Page 37 - ChemLife_02
P. 37

SEKTÖREL

      TÜRKIYE AMBALAJ SANAYI ALMANYA’YA


      ÇIKARMA YAPTI


       Türkiye’nin  lider  ambalaj   Avrupa pazarından önem-
       şirketleri,  sektörün  dün-  li  bir  pay  aldığına  dikkat
       yadaki en büyük fuarı olan   çeken  Ambalaj  Sanayicile-
       Interpack  2017’ye  katıldı.   ri  Derneği  (ASD)  Başkanı
       4  -  10  Mayıs  tarihleri  ara-  Zeki Sarıbekir, fuara ilişkin
       sında Almanya’nın Düssel-  şu   değerlendirmelerde
       dorf  şehrinde  gerçekleşti-  bulundu:  “Bu  yıl  170  bin
       rilen  fuarda,  Türkiye’den   500  kişinin  ziyaret  ettiği
       191  stant  yer  aldı.  Inter-  Interpack,  küresel  pazar-
       pack  gibi  önemli  fuarların   lardaki rekabet gücümüzü
       Türkiye’nin   uluslararası   ve  payımızı  artırmak  için
       pazarlardaki gücünü artır-  büyük önem taşıyor.
       mak  için  büyük  bir  fırsat
       yarattığına  dikkat  çeken   Fuar,  genel  olarak  Türk
       Ambalaj  Sanayicileri  Der-  şirketleri  için  son  derece
       neği  (ASD)  Başkanı  Zeki   başarılı  geçti.  Ziyaretçiler
       Sarıbekir,  “Ambalaj  sektö-  ürünlerimizin kalitesini ya-  üzerinde kişi ziyaret etti. ”   2016’da  Ambalaj  Sektö-
       rü  olarak  2016  yılını  647   kından gördü, yeni iş bağ-  dedi.          ründen 3,8 Milyar Dolar
       milyon  dolarlık  dış  ticaret   lantıları  kurduk.  Interpack             Ihracat
       fazlasıyla  kapattık.  Kalite,   Fuarı’na  çoğunlukla  fleksi-  Başarının  Formülü:  Kat-  Ambalaj   sektörü   2016   www.chemlife.com.tr
       hız,  lojistik  ve  coğrafi  ko-  bıl ve sert plastik ambalaj   ma Değerli Ürün ve Yeni   yılında  1,9  milyon  ton  ih-
       num  ile  uygun  fiyatımız   başta  olmak  üzere  kağıt,   Teknoloji       racat;  3,8  milyar  dolarlık
       Avrupa’ya  cazip  geliyor”   karton,  oluklu  mukavva,                     ihracat  geliri  elde  etti.
       dedi.                    metal ambalaj ve etiket fir-  Tüm ambalaj üreticilerinin   2016’da  bir  önceki  yıla
                                malarımızla katıldık. Ayrıca   el  ele  vererek  Avrasya’yı   oranla ihracatını yüzde 13
       Türkiye’nin  ihracattaki  lo-  ambalaj  makinelerimiz  de   ambalaj  merkezi  yapma   artıran sektörün, ithalatını   37
       komotif   sektörlerinden   fuarda  güçlü  bir  şekilde   yolunda  kararlı  adımlarla   da  düşürerek  647  milyon
       ambalaj  sanayi,  büyüme-  yer  aldı.  Avrupa  en  fazla   ilerlediğini  hatırlatan  Sa-  dolarlık  dış  ticaret  fazlası
       sine hız kesmeden devam   ihracat  yaptığımız  pazar-  rıbekir, sözlerini şöyle sür-  elde ettiğine dikkat çeken
       ediyor.  Küresel  pazarlar-  ların  başında  geliyor.  Ka-  dürdü: “Dünyada yaşanan   ASD  Başkanı  Zeki  Sarıbe-
       daki gücünü artırmak, yeni   lite,  hız,  lojistik  ve  coğrafi   ekonomik belirsizliklere ve   kir, “Türkiye ekonomisinin
