Page 65 - ChemLife Sayı 11
P. 65
SEKTÖREL
65 kimya teknolojileri gazetesi I I www.chemlife.com.tr
göstererek 20 milyar 29 Gelişmekte olan piyasalar, (EBIT), %9,1 oranında ar- İmtiyazlı hisse senedi başına
milyon Euro’ya ulaştı. Döviz organik satışlardaki %5,3 tarak, 3 milyar 172 milyon karlılık (EPS) %9,1 oranın-
hareketlerinin satışlara değerindeki artışla, Grup’un Euro’dan 3 milyar 461 da artarak, 5,36 Euro’dan
genel olarak %2,0’lik olum- organik büyümesine or- milyon Euro’ya ulaştı. Üç iş 5,85 Euro’ya yükseldi. Bu
suz bir etkisi oldu. Satın talamanın üzerinde katkı biriminin tamamı bu olumlu gelişme, EPS artışının %9
alma ve elden çıkarmalar, sağladı. Gelişmiş piyasalar gelişmeye katkıda bulundu. civarında olacağını öngören
satış büyümesinin %5,9’unu %1,5’lik pozitif bir organik 2017 yılı hedefiyle uyum
oluşturdu. Döviz, satın alma satış büyümesi kaydetti. Düzeltilmiş satış kazancı göstermektedir.
ve elden çıkarmaların etki- (EBIT), %0,4 oranında
sinden arındırılmış organik Satışlar tüm bölgelerde artışla %17,3’e yükselerek, Yönetim Kurulu, Danış-
satışlar, %3,1 oranında güçlü organik olarak arttı. Batı %17’nin üzeri olarak ma Kurulu ve Hissedarlar
bir artış gösterdi. Bu gelişme Avrupa bölgesi satışları öngörülen yıllık hedefi Komisyonu, 9 Nisan 2018’de
ile, %2 ile %4 aralığındaki pozitif organik gelişme gerçekleştirmiş oldu. yapılacak Yıllık Genel Ku-
organik satış büyümesi gösterdi. Doğu Avrupa’da rul’a, hisse başına temettü-
tüm yıl hedefiyle paralellik satışlar organik olarak %6,0 Mali sonuç, 2016 ve 2017 lerin %10,5 oranında artışla,
gösterdi. büyüdü. Afrika/Orta Do- mali yıllarında sonlanan 1,79 Euro (önceki yıl: 1,62
ğu’da %1,7 oranında organik satın almaların finansman Euro) olarak gerçekleşmesi-
Yapıştırıcı Teknolojileri İş satış büyümesi kaydedildi. maliyeti nedeniyle, 2016 ni önerecektir.
Birimi %5,0’lik çok güçlü bir Kuzey Amerika bölgesindeki mali yılındaki -33 milyon
organik satış büyümesi elde satışlar organik şekilde %3,0 Euro’nun ardından, 2017 Hisse başına önerilen
etti. Beauty Care İş Birimi oranında artış gösterdi. La- mali yılında -51 milyon Euro temettü önceki yılla (1,60
ise %0,5 oranında pozitif tin Amerika, satışlarda %4,4 olarak gerçekleşti. Euro) karşılaştırıldığında
bir organik satış büyümesi oranında organik büyüme %10,6 artarak 1,77 Euro
gösterdi. Çamaşır ve Ev sağladı ve Asya-Pasifik böl- Düzeltilmiş net gelir, kontrol oldu. %30,7’lik ödeme
Bakım İş Birimi %2,0’lik iyi gesi satışları organik olarak gücü olmayan paylar sonrası, oranına karşılık gelen bu
bir organik satış büyümesi %5,9 oranında arttı. %9,1 artarak, 2 milyar 534 rakam, şirket tarihindeki en
kaydetti. milyon Euro’ ya yükseldi (2016: yüksek temettü olmakla bir-
Düzeltilmiş faaliyet karı 2 milyar 323 milyon Euro). likte, Henkel’in %25 ile %35