Page 11 - ChemLife Sayı 55
P. 11
11
BILIMSEL GELIŞMELER WWW.CHEMLIFE.COM.TR CHEMLIFE
KOZMETIK SEKTÖRÜNDE YENILIKÇI
STRATEJILER VE DIJITAL DÖNÜŞÜM
Bu yıl itibariyle dünyanın en 8. Uluslararası Kozmetik Kongresi'nde değerler, şeffaflık ve kapsayıcılıkla öne anlayışının ve dijitalleşmenin nasıl daha
yüksek katılımlı kozmetik kongresi gerçekleştirilen Innovation Zone & çıktığını belirtti. Kaya, sürdürülebilir yenilikçi ve etkili hale getirilebileceğini
olma başarısına ulaşan 8. Upcycle Proje Ödül Töreni, sektörün ve etkili ürünlerin sektörü şekillen- göstermesi bakımından büyük bir
Uluslararası Kozmetik Kongresi, en yenilikçi projelerini ve başarılarını direceğini ifade etti. TikTok Türkiye, adım oldu. Katılımcılar, kozmetik
"Biyoteknolojinin Kozmetik kutlamak amacıyla önemli bir platform Orta ve Güney Asya Marka Çözüm- sektörünün geleceğini şekillendiren
Sektöründeki Etkisi" temasıyla büyük oldu. Bu yılki yarışmada, Innovation leri Grup Lideri, Cihan Öztürk içerik fikirleri tartışırken, Türkiye’nin güçlü
bir katılımla düzenlendi. Kongrede, Zone & Upcycle Proje Ödülleri'nde üretimi ve tüketiminin hızla arttığı di- dijital altyapısının global pazarlarda
biyoteknolojinin kozmetik ürünlerdeki birincilik ödülünü, çevre dostu jital dünyada, doğru içeriklerin doğru daha fazla yer almasına olanak
hammadde kullanımı ile sektöre
kullanıcılarla buluşmasının önemini
sağladığına dikkat çekti. Bu kongre,
rolü ve sürdürülebilirlik ile dijitalleşme sürdürülebilir ve yenilikçi bir yaklaşım vurguladı. Trendyol Satış ve İş Geliş- sektördeki toplulukların bir araya
gibi küresel trendlerin sektöre etkileri getiren "New Raw Materials" kazandı. tirme Direktörü Özkan ÇOKAYGİL, geldiği, işbirliklerinin güçlendiği
ele alındı. Katılımcılar, biyoteknolojik İkincilik ödülünü, kozmetik sektöründe E-ticaretin dijitalleşme ile hızla büyü- ve geleceğe yönelik vizyonların
yeniliklerden doğal içeriklerin yeni bir anlayış ve verimlilik sunan yüp tüketicilerin hızlı ve kolay alışveriş paylaşıldığı önemli bir platform oldu.
etkinliğine, çevresel sorumluluktan teknolojik inovasyonlarıyla "Entekno" talepleriyle şekillendiğini belirtirken,
dijitalleşmenin sektöre etkilerine kadar alırken, üçüncülük ödülü, saf ve genç nüfus ve pazar yerlerinin etki-
geniş bir yelpazede bilgi alışverişinde doğal ürünler sunduğu için "The siyle bu büyümenin desteklendiğini
bulundu. Kongre, sektöre ve geleceğe Purest Solutions"a verildi. Törenin vurguladı. Küçük işletmelerin dijital-
dair önemli adımların atıldığı, bilimsel bir diğer heyecan verici kategorisi leşme sayesinde global pazarlara açı-
gelişmelerin paylaşıldığı çeşitli olan Tresan Fulser Kozmetik Selfie labileceğini, ancak lojistik maliyetler
oturumlara ev sahipliği yaptı… Zone Ödülleri'nde ise birincilik, ve müşteri kazanımı gibi zorluklarla
etkinlik süresince özgün ve etkileyici karşılaşıldığından bahsetti.
içerikleriyle en fazla etkileşimi alan
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Nilüfer Ünlütürk'e, ikincilik ödülü
Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel yaratıcı paylaşımlarıyla dikkat çeken Kozmetik sektöründe yenilikçi
Müdürü Avni Dilber, sektördeki Fatih Mehmet Emen'e, üçüncülük stratejiler ve dijital dönüşüm
güvenlik önlemlerinin güçlendirilmesi ödülü ise estetik ve dikkat çekici bir
ve etkin bir şekilde denetlenmesinin sosyal medya deneyimi sunduğu KÜAD Yönetim Kurulu Üyesi Bülent
Konca moderatörlüğünde gerçekleşen
önemine değinirken; TİTCK Denetim için Melis Göktürk'e verildi. Son Bütüncül Markalaşma oturumunda,
Hizmetleri Başkan Yardımcısı Eray olarak, Award Ceremony Ödülleri BAU Öğretim Görevlisi, BOUN SML
Kaplan, biyoteknolojinin sektördeki de sahiplerini buldu; birincilik ödülü, Yönetim Kurulu Üyesi, Forbes Köşe
makro entegrasyonlara olan etkisini yenilikçi ve sürdürülebilir projeleriyle Yazarı Sanem Yıldız, sosyal pazarlama
vurguladı. İKMİB Başkanı Adil "New Raw Materials"a, ikincilik ve sosyal etki alanlarında marka
Pelister ise, kozmetik sektörünün ödülü saflık ve doğallığı ön plana değeri yaratmanın zorluğuna dikkat
ihracat payının arttığını belirterek, çıkaran çalışmalarıyla "The Purest çekti. Marka değerinin sıradanlıkla
biyoteknolojinin verimliliğe katkı Solutions"a ve üçüncülük ödülü ise sağlanamayacağını belirterek,
sağlayacağına inandığını ifade kozmetik alanında bilimsel ve yenilikçi sosyoloji, psikoloji ve felsefe gibi
etti. ASAD Başkanı Celal Altuntaş, bir yaklaşım sergileyen "Cosming alanlardan faydalandığını vurguladı.
Laboratuvar"a verildi.
Türkiye’nin aerosol sektöründeki The Estée Lauder Companies Türkiye
ihracat hedeflerinden bahsederken, Pazarlamanın geleceğinde Pazarlama İletişimi Grup Müdürü
KÜAD Başkanı Levent Kahrıman dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve Papatya Karadede, TikTok’un etkisiyle
kongrelerin sektördeki topluluk sosyal medyanın gücü hızla yayılan trendlerin kozmetik
oluşturmada önemli bir rol oynadığını sektöründeki büyümeyi hızlandırdığını,
influencer marketing’in önemli bir
vurguladı. KÜAD Kongre Başkanı Fuat Gazeteci Ali Demirtaş moderatörlü- strateji haline geldiğini belirtiyor.
Arslan da biyoteknolojinin sektörü ğünde gerçekleşen Pazarlamada Ge- Kozmetik markalarının sadece
daha sürdürülebilir ve yenilikçi hale lecek Oturumunda,Kozmetik Sektörü trendlere katılmakla kalmayıp, bunlara
getireceğini belirtti. Stratejik Danışman Ayşe Kaya, güzellik nasıl farklılaşarak dahil olacaklarını da
ve kozmetik sektöründeki büyük dö- iyi planlamaları gerektiğinden bahsetti.
Innovation zone & upcycle proje nüşümü ele alarak dijitalleşme, sürdü-
Ödüllerinde final rülebilirlik ve tüketici taleplerindeki Kongre, sektördeki biyoteknolojik
değişim ile bağımsız markaların etik gelişmelerin, sürdürülebilirlik