Page 26 - ChemLife Sayı 51
P. 26

26        CHEMLIFE          KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI                                  SEKTÖREL GELIŞMELER









            KOZMETİK


            SEKTÖRÜNÜN KALBİ


            COSMOPROF


            ASYA’DA ATTI






           Kozmetik ve güzellik sektöründe Ame-  Cosmoprof North America fuarına
           rika’nın en önemli fuarı olarak kabul   bu yıl 10 yıllık aradan sonra ikinci
           edilen ve bu yıl 11-13 Temmuz 2023   kez İKMİB’in milli katılım organizas-
           tarihleri arasında Las Vegas’ta dü-  yonu düzenlediğini belirten İKMİB
           zenlenen Cosmoprof North America   Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister,
           Fuarı’na 10’u İKMİB milli katılım orga-  “Cosmoprof North America fuarı, gü-
           nizasyonu ile olmak üzere Türkiye’den   zellik ve kozmetik sektörüne yönelik
           18 firma katıldı. Türk kozmetik firma-  işletmeler arası düzenlenen özel bir
           ları ABD yanı sıra Avrupa ve Asya’dan   ticaret fuarı özelliği taşıyor. İkili gö-
           gelen sektörün önde gelen firmaları ile   rüşmelerin yapıldığı fuara, dünyanın
           iş birliği fırsatı yakaladı.   önde gelen kozmetik firmaları davet
                                        ediliyor. Fuara ABD’nin yanı sıra Asya,
           Bu yıl 20’incisi düzenlenen Cosmoprof   Avrupa ve Güney Amerika’dan da çok
           North America fuarının milli katılım   sayıda firma katılıyor. Biz de İKMİB
           organizasyonu, 10 yıl aradan sonra   olarak ilkini 2013 yılında düzenlediği-
           bu yıl İstanbul Kimyevi Maddeler ve   miz fuar milli katılım organizasyonu-
           Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB)   muzu bu yıl ikinci defa 10 yıllık aranın
           tarafından gerçekleştirildi. İlki 2013   ardından gerçekleştirdik ve 18 Türk
           yılında düzenlendikten sonra bu yıl   firmamız fuara katıldı. Dünyada uçucu
           ikinci defa gerçekleştirilen milli katılım   yağlar, kozmetik ve sabun sektörünün
           organizasyonu kapsamında 10 firma   ihracatında ABD, ikinci sırada yer alı-
           ve 8 bireysel firma ile toplam 18 Türk   yor. 2022 yılında ABD’nin sektör ih-
           firması fuarda yerini aldı.   racatında dünyadan aldığı pay yüzde
                                        8,40 olurken, Türkiye yüzde 1 pay aldı.
           Geçen yıl dünyanın önde gelen bin 100   2022 yılında ABD’ye yapılan sektör
           kozmetik firmasının katıldığı fuar, 32   ihracatımız yüzde 21,40 artışla 127,6
           bin ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. Bu yıl   milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu yıl
           fuara T.C. Los Angeles Ticaret Ataşesi   altı aylık dönemde ise ABD’ye yapılan
           Ali Said Dolu ve İKMİB TİM Delegesi S.   sektör ihracatında yüzde 15,66 geri-
           Özgür Öztürk katılarak Türk firmaları-  leme oldu. Bu kaybı telafi etmek ve
           nı ziyaret etti. Fuarda saç bakımı, cilt   sektörün önemli pazarlarından olan
           bakımı ve makyaj, tırnaklar ve doğal   ABD’ye ihracatı artırmak için bu tarz
           ürünler kategorisinde bitmiş ürünle-  faaliyetlerimizi artırarak ihracatçıları-
           rin tanıtımı yapılırken ayrıca ülke pa-  mızı desteklemeye devam edeceğiz”
           vilyonları ile özel sergi alanlarına yer   dedi.
           verildi.
           Adil Pelister: “2022 yılında Türkiye
           kozmetik sektörü ihracatında
           dünyadan yüzde 1 pay aldı”
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31