Page 11 - ChemLife Sayı 55
P. 11

11
             BILIMSEL GELIŞMELER                                                    WWW.CHEMLIFE.COM.TR        CHEMLIFE





























                 KOZMETIK SEKTÖRÜNDE YENILIKÇI


                 STRATEJILER VE DIJITAL DÖNÜŞÜM






             Bu  yıl  itibariyle  dünyanın  en   8. Uluslararası Kozmetik Kongresi'nde   değerler, şeffaflık ve kapsayıcılıkla öne   anlayışının ve dijitalleşmenin nasıl daha
             yüksek katılımlı kozmetik kongresi   gerçekleştirilen Innovation Zone &   çıktığını belirtti. Kaya, sürdürülebilir   yenilikçi ve etkili hale getirilebileceğini
             olma başarısına ulaşan  8.    Upcycle Proje Ödül Töreni, sektörün   ve etkili ürünlerin sektörü şekillen-  göstermesi  bakımından  büyük  bir
             Uluslararası  Kozmetik  Kongresi,   en yenilikçi projelerini ve başarılarını   direceğini ifade etti. TikTok Türkiye,   adım  oldu.  Katılımcılar,  kozmetik
             "Biyoteknolojinin   Kozmetik   kutlamak amacıyla önemli bir platform   Orta ve Güney Asya Marka Çözüm-  sektörünün geleceğini şekillendiren
             Sektöründeki Etkisi" temasıyla büyük   oldu. Bu yılki yarışmada, Innovation   leri Grup Lideri, Cihan Öztürk içerik   fikirleri tartışırken, Türkiye’nin güçlü
             bir katılımla düzenlendi. Kongrede,   Zone & Upcycle Proje Ödülleri'nde   üretimi ve tüketiminin hızla arttığı di-  dijital altyapısının global pazarlarda
             biyoteknolojinin kozmetik ürünlerdeki   birincilik  ödülünü,  çevre  dostu   jital dünyada, doğru içeriklerin doğru   daha  fazla  yer  almasına  olanak
                                           hammadde  kullanımı  ile  sektöre
                                                                         kullanıcılarla buluşmasının önemini
                                                                                                      sağladığına dikkat çekti. Bu kongre,
             rolü ve sürdürülebilirlik ile dijitalleşme   sürdürülebilir ve yenilikçi bir yaklaşım   vurguladı. Trendyol Satış ve İş Geliş-  sektördeki  toplulukların  bir  araya
             gibi küresel trendlerin sektöre etkileri   getiren "New Raw Materials" kazandı.   tirme Direktörü Özkan ÇOKAYGİL,   geldiği,  işbirliklerinin  güçlendiği
             ele alındı. Katılımcılar, biyoteknolojik   İkincilik ödülünü, kozmetik sektöründe   E-ticaretin dijitalleşme ile hızla büyü-  ve  geleceğe  yönelik  vizyonların
             yeniliklerden  doğal  içeriklerin   yeni bir anlayış ve verimlilik sunan   yüp tüketicilerin hızlı ve kolay alışveriş   paylaşıldığı önemli bir platform oldu.
             etkinliğine, çevresel sorumluluktan   teknolojik inovasyonlarıyla "Entekno"   talepleriyle şekillendiğini belirtirken,
             dijitalleşmenin sektöre etkilerine kadar   alırken,  üçüncülük  ödülü,  saf  ve   genç nüfus ve pazar yerlerinin etki-
             geniş bir yelpazede bilgi alışverişinde   doğal  ürünler  sunduğu  için  "The   siyle bu büyümenin desteklendiğini
             bulundu. Kongre, sektöre ve geleceğe   Purest Solutions"a verildi. Törenin   vurguladı. Küçük işletmelerin dijital-
             dair önemli adımların atıldığı, bilimsel   bir diğer heyecan verici kategorisi   leşme sayesinde global pazarlara açı-
             gelişmelerin  paylaşıldığı  çeşitli   olan Tresan Fulser Kozmetik Selfie   labileceğini, ancak lojistik maliyetler
             oturumlara ev sahipliği yaptı…  Zone  Ödülleri'nde  ise  birincilik,   ve müşteri kazanımı gibi zorluklarla
                                           etkinlik süresince özgün ve etkileyici   karşılaşıldığından bahsetti.
                                           içerikleriyle en fazla etkileşimi alan
