Page 18 - ChemLife Sayı 43
P. 18
18 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI BILIMSEL GELIŞMELER
YÜZEY TEMIZLIK MENDILLERI
PERFORMANS TEST ÇALIŞMASI
Yazan: Didem BİLİR - Ar-Ge Sorumlu Uzmanı
ECZACIBAŞI Tüketim Ürünleri San.ve Tic. A.Ş.
Sık temas edilen yüzeyler enfek- yı geri aktarma durumu mevcuttur. kalitatif olarak yapılmıştır. %5’i Bursa, %3’ü Kocaeli ve kalan-
siyon kaynaklı patojenlerin bu- (2) Tek kullanımlık ıslak yüzey te- lar da diğer illerde bulunmaktadır.
laşması için risk oluşturur. Bu tür mizleme mendilleri organik kir ve Sia Insight tarafından Solo için %96’sı 25-34 yaş aralığındadır ve
yüzeylerin temizlenmesi, görünen bakterileri uzaklaştırılırken, tekrar yapılan odak grup çalışmalarına %80’i çalışmaktadır.
kirlerin çıkarılması için sabunlu su tekrar kullanılmadığından yüzeye 25-35 ve 36-50 yaş gruplarında
ile durulama, kuaterner amonyum kiri geri aktarmaz. ABC1 Sosyo-ekonomik Statü Elde edilen sonuçlar tüketicilerin
bileşikleri, alkol, iyot veya klor (S.E.S.) gruplarında yer alan temiz- günlük temizlikteki kullanım alış-
gibi antimikrobiyal solüsyonlarla Yüzey temizlik mendillerinde; kul- lik ürünlerinin satın alımında karar kanlıklarında bulunan ve bakteri
sanitizasyon veya dezenfeksiyon lanıcıların alışkanlıklarını anlamak verici olan ev hanımı ve ya çalışan üremesine zemin hazırlayan bezle-
yapılabilir. Bu süreçte kullanılan adına hem temizlik alışkanlıklarını kadınlar katılmıştır. ri kullanmaktansa, tek kullanımlık
bezin seçimi önemlidir. Tek kulla- sorgulayan hem de tüketicilerin ıslak mendillere yönelme potansi-
nımlık olmayan bezlerin mikroor- ürünü deneyerek fikirlerini pay- Ayrıca denebunu.com ile ürün nu- yeli olduğunu göstermektedir.
ganizmaları barındırma eğilimi ve laşmalarını sağlayan bir tüketici mune gönderimi ve memnuniyet
agresif yıkamaya tabi tutulması araştırması yapılmıştır. Burada ölçümüne yönelik bir araştırma ya- Yüzey temizleme mendilleri etkin,
gerekliliğinden dolayı tek kullanım- özellikle günlük temizlik alışkanlık- pılmıştır. Numune gönderimi son- hijyenik ve hassas temizliği çok
lık yüzey temizlik mendilleri tercih ları detaylı olarak incelenerek Solo rasında alınan rapora göre, 5.000 hızlı bir şekilde sağlamaktadır.
edilmektedir. (1) Yüzey Temizleme Mendilleri’nin tüketici %99 oranında ürünü be-
tüketici hayatında alacağı yer ana- ğenmiştir ve %97’si bu ürünü satın Hassas temizlikte tüketiciler men-
Tek kullanımlık olmayan bezlerin liz edilmiştir ve temizlik bezlerinin almayı düşündüğünü belirtmiştir. dillerin aşağıdaki kriterleri sağla-
yüzeyi yeniden kirletme ve yüzeye kullanımı ile ilgili de sorular sorul- Araştırmaya katılanların %40’ı İs- masını beklemektedir.
organik kalıntı ve mikroorganizma- muştur. Bu odak grup çalışmaları tanbul, %10’u Ankara, %7’si İzmir,