Page 66 - ChemLife Sayı 11
P. 66

arasındaki hedef ödeme     alımı, satışlara ve faaliyet   teknolojilerini geliştirme-  ların dijital yetkinliklerini
        oranıyla da örtüşüyor.     karına önemli oranda katkı   ye devam etti. Yapıştırıcı   güçlendirmek için, belirli
                                   sağladı.                   Teknolojileri İş Birimi’nde   eğitim ve gelişim program-
        Net işletme sermayesi                                 gösterdiği güçlü performan-  ları yürütüldü. Yeni atanan
        geçen yılın aynı dönemine   Henkel 2020+ Hedefleri    sı; genel endüstride olduğu   Dijitalden Sorumlu Yönetici
        oranla satış yüzdesi olarak   Için 2017 Yılında Önemli   gibi, tüketici elektroniği ve   (Chief Digital Officer), tüm iş
        %1,3 puan artış ile %4,8’e   Gelişme Kaydetti         otomotiv endüstrisi gibi   birimlerinde dijital dönüşü-
        ulaştı.                                               dinamik büyüyen sektörler   mü gerçekleştirecek bir or-
                                                              için geliştirdiği üstün, etkili   ganizasyon kurdu. Henkelx ,
        Net mali durum, yılı -3                               çözümler sunarak sağladı.   yeni çalışma yollarını olduğu
        milyar 225 milyon Euro ile                            Beauty Care İş Birimi’nde,   kadar, iç ve dış ağlar ve iş
        kapattı (31 Aralık 2016: -2                           renklendirme ve şekillendir-  birliği etkinlikleri ile dijital
        milyar 301 milyon Euro). Ön-                          medeki yenilikler, büyüme   erişim formatlarını buluştu-
        ceki yılın sonuyla kıyaslandı-                        ve piyasa payı kazanımlarını   ran yeni bir platform olacak.
        ğında, bu değişim öncelikle                           sağladı. ABD’de Hair Pro-
        satın almalar için yapılan                            fessional iş alanında Henkel,   Henkel, daha çevik bir
        ödemelerden kaynaklandı.                              ilk influencer markası olan   organizasyon yaratmak için
                                                              #mydentity’yi başarıyla lan-  de çalışanlarının girişimcilik
        IŞ BIRIMI                                             se etti. Çamaşır ve Ev Bakım   ruhunu geliştirdi ve dinamik
        PERFORMANSLARI                                        İş Birimi, özel deterjanlar   pazarlara daha iyi uyum
                                                              ve tuvalet bakımı gibi çekici   sağlamak üzere daha esnek
   SEKTÖREL
        Yapıştırıcı Teknolojileri İş                          kategorilerdeki geliştirdiği   iş modelleri getirdi. Yapış-
        Birimi, 2017 mali yılında                             inovasyonlarla portföyünü   tırıcı Teknolojileri İş Biri-
        %5,0’lik çok güçlü organik                            genişletti.                mi’nde oluşturulan 28 adet,
        satış büyümesi gösterdi.   Henkel’in CEO’su Hans Van                             “doğrudan müşteri ilişkileri
        Nominal olarak, satışlar   Bylen “Henkel olarak, 2020   Sun Products’ın alımıyla   yönetimi birimi” sayesinde,
        %4,8 oranında artarak 9    yılı ve sonrası için zorlayıcı   Kuzey Amerika’daki   müşteriler ile daha yakın iş
        milyar 387 milyon Euro’ya   bir hedefi izlemekte karar-  Çamaşır ve Ev Bakım Iş   birliği sağlandı. Henkel daha
        yükseldi. Düzeltilmiş faaliyet   lıyız. Şirketimizin sürdü-  Birimi 2017 yılında çok iyi   hızlı ve esnek olmak ama-
        karı %6,4 artarak 1 milyar   rülebilir karlı büyüme elde   performans kaydetti.   cıyla iş akışı ve süreçlerini
        734 milyon Euro’ya ulaştı.   etmesini ve daha müşte-                             optimize etti. Fastest-Ti-
        Düzeltilmiş satış kazancı,   ri-odaklı, inovatif, çevik ve   Henkel aynı zamanda   me-to-Market girişiminin
        önemli bir artış kaydetti ve   dijital bir hale gelmesini   2017 yılında; portföyünü   bir parçası olarak, inovas-
   66
        %18,5 ile en yüksek değerine   istiyoruz.” dedi.      tamamlamak, endüstriyel    yon süresi kısaltıldı ve yeni
        ulaştı.                                               ve tüketici iş alanlarındaki   pazarlara giriş hızlandırıldı.
