürün
sında Almanya, İtalya ve kir, “Ambalaj ürünleri, gıda üretmekten ve yeni tekno-
Çin’in ardından dördüncü işleme - ambalaj makine loji geliştirmekten geçiyor.
sırada yer aldı. Öte yan- ve ekipmanlarına yönelik Türkiye ambalaj sektörü
dan metrekare bakımın- çözümlerin sergilendiği bu anlamda çok başarılı
dan kıyaslandığında Tür- Avrasya Ambalaj Fuarı, çalışmalara imza atıyor.
kiye, Çin’i geride bırakarak bölgenin en prestijli ve Ar-Ge’ye ve inovasyona
üçüncü sıraya yerleşti. kapsamlı fuarı olma özel- önem veriyor, sektörümü-
liğini taşıyor. Geçen yıl 37 zü daha ileriye taşımak
Türkiye ambalaj sektörü- ülkeden 1100’den fazla ka- için yeni ürünler geliştiri-
nün kalitesi, hızı, fiyatı ve tılımcıyla gerçekleştirilen yoruz.”
lojistik konumu nedeniyle fuarı, 94 ülkeden 55.000’in