Page 26 - ChemLife Sayı 51
P. 26
26 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI SEKTÖREL GELIŞMELER
KOZMETİK
SEKTÖRÜNÜN KALBİ
COSMOPROF
ASYA’DA ATTI
Kozmetik ve güzellik sektöründe Ame- Cosmoprof North America fuarına
rika’nın en önemli fuarı olarak kabul bu yıl 10 yıllık aradan sonra ikinci
edilen ve bu yıl 11-13 Temmuz 2023 kez İKMİB’in milli katılım organizas-
tarihleri arasında Las Vegas’ta dü- yonu düzenlediğini belirten İKMİB
zenlenen Cosmoprof North America Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister,
Fuarı’na 10’u İKMİB milli katılım orga- “Cosmoprof North America fuarı, gü-
nizasyonu ile olmak üzere Türkiye’den zellik ve kozmetik sektörüne yönelik
18 firma katıldı. Türk kozmetik firma- işletmeler arası düzenlenen özel bir
ları ABD yanı sıra Avrupa ve Asya’dan ticaret fuarı özelliği taşıyor. İkili gö-
gelen sektörün önde gelen firmaları ile rüşmelerin yapıldığı fuara, dünyanın
iş birliği fırsatı yakaladı. önde gelen kozmetik firmaları davet
ediliyor. Fuara ABD’nin yanı sıra Asya,
Bu yıl 20’incisi düzenlenen Cosmoprof Avrupa ve Güney Amerika’dan da çok
North America fuarının milli katılım sayıda firma katılıyor. Biz de İKMİB
organizasyonu, 10 yıl aradan sonra olarak ilkini 2013 yılında düzenlediği-
bu yıl İstanbul Kimyevi Maddeler ve miz fuar milli katılım organizasyonu-
Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) muzu bu yıl ikinci defa 10 yıllık aranın
tarafından gerçekleştirildi. İlki 2013 ardından gerçekleştirdik ve 18 Türk
yılında düzenlendikten sonra bu yıl firmamız fuara katıldı. Dünyada uçucu
ikinci defa gerçekleştirilen milli katılım yağlar, kozmetik ve sabun sektörünün
organizasyonu kapsamında 10 firma ihracatında ABD, ikinci sırada yer alı-
ve 8 bireysel firma ile toplam 18 Türk yor. 2022 yılında ABD’nin sektör ih-
firması fuarda yerini aldı. racatında dünyadan aldığı pay yüzde
8,40 olurken, Türkiye yüzde 1 pay aldı.
Geçen yıl dünyanın önde gelen bin 100 2022 yılında ABD’ye yapılan sektör
kozmetik firmasının katıldığı fuar, 32 ihracatımız yüzde 21,40 artışla 127,6
bin ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. Bu yıl milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu yıl
fuara T.C. Los Angeles Ticaret Ataşesi altı aylık dönemde ise ABD’ye yapılan
Ali Said Dolu ve İKMİB TİM Delegesi S. sektör ihracatında yüzde 15,66 geri-
Özgür Öztürk katılarak Türk firmaları- leme oldu. Bu kaybı telafi etmek ve
nı ziyaret etti. Fuarda saç bakımı, cilt sektörün önemli pazarlarından olan
bakımı ve makyaj, tırnaklar ve doğal ABD’ye ihracatı artırmak için bu tarz
ürünler kategorisinde bitmiş ürünle- faaliyetlerimizi artırarak ihracatçıları-
rin tanıtımı yapılırken ayrıca ülke pa- mızı desteklemeye devam edeceğiz”
vilyonları ile özel sergi alanlarına yer dedi.
verildi.
Adil Pelister: “2022 yılında Türkiye
kozmetik sektörü ihracatında
dünyadan yüzde 1 pay aldı”