             Ticaret  Bakanlığı  Tüketicinin   Nilüfer  Ünlütürk'e,  ikincilik  ödülü
             Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel   yaratıcı paylaşımlarıyla dikkat çeken   Kozmetik sektöründe yenilikçi
             Müdürü  Avni  Dilber,  sektördeki   Fatih  Mehmet  Emen'e,  üçüncülük   stratejiler ve dijital dönüşüm
             güvenlik önlemlerinin güçlendirilmesi   ödülü ise estetik ve dikkat çekici bir
             ve etkin bir şekilde denetlenmesinin   sosyal  medya  deneyimi  sunduğu   KÜAD Yönetim Kurulu Üyesi Bülent
                                                                         Konca moderatörlüğünde gerçekleşen
             önemine değinirken; TİTCK Denetim   için  Melis  Göktürk'e  verildi.  Son   Bütüncül Markalaşma oturumunda,
             Hizmetleri Başkan Yardımcısı Eray   olarak,  Award  Ceremony  Ödülleri   BAU Öğretim Görevlisi, BOUN SML
             Kaplan, biyoteknolojinin sektördeki   de sahiplerini buldu; birincilik ödülü,   Yönetim Kurulu Üyesi, Forbes Köşe
             makro entegrasyonlara olan etkisini   yenilikçi ve sürdürülebilir projeleriyle   Yazarı Sanem Yıldız, sosyal pazarlama
             vurguladı.  İKMİB  Başkanı  Adil   "New  Raw  Materials"a,  ikincilik   ve  sosyal  etki  alanlarında  marka
             Pelister  ise,  kozmetik  sektörünün   ödülü  saflık  ve  doğallığı  ön  plana   değeri yaratmanın zorluğuna dikkat
             ihracat payının arttığını belirterek,   çıkaran  çalışmalarıyla  "The  Purest   çekti. Marka değerinin sıradanlıkla
             biyoteknolojinin  verimliliğe  katkı   Solutions"a ve üçüncülük ödülü ise   sağlanamayacağını  belirterek,
             sağlayacağına  inandığını  ifade   kozmetik alanında bilimsel ve yenilikçi   sosyoloji,  psikoloji  ve  felsefe  gibi
             etti. ASAD Başkanı Celal Altuntaş,   bir  yaklaşım  sergileyen  "Cosming   alanlardan faydalandığını vurguladı.
                                           Laboratuvar"a verildi.
             Türkiye’nin  aerosol  sektöründeki                          The Estée Lauder Companies Türkiye
             ihracat hedeflerinden bahsederken,   Pazarlamanın geleceğinde   Pazarlama  İletişimi  Grup  Müdürü
             KÜAD  Başkanı  Levent  Kahrıman   dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve   Papatya Karadede,  TikTok’un etkisiyle
             kongrelerin  sektördeki  topluluk   sosyal medyanın gücü    hızla  yayılan  trendlerin  kozmetik
             oluşturmada önemli bir rol oynadığını                       sektöründeki büyümeyi hızlandırdığını,
                                                                         influencer  marketing’in  önemli  bir
             vurguladı. KÜAD Kongre Başkanı Fuat   Gazeteci Ali Demirtaş moderatörlü-  strateji  haline  geldiğini  belirtiyor.
             Arslan da biyoteknolojinin sektörü   ğünde gerçekleşen Pazarlamada Ge-  Kozmetik  markalarının  sadece
             daha sürdürülebilir ve yenilikçi hale   lecek Oturumunda,Kozmetik Sektörü   trendlere katılmakla kalmayıp, bunlara
             getireceğini belirtti.        Stratejik Danışman Ayşe Kaya, güzellik   nasıl farklılaşarak dahil olacaklarını da
                                           ve kozmetik sektöründeki büyük dö-  iyi planlamaları gerektiğinden bahsetti.
             Innovation zone & upcycle proje   nüşümü ele alarak dijitalleşme, sürdü-
             Ödüllerinde final             rülebilirlik ve tüketici taleplerindeki   Kongre,  sektördeki  biyoteknolojik
                                           değişim ile bağımsız markaların etik   gelişmelerin,  sürdürülebilirlik
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16