                                   Bu hedeflere ulaşmak için,   rekabette güçlenmek üzere
        Beauty Care İş Birimi, 2017   Henkel dört stratejik öncelik   toplam 2 milyar Euro de-  Henkel’in, hedeflerini
        mali yılında %0,5 artışla   belirledi: Büyümeyi yönet-  ğerinde cazip satın almalar   gerçekleştirmek için büyü-
        önemli bir organik satış   mek, dijitalleşmeyi hızlan-  gerçekleştirdi.          meye yatırım amaçlı tüm
        büyümesi kaydetti. Nomi-   dırmak, çevikliği artırmak ve                         girişimleri  planlandığı üzere
        nal olarak satışlar %0,8   büyümeye yatırım. Henkel,   Henkel ayrıca, 3D baskı ve   sürüyor: Bu girişimlerin,
   kimya teknolojileri gazetesi  I        I   www.chemlife.com.tr
        oranında artarak 3 milyar   2017 mali yılında da söz   inovatif tüketici iş model-  2020 yılına kadar, yıllık 500
        868 milyon Euro’ya yüksel-  konusu stratejik öncelikleri   leri ile örneklendirilebilecek   milyon Euro’nun üstünde
        di. Düzeltilmiş faaliyet karı   uygulamada önemli geliş-  dijital hizmetlere ve tekno-  verimlilik kazancı sağlaması
        %2,7 artarak 665 milyon    meler kaydetti.            lojilere, yatırım ve işbirliği   öngörülüyor.
        Euro oldu. Düzeltilmiş satış                          yoluyla yeni büyüme kay-
        kazancı, güçlü bir artış gös-  Büyümeyi yönetmek için,   nakları elde etmektedir.  ONE!ViEW platformu, küre-
        tererek %17,2 ile en yüksek   Henkel tüm aşamalarda                              sel ölçüde optimize maliyet
        değerine ulaştı.           müşterileriyle ve tüketicile-  Henkel bir diğer stratejik   yönetimi ve artan şeffaflık
                                   riyle olan ilişkisini güçlendir-  önceliği olan “dijitalleşmeyi   sayesinde daha yüksek ve-
        Çamaşır ve Ev Bakım İş     di. Yapıştırıcı Teknolojileri İş   hızlandırmak” için de tüm   rimliliği beraberinde getir-
        Birimi, 2017 mali yılında   Birimi’nde Henkel, büyümeyi   değer zincirinin kapsadığı   mektedir. ONE!GSC ile tüm
        %2,0’lik önemli organik satış   hızlandırmak için özel hazır-  müşterileri, tüketicileri, iş   iş birimleri, Henkel’in küresel
        büyümesi gösterdi. Nomi-   lanmış çözümlerle en iyi 100   ortakları ve tedarikçileriyle   tedarik zinciri organizasyo-
        nal olarak satışlar %14,8   müşterisi için iddialı yol ha-  etkileşimlerini dijitalleştirdi.   nunda biraraya getirildi. İş
        oranında artarak 6 milyar   ritaları uyguluyor. Henkel,   Tüm iş birimlerinde, dijital   birimlerinin tamamında net
        651 milyon Euro’ ya yüksel-  tüketiciler için ise içgörüyle   olarak yönetilen satışlar-  gelir yönetimini uygulamaya
        di. Düzeltilmiş faaliyet karı   yönetilen inovasyon ve hiz-  da iki haneli rakamlarda   başlayan Henkel, bununla
        %17,0 artarak 1 milyar 170   metler ortaya koymak için   artış elde edildi. Henkel   birlikte örneğin otomasyon
        milyon Euro oldu. Düzeltil-  dijital “Connect2Consumer”   Endüstri 4.0’a yatırım yaptı,   ve robotiğe odaklanan or-
        miş satış kazancı önemli bir   programını geliştirdi.   akıllı fabrika konseptlerini   tak hizmet alanlarında yeni
        artış kaydetti ve en yüksek                           uyguladı ve entegre Küresel   yaklaşımlarla yapısındaki
        seviye olan %17,6’ya ulaştı.   Henkel aynı zamanda lider   Tedarik Zinciri’ndeki dijital-  verimliliği daha da artırdı.
        Sun Products Corporation’ın   markalarını ve inovatif   leştirmeyi arttırdı. Çalışan-
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71