       ülkelere  açılmak  isteyen   konum  avantajı  ile  uygun   güçlü Avrupalı rakiplerimi-  en  önemli  sorunlarından
       Türkiye’nin  önde  gelen   fiyatımız  Avrupa’ya  cazip   ze  rağmen  yeni  pazarlar   biri dış ticaret açığı.  Haziran - 2017
       ambalaj  şirketleri  Alman-  geliyor. Bu nedenle dünya-  kazanmaya  devam  ediyo-
       ya’nın Düsseldorf şehrinde   nın en büyük ambalaj fuarı   ruz.  Sektörümüz  katma
       düzenlenen,  sektörünün   Interpack sektörümüz için   değerli  üretimi  başarıyla   2016’da  ambalaj  sanayi-
       en  büyük  ve  kapsamlı  fu-  önemli fırsatlar yaratıyor.”  gerçekleştiriyor.  Rekabet   cileri  olarak  647  milyon
       arı olan Interpack Ambalaj                        gücümüzün  etkisiyle  AB,   dolar  dış  ticaret  fazlası
       Fuarı’na  katıldı.  Bu  yıl  fu-  Sırada  Avrasya  Ambalaj   Ortadoğu,  Kuzey  Afrika,   vererek  dış  ticaret  açığı-
       arda  Ambalaj  Sanayicileri   Fuarı Var           Kafkaslar  ve  Balkanlar  ol-  nın  kapanmasına  katkıda
       Derneği’nden (ASD) 65 üye   Interpack  Fuarı’nda  Reed   mak  üzere  180’den  fazla   bulunduk.  Ayrıca  yaklaşık
       yer aldı. Türkiye, 180 şirket   Tüyap  ekibiyle  beraber   ülkeye  ihracat  yapıyoruz.   2  dolar/kg  ihracat  birim
       ve  191  stant  ile  Interpack   25  -  28  Ekim  2017  tarih-  Hedefimiz  2023’te  30  mil-  fiyatıyla da Türkiye ortala-
       2017 Fuarı’nda temsil edil-  leri  arasında  İstanbul’da   yar  dolar  pazar  büyüklü-  masının üzerinde bir per-
       di.  Türk  ambalaj  sanayici-  düzenlenecek  23.  Avrasya   ğüne ulaşmak ve 10 milyar   formans  gerçekleştirdik”
       lerinin  ülkemizi  başarıyla   Ambalaj Fuarı’nın tanıtımı-  dolarlık  ihracat  gerçekleş-  dedi.
       temsil  ettiği  fuarda  Türki-  nı  da  başarıyla  gerçekleş-  tirmek.  Başarının  anahta-
       ye,  katılımcı  ülkeler  ara-  tirdiklerini belirten Sarıbe-  rı  ise  katma  değerli  ürün
       sında  Almanya,  İtalya  ve   kir, “Ambalaj ürünleri, gıda   üretmekten ve yeni tekno-
       Çin’in  ardından  dördüncü   işleme  -  ambalaj  makine   loji geliştirmekten geçiyor.
       sırada  yer  aldı.  Öte  yan-  ve  ekipmanlarına  yönelik   Türkiye  ambalaj  sektörü
       dan  metrekare  bakımın-  çözümlerin   sergilendiği   bu  anlamda  çok  başarılı
       dan  kıyaslandığında  Tür-  Avrasya  Ambalaj  Fuarı,   çalışmalara  imza  atıyor.
       kiye, Çin’i geride bırakarak   bölgenin  en  prestijli  ve   Ar-Ge’ye  ve  inovasyona
       üçüncü sıraya yerleşti.  kapsamlı  fuarı  olma  özel-  önem veriyor, sektörümü-
                                liğini taşıyor. Geçen yıl 37   zü  daha  ileriye  taşımak
       Türkiye  ambalaj  sektörü-  ülkeden 1100’den fazla ka-  için  yeni  ürünler  geliştiri-
       nün  kalitesi,  hızı,  fiyatı  ve   tılımcıyla  gerçekleştirilen   yoruz.”
       lojistik  konumu  nedeniyle   fuarı, 94 ülkeden 55.000’in
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42