Page 30 - ChemLife Sayı 08
P. 30
SEKTÖREL
Röportaj : Melis ALTINOLUK
www.chemlife.com.tr PLAST EURASIA ISTANBUL 2017
FUARINDA CLARIANT MASTERBATCHES
30 İŞ BİRİMİ ÜLKE MÜDÜRÜ UFUK AÇIKEL İLE
KEYİFLİ BİR SOHBET GERÇEKLEŞTİRDİK
ailesine katıldım. Aradan geçen malzemeleri ön plana çıkarken, otomobil içinde kullanılan plastik
17 yıl içinde, Satış ve Satış yö- bunu %22 ile plastik inşaat mal- oranının artması da, bu alanda
neticiliği görevlerinde bulundum. zemleri üretimi takip ediyor. Bu plastik tüketiminin artması, do-
Aralık 2016 tarihinden itibaren, iki sektörü sırasıyla beyaz eşya, layısıyla yüksek kalitedeki mas-
Clariant Masterbatches İş Birimi tarım, otomotiv ve tekstil sektör- terbatches ihtiyacının artması
Aralık - 2017
Ülke Müdürü olarak görev yap- leri için yapılan plastik üretimleri anlamına geliyor.
maktayım. izliyor.
Plastik mamul ihracatı da, Tür-
Türk Plastik endüstrisinin bu- Bütün dünyada olduğu gibi, kiye plastik endüstrisi içinde
günü ve yarınını nasıl görüyor- Türkiye’de de ambalaj sektörü, önemli bir yer teşkil ediyor. Bu
sunuz? plastik üretimi içinde başı çe- alanda, katma değeri yüksek
Türk plastik endüstrisi çok di- kiyor. Nüfusun artması, yeme ürünlere odaklanmak plastik
namik bir yapıya sahip. İçindeki alışkanlıklarımızın değişmesi, mamül ihracatımızın artmasını
oyuncuların hepsi müşteri odaklı paket siparişlerin artması gibi destekleyecektir. Bu durum ay-
hareket ediyor. Bu da, plastik en- etkenler, ambalajdaki plastiğin rıca, Türkiye plastik endüstrisinin
düstrisinin hızlı bir şekilde büyü- kullanım oranını artırıyor. Plasti- büyümesine de destek verecek-
mesinde önemli bir rol oynuyor. ğin ambalaj endüstrisinde yoğun tir.
Türkiye plastik endüstrisinin ya- şekilde kullanılması, Türkiye’deki
Bize kendinizden ve Mesleki kın tarihine baktığımızda pazarın masterbatches pazarının büyü- Sizce, plastik endüstrisini gele-
kariyerinizden bahsedebilir mi- sürekli büyüdüğünü görüyoruz. mesini sağlayan önemli faktör- cekte nasıl gelişmeler bekliyor.
siniz? Plastik hammaddesinde dışarı lerden biri. Ürün satışını artırmak Clariant buna ne kadar hazır?
Clariant’ta Masterbatches İş Bi- bağımlıyız. Bu duruma bağlı bir- amacıyla satıcılar tarafından Türk kimya sektörü ve plastik en-
rimi Ülke Müdürü olarak görev çok handikapımız olmasına rağ- ambalajlı ürünlerde yapılan ino- düstrisi son 30 yılda ciddi anlam-
alıyorum. Kimya Mühendisiyim. men, pazarımız dinamik yapısıyla vasyonların da önümüzdeki dö- da gelişti ve Türkiye’yi bu sektör
Üniversiteden mezun olduktan büyümeye devam ediyor ve de- nemde yeni fırsatlar yaratmasını için önemli bir yer haline getirdi.
sonra, Akno Nobel Kemipol fir- vam edeceğini öngörüyoruz. öngörüyoruz. Bu büyüme aynı zamanda, pek
masında Ar-Ge Mühendisi olarak çok farklı sektörle ilişkili olarak
profesyonel iş hayatıma başla- Türkiye’de, plastik mamul üretimi Son yıllarda artan otomobil üreti- Türkiye ekonomisindeki genel
dım. 2000 yılında Clariant Türkiye içinde ortalama %40 ile ambalaj mi ve sürdürülebilirlik anlamında büyümeye de katkıda bulunuyor