Page 16 - ChemLife Sayı 26
P. 16
YARININ ELEKTRIKLI OTOMOBILLERI
IÇIN EKONOMIK ENERJI DEPOLAMA
SISTEMLERI GELIŞMEYE DEVAM EDIYOR
Kuru elektrot kaplama teknolojisi, çevre dostu pil hücresi üretimine izin veriyor.
IWS işlemi, pil elektrotlarının toksik çözücüler kullanmadan pilot ölçekte
BİLİMSEL
üretilmesini sağlar.
Fraunhofer Material fiyatlarının yüksek olduğu Pilot fabrika Finlandiya’da salmak üzere tasarlanan
and BeamTeknolojisi yerlerde üretim yapmak çok başarıyla başladı aktif maddeleri, bir macun
Enstitüsü’ndeki yüksek maliyetlidir. oluşturmak için katkı
araştırmacılar, verimli ve Bu potansiyel aynı zamanda maddeleri ile karıştırırlar.
çevre dostu pil üretimi Daha fazla toksik çözücü Fraunhofer’in İskandinav Bu işlemde, pahalı ve
amacıyla yeni bir üretim yok - daha düşük elektrik ortakları tarafından da genellikle toksik olan
süreci geliştirdi. Süreçte, maliyeti görülüyor: Fin pil şirketi organik çözücüler eklerler.
16
enerji depolama hücrelerinin “BroadBit Batteries”, Operatörleri ve çevreyi
elektrotları sıvı kimyasallar İşte Fraunhofer IWS ile birlikte, Espoo korumak için iş güvenliği ve
yerine kuru bir film ile mühendislerinin değişmek fabrikasında, elektrotları yeniden işleme için ayrıntılı
kaplanır. Bu basitleştirilmiş istedikleri tam da bu: ıslak kimyasallar yerine önlemler alınması gerekir.
işlem enerji tasarrufu sağlar IWS proje yöneticisi Dr. kuru elektrot malzemesiyle Macun, ince metal folyolara
ve toksik çözücüleri yok Benjamin Schumm, “Kuru kaplayan bir pilot tesis kurdu. uygulandıktan sonra, daha
eder. Bir Fin şirketi şu transfer kaplama işlemimiz BroadBit teknolojiyi, yeni tip pahalı bir işlem basamağı
anda yeni IWS teknolojisini elektrot kaplamada işlem sodyum iyon pilleri üretmek başlar: Bir metrelik uzun
kimya teknolojileri gazetesi I I www.chemlife.com.tr
pratikte başarıyla test ediyor. maliyetlerini gözle görülür için kullanıyor. Benjamin ısıtma bölümü düzineler,
şekilde azaltmayı hedefliyor. Schumm, “Teknolojimize kaplanmış filmleri daha fazla
Enerji depolaması için daha Üreticiler toksik ve pahalı olan talep, Almanya’da bile işlenmeden önce kurutur. Bu
iyi ve daha uygun maliyetli çözücüleri ortadan kaldırabilir yüksek” diyor. Laboratuvar kurutma prosedürü genellikle
üretim yöntemleri, özellikle ve kurutma sırasında enerji ölçeğinde, IWS zaten yüksek elektrik maliyetlerine
Almanya’da giderek daha maliyetlerinden tasarruf elektrot folyolarını dakikada neden olur.
fazla talep görüyor. Tüm birkaç metre gibi kayde
büyük otomobil üreticileri, sağlayabilir. Ek olarak, değer bir üretim hızıyla Bağlayıcı moleküller bir
pil talebinde keskin bir artış teknolojimiz ıslak kimyasal kaplayabilir. Bu bakımdan örümcek ağı oluşturur
sağlayacak olan elektrikli olarak işlenmesi zor veya Dresden mühendisleri
araç programları başlattılar. hatta imkansız olan elektrot teknolojiyi üretim ölçeğine Diğer taraftan, kuru
Şimdiye kadar, Alman malzemelerinin kullanımını rahatlıkla aktarabilirler. elektrot kaplama için yeni
şirketleri bu amaçla hücreleri da kolaylaştırır. Ancak, tam film transfer teknolojisi,
Asya’da satın alıyorlar. Bu olarak bu malzemeler daha Klasik ıslak kimyanın bu ekolojik olarak zarar
trendi yönlendiren iki ana yüksek enerji yoğunluğuna sınırları verici ve pahalı işlem
neden var: Asya teknoloji sahip piller için gereklidir. aşamaları olmadan çalışır:
grupları, pil hücrelerinin Tüm bu nedenlerden dolayı, Şimdiye kadar, hücre IWS mühendisleri aktif
seri üretiminde uzun yıllara teknolojimizin Almanya ve üreticileri çoğunlukla batarya malzemelerini bağlayıcı
dayanan deneyime sahip ve Avrupa’da uluslararası olarak elektrotlarını karmaşık polimerlerle karıştırır. Bu
bu süreçlerde çok fazla enerji rekabetçi pil hücresi üretimi bir ıslak-kimyasal işlemle kuru karışımı kalenderleme
tüketiliyor. Bu nedenle, elde etmesine yardımcı kapladılar. İlk olarak, daha olarak bilinen bir işlemle
Almanya gibi elektrik olabileceğini düşünüyoruz.” sonra depolanan enerjiyi şlerler. Bu sistemdeki