Page 66 - ChemLife Sayı 11
P. 66
arasındaki hedef ödeme alımı, satışlara ve faaliyet teknolojilerini geliştirme- ların dijital yetkinliklerini
oranıyla da örtüşüyor. karına önemli oranda katkı ye devam etti. Yapıştırıcı güçlendirmek için, belirli
sağladı. Teknolojileri İş Birimi’nde eğitim ve gelişim program-
Net işletme sermayesi gösterdiği güçlü performan- ları yürütüldü. Yeni atanan
geçen yılın aynı dönemine Henkel 2020+ Hedefleri sı; genel endüstride olduğu Dijitalden Sorumlu Yönetici
oranla satış yüzdesi olarak Için 2017 Yılında Önemli gibi, tüketici elektroniği ve (Chief Digital Officer), tüm iş
%1,3 puan artış ile %4,8’e Gelişme Kaydetti otomotiv endüstrisi gibi birimlerinde dijital dönüşü-
ulaştı. dinamik büyüyen sektörler mü gerçekleştirecek bir or-
için geliştirdiği üstün, etkili ganizasyon kurdu. Henkelx ,
Net mali durum, yılı -3 çözümler sunarak sağladı. yeni çalışma yollarını olduğu
milyar 225 milyon Euro ile Beauty Care İş Birimi’nde, kadar, iç ve dış ağlar ve iş
kapattı (31 Aralık 2016: -2 renklendirme ve şekillendir- birliği etkinlikleri ile dijital
milyar 301 milyon Euro). Ön- medeki yenilikler, büyüme erişim formatlarını buluştu-
ceki yılın sonuyla kıyaslandı- ve piyasa payı kazanımlarını ran yeni bir platform olacak.
ğında, bu değişim öncelikle sağladı. ABD’de Hair Pro-
satın almalar için yapılan fessional iş alanında Henkel, Henkel, daha çevik bir
ödemelerden kaynaklandı. ilk influencer markası olan organizasyon yaratmak için
#mydentity’yi başarıyla lan- de çalışanlarının girişimcilik
IŞ BIRIMI se etti. Çamaşır ve Ev Bakım ruhunu geliştirdi ve dinamik
PERFORMANSLARI İş Birimi, özel deterjanlar pazarlara daha iyi uyum
ve tuvalet bakımı gibi çekici sağlamak üzere daha esnek
SEKTÖREL
Yapıştırıcı Teknolojileri İş kategorilerdeki geliştirdiği iş modelleri getirdi. Yapış-
Birimi, 2017 mali yılında inovasyonlarla portföyünü tırıcı Teknolojileri İş Biri-
%5,0’lik çok güçlü organik genişletti. mi’nde oluşturulan 28 adet,
satış büyümesi gösterdi. Henkel’in CEO’su Hans Van “doğrudan müşteri ilişkileri
Nominal olarak, satışlar Bylen “Henkel olarak, 2020 Sun Products’ın alımıyla yönetimi birimi” sayesinde,
%4,8 oranında artarak 9 yılı ve sonrası için zorlayıcı Kuzey Amerika’daki müşteriler ile daha yakın iş
milyar 387 milyon Euro’ya bir hedefi izlemekte karar- Çamaşır ve Ev Bakım Iş birliği sağlandı. Henkel daha
yükseldi. Düzeltilmiş faaliyet lıyız. Şirketimizin sürdü- Birimi 2017 yılında çok iyi hızlı ve esnek olmak ama-
karı %6,4 artarak 1 milyar rülebilir karlı büyüme elde performans kaydetti. cıyla iş akışı ve süreçlerini
734 milyon Euro’ya ulaştı. etmesini ve daha müşte- optimize etti. Fastest-Ti-
Düzeltilmiş satış kazancı, ri-odaklı, inovatif, çevik ve Henkel aynı zamanda me-to-Market girişiminin
önemli bir artış kaydetti ve dijital bir hale gelmesini 2017 yılında; portföyünü bir parçası olarak, inovas-
66
%18,5 ile en yüksek değerine istiyoruz.” dedi. tamamlamak, endüstriyel yon süresi kısaltıldı ve yeni
ulaştı. ve tüketici iş alanlarındaki pazarlara giriş hızlandırıldı.
