Page 30 - ChemLife Sayı 08
P. 30

SEKTÖREL






























                  Röportaj : Melis ALTINOLUK
          www.chemlife.com.tr  PLAST EURASIA ISTANBUL 2017




                 FUARINDA CLARIANT MASTERBATCHES




        30       İŞ BİRİMİ ÜLKE MÜDÜRÜ UFUK AÇIKEL İLE
                 KEYİFLİ BİR SOHBET GERÇEKLEŞTİRDİK



                                          ailesine katıldım. Aradan geçen   malzemeleri ön plana çıkarken,   otomobil içinde kullanılan plastik
                                          17 yıl içinde, Satış ve Satış yö-  bunu %22 ile plastik inşaat mal-  oranının artması da, bu alanda
                                          neticiliği görevlerinde bulundum.    zemleri üretimi takip ediyor. Bu   plastik  tüketiminin  artması, do-
                                          Aralık  2016 tarihinden itibaren,    iki sektörü sırasıyla beyaz eşya,   layısıyla yüksek kalitedeki mas-
                                          Clariant Masterbatches İş Birimi   tarım, otomotiv ve tekstil sektör-  terbatches ihtiyacının artması
         Aralık  - 2017
                                          Ülke Müdürü olarak görev yap-  leri için yapılan plastik üretimleri   anlamına geliyor.
                                          maktayım.                izliyor.
                                                                                            Plastik mamul ihracatı da, Tür-
                                          Türk Plastik endüstrisinin bu-  Bütün dünyada olduğu gibi,   kiye plastik endüstrisi içinde
                                          günü ve yarınını nasıl görüyor-  Türkiye’de  de  ambalaj sektörü,   önemli bir yer teşkil ediyor. Bu
                                          sunuz?                   plastik üretimi içinde başı çe-  alanda, katma değeri yüksek
                                          Türk plastik endüstrisi çok di-  kiyor. Nüfusun artması, yeme   ürünlere odaklanmak plastik
                                          namik bir yapıya sahip. İçindeki   alışkanlıklarımızın  değişmesi,  mamül  ihracatımızın artmasını
                                          oyuncuların hepsi müşteri odaklı   paket  siparişlerin  artması gibi   destekleyecektir. Bu  durum  ay-
                                          hareket ediyor. Bu da, plastik en-  etkenler, ambalajdaki plastiğin   rıca, Türkiye plastik endüstrisinin
                                          düstrisinin hızlı bir şekilde büyü-  kullanım oranını artırıyor. Plasti-  büyümesine de destek verecek-
                                          mesinde önemli bir rol oynuyor.   ğin ambalaj endüstrisinde yoğun   tir.
                                          Türkiye plastik endüstrisinin ya-  şekilde kullanılması, Türkiye’deki
                 Bize  kendinizden  ve  Mesleki   kın tarihine baktığımızda pazarın   masterbatches pazarının büyü-  Sizce, plastik endüstrisini gele-
                 kariyerinizden bahsedebilir mi-  sürekli büyüdüğünü görüyoruz.   mesini sağlayan önemli faktör-  cekte  nasıl gelişmeler bekliyor.
                 siniz?                   Plastik hammaddesinde dışarı   lerden biri. Ürün satışını artırmak   Clariant buna ne kadar hazır?
                 Clariant’ta Masterbatches İş Bi-  bağımlıyız. Bu duruma bağlı bir-  amacıyla satıcılar tarafından   Türk kimya sektörü ve plastik en-
                 rimi Ülke Müdürü olarak görev   çok handikapımız olmasına rağ-  ambalajlı ürünlerde yapılan ino-  düstrisi son 30 yılda ciddi anlam-
                 alıyorum. Kimya Mühendisiyim.   men, pazarımız dinamik yapısıyla   vasyonların  da  önümüzdeki  dö-  da gelişti ve Türkiye’yi bu sektör
                 Üniversiteden mezun olduktan   büyümeye devam ediyor ve de-  nemde yeni fırsatlar yaratmasını   için önemli bir yer haline getirdi.
                 sonra, Akno Nobel Kemipol fir-  vam edeceğini öngörüyoruz.   öngörüyoruz.   Bu büyüme aynı zamanda, pek
                 masında Ar-Ge Mühendisi olarak                                             çok farklı sektörle ilişkili olarak
                 profesyonel iş hayatıma başla-  Türkiye’de, plastik mamul üretimi   Son yıllarda artan otomobil üreti-  Türkiye ekonomisindeki genel
                 dım. 2000 yılında Clariant Türkiye   içinde ortalama %40 ile ambalaj   mi ve sürdürülebilirlik anlamında   büyümeye de katkıda bulunuyor
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35