Page 13 - ChemLife Sayı 55
P. 13

13
             SEKTÖREL GELIŞMELER                                                        www.chemlife.com.tr    CHEMLIFE










































              HENKEL


              BÜYÜME IVMESINI


              DEVAM ETTIRDI






             Henkel, 2024'ün üçüncü çeyreğinde
             Grup satışlarını yaklaşık 5,5 milyar
             Euro seviyesine yükseltti. Bu rakam,
             yüzde 3,3 oranındaki güçlü organik
             büyümeye karşılık geliyor.
             Henkel  CEO'su  Carsten  Knobel
             ”Henkel'in başarılı ilerleyişini üçün-
             cü çeyrekte de sürdürdük. Aynı za-
             manda, üçüncü çeyrekte güçlü brüt
             kar marjları elde ettik ve bu sayede
             iş birimlerimize ve markalarımıza yap-  ative - SBTi) tarafından doğrulanan   Tüketici Markaları Satış Performansı  Henkel Grubu Öngörüleri
             tığımız yatırımları artırmaya devam   yol haritamız, sera gazı emisyonlarını
             edebildik. Bu da büyüme gündemi-  2045 yılına kadar net sıfıra indirmek   Tüketici Markaları İş Birimi'nde, 2024   Henkel, 2024 mali yılında Grup düze-
             mizde doğru yolda olduğumuzu gös-  için neler yaptığımızı ortaya koyuyor.   yılının  üçüncü  çeyreğinde  satışlar   yinde organik satış büyümesinin yüzde
             teriyor.” şeklinde konuştu.   Bu hedefe ulaşmak için, değer zinciri   2,653 milyar Euro olarak gerçekleşti.   2,5 ile 4,5 arasında gerçekleşmesini
                                           boyunca geniş ölçekli tedbirler uygu-  Organik olarak (döviz kuru etkileri ve   bekliyor. Yapıştırıcı Teknolojileri için
             Henkel stratejik büyüme gündemi-  layacağız.”               satın alma/elden çıkarmalara göre dü-  organik satış büyümesinin yüzde 2,0
             nin hayata geçirilmesinde de daha                           zeltilmiş) iş birimi, süregelen çok güçlü   ile 4,0 aralığında olması bekleniyor.
             fazla ilerleme kaydetti. Bu bağlamda   Yapıştırıcı Teknolojileri Satış Per-  fiyatlandırma bileşeni sayesinde yüzde   Tüketici Markaları için ise, yüzde 3,0
             Henkel, sürdürülebilirlik konusundaki   formansı            2,7 oranında iyi bir satış artışı elde etti.   ile 5,0 aralığında bir organik satış artışı
             taahhütlerini daha da güçlendiriyor.                                                      öngörülüyor.
             Bu süreçte, Henkel tüm değer zinciri   Yapıştırıcı  Teknolojileri  İş  Birimi,
             boyunca emisyonların azaltılmasına   2024'ün üçüncü çeyreğinde 2,800
             yönelik genişletilmiş hedefler içeren   milyar Euro'luk satış gerçekleştirdi.
             bir net sıfır yol haritası geliştirdi.  Bu rakam, bir önceki yılın aynı çeyre-
                                           ğine kıyasla yüzde 3,3 seviyesindeki
             Carsten Knobel konuyla ilgili görüşle-  nominal bir artışı temsil ediyor (önceki
             rini şöyle ifade etti: “Hepimiz sorumlu-  yıl: 2,711 milyar Euro). Organik (döviz
             luk almalı ve Paris İklim Anlaşması’nda   kurları ve satın alma/elden çıkarmala-
             belirlendiği üzere, küresel ısınmanın   ra göre düzeltilmiş) olarak ise satışlar
             1,5°C ile sınırlandırılmasına yardım-  yüzde 3,7 oranında artış gösterdi.
             cı olmalıyız. Bilime Dayalı Hedefler
             girişimi (Science Based Targets initi-
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18