Bu hedeflere ulaşmak için, rekabette güçlenmek üzere
Beauty Care İş Birimi, 2017 Henkel dört stratejik öncelik toplam 2 milyar Euro de- Henkel’in, hedeflerini
mali yılında %0,5 artışla belirledi: Büyümeyi yönet- ğerinde cazip satın almalar gerçekleştirmek için büyü-
önemli bir organik satış mek, dijitalleşmeyi hızlan- gerçekleştirdi. meye yatırım amaçlı tüm
büyümesi kaydetti. Nomi- dırmak, çevikliği artırmak ve girişimleri planlandığı üzere
nal olarak satışlar %0,8 büyümeye yatırım. Henkel, Henkel ayrıca, 3D baskı ve sürüyor: Bu girişimlerin,
kimya teknolojileri gazetesi I I www.chemlife.com.tr
oranında artarak 3 milyar 2017 mali yılında da söz inovatif tüketici iş model- 2020 yılına kadar, yıllık 500
868 milyon Euro’ya yüksel- konusu stratejik öncelikleri leri ile örneklendirilebilecek milyon Euro’nun üstünde
di. Düzeltilmiş faaliyet karı uygulamada önemli geliş- dijital hizmetlere ve tekno- verimlilik kazancı sağlaması
%2,7 artarak 665 milyon meler kaydetti. lojilere, yatırım ve işbirliği öngörülüyor.
Euro oldu. Düzeltilmiş satış yoluyla yeni büyüme kay-
kazancı, güçlü bir artış gös- Büyümeyi yönetmek için, nakları elde etmektedir. ONE!ViEW platformu, küre-
tererek %17,2 ile en yüksek Henkel tüm aşamalarda sel ölçüde optimize maliyet
değerine ulaştı. müşterileriyle ve tüketicile- Henkel bir diğer stratejik yönetimi ve artan şeffaflık
riyle olan ilişkisini güçlendir- önceliği olan “dijitalleşmeyi sayesinde daha yüksek ve-
Çamaşır ve Ev Bakım İş di. Yapıştırıcı Teknolojileri İş hızlandırmak” için de tüm rimliliği beraberinde getir-
Birimi, 2017 mali yılında Birimi’nde Henkel, büyümeyi değer zincirinin kapsadığı mektedir. ONE!GSC ile tüm
%2,0’lik önemli organik satış hızlandırmak için özel hazır- müşterileri, tüketicileri, iş iş birimleri, Henkel’in küresel
büyümesi gösterdi. Nomi- lanmış çözümlerle en iyi 100 ortakları ve tedarikçileriyle tedarik zinciri organizasyo-
nal olarak satışlar %14,8 müşterisi için iddialı yol ha- etkileşimlerini dijitalleştirdi. nunda biraraya getirildi. İş
oranında artarak 6 milyar ritaları uyguluyor. Henkel, Tüm iş birimlerinde, dijital birimlerinin tamamında net
651 milyon Euro’ ya yüksel- tüketiciler için ise içgörüyle olarak yönetilen satışlar- gelir yönetimini uygulamaya
di. Düzeltilmiş faaliyet karı yönetilen inovasyon ve hiz- da iki haneli rakamlarda başlayan Henkel, bununla
%17,0 artarak 1 milyar 170 metler ortaya koymak için artış elde edildi. Henkel birlikte örneğin otomasyon
milyon Euro oldu. Düzeltil- dijital “Connect2Consumer” Endüstri 4.0’a yatırım yaptı, ve robotiğe odaklanan or-
miş satış kazancı önemli bir programını geliştirdi. akıllı fabrika konseptlerini tak hizmet alanlarında yeni
artış kaydetti ve en yüksek uyguladı ve entegre Küresel yaklaşımlarla yapısındaki
seviye olan %17,6’ya ulaştı. Henkel aynı zamanda lider Tedarik Zinciri’ndeki dijital- verimliliği daha da artırdı.
Sun Products Corporation’ın markalarını ve inovatif leştirmeyi arttırdı. Çalışan-