Page 17 - ChemLife Sayı 29
P. 17
17
RÖPORTAJ www.chemlife.com.tr CHEMLIFE
sektörümüz bulunuyor. Kozmetik organizasyonlarla tüm sektör AR-GE ve İnovasyona önem artırılması sektörün rekabetinin
sektörü 2018 yılı Ocak- Kasım bileşenlerinin bir araya gelmesi veriyor musunuz? Bu konuyla gücünün artmasını sağlayacak.
döneminde en çok ihracat büyük önem arz ediyor. alakalı çalışmalarınız var mı?
gerçekleştirdiğimiz 5. kimya alt Başka neler eklemek istersiniz?
sektörü olarak 1 milyar 44 milyon Kozmetik sektörünün pazar payı Ar-Ge merkezi kurabilmenin
dolar ihracat gerçekleştirerek hakkında bilgi verebilir misiniz? koşulları yeterli olmasa da Türkiye kozmetik sektörü,
ülkemizin sadece ithal ürünlere nispeten geçtiğimiz yıllara göre büyüme potansiyeline sahip, hem
bağlılığını azaltmakla kalmamış Doğal kozmetik ve kişisel bakım yumuşatıldı. Ar-Ge merkezi yurtiçi hem de ihracat pazarında
aynı zamanda döviz girdisi ürünlerinin pazar payının yüzde 5 kurmak için mevzuatla ilgili ivmesi sürekli yukarıya doğru olan
sağlayarak milli ekonomimize de civarında olduğu tahmin ediliyor. sorunların aşılarak üreticinin bir sektör ve gelişimine etki eden
katkılar sağladı. Bu durum ise dünya pazarıyla da önünün açılması çok önemli. pek çok faktör var. Bunlardan
paralellik gösteriyor. Kozmetik Özellikle hammadde ve Ar-Ge biri ülkemizin coğrafi konumu bir
Türk Kozmetik sektörü, bugün sektörü ihracatımız, son 10 yıldır konusunda gelişmeler yetersiz diğeri ise genç nüfus ve buna bağlı
190’ın üzerinde ülkeye ihracat kalmış, ülkemizden tedarik edilen
gerçekleştirerek son 10 yılda devamlı olarak artış gösteriyor. birçok hammaddeler işlenerek olarak kozmetik tüketiminin hızlı
kozmetik ihracatımız yüzde 170 2018’de 500 milyar doları geçen ülkemize hammadde girdi olarak artışı ve ayrıca organik ve bitkisel
oranında artış gösterdi. kozmetik sektörünün, 2023 yılına geri satılıyor. Türkçe yayınlar ürünlere talebin artması, Avrupa
kadar 800 milyar dolara ulaşması ve süreli yayınlar bu konuda Kozmetik Sanayi’ndeki değişim
Milli ekonomiye önemli katkıları bekleniyor. Yılda ortalama maalesef ki eksik ve yetersiz. Bu ile birlikte, gerek yüksek kaliteli
olabilecek bu sektörümüzün olarak %7,14 büyüme gösteren tür organizasyonlarla, üreticiler üretim kapasitesi gerekse lojistik
önünün açılabilmesi, kozmetik kozmetik sektörü, dünyada çok ve bilim insanları arasındaki avantajı ile üretimin Türkiye’ye
üreticilerinin yaşadığı birtakım ciddi bir pazar payına sahip. Biz Sanayii - Üniversite iş birliğinin kayması, artan e-ticaret ve ithal
sorunların giderilebilmesi ve de Türkiye’nin, dünya kozmetik geliştirmesi hedefleniyor. Yeni Ar- ürünlerin pahalılığı yerli kozmetik
pazar payımızın arttırılabilmesi pazarındaki payını artırmak için Ge merkezlerinin teşvik edilmesi sektörümüz için yeni fırsatlar
için bu tür kongreler ve benzer çaba gösteriyoruz. ve inovasyona dayalı işbirliklerinin olarak dikkat çekiyor.