Page 13 - ChemLife Sayı 55
P. 13
13
SEKTÖREL GELIŞMELER www.chemlife.com.tr CHEMLIFE
HENKEL
BÜYÜME IVMESINI
DEVAM ETTIRDI
Henkel, 2024'ün üçüncü çeyreğinde
Grup satışlarını yaklaşık 5,5 milyar
Euro seviyesine yükseltti. Bu rakam,
yüzde 3,3 oranındaki güçlü organik
büyümeye karşılık geliyor.
Henkel CEO'su Carsten Knobel
”Henkel'in başarılı ilerleyişini üçün-
cü çeyrekte de sürdürdük. Aynı za-
manda, üçüncü çeyrekte güçlü brüt
kar marjları elde ettik ve bu sayede
iş birimlerimize ve markalarımıza yap- ative - SBTi) tarafından doğrulanan Tüketici Markaları Satış Performansı Henkel Grubu Öngörüleri
tığımız yatırımları artırmaya devam yol haritamız, sera gazı emisyonlarını
edebildik. Bu da büyüme gündemi- 2045 yılına kadar net sıfıra indirmek Tüketici Markaları İş Birimi'nde, 2024 Henkel, 2024 mali yılında Grup düze-
mizde doğru yolda olduğumuzu gös- için neler yaptığımızı ortaya koyuyor. yılının üçüncü çeyreğinde satışlar yinde organik satış büyümesinin yüzde
teriyor.” şeklinde konuştu. Bu hedefe ulaşmak için, değer zinciri 2,653 milyar Euro olarak gerçekleşti. 2,5 ile 4,5 arasında gerçekleşmesini
boyunca geniş ölçekli tedbirler uygu- Organik olarak (döviz kuru etkileri ve bekliyor. Yapıştırıcı Teknolojileri için
Henkel stratejik büyüme gündemi- layacağız.” satın alma/elden çıkarmalara göre dü- organik satış büyümesinin yüzde 2,0
nin hayata geçirilmesinde de daha zeltilmiş) iş birimi, süregelen çok güçlü ile 4,0 aralığında olması bekleniyor.
fazla ilerleme kaydetti. Bu bağlamda Yapıştırıcı Teknolojileri Satış Per- fiyatlandırma bileşeni sayesinde yüzde Tüketici Markaları için ise, yüzde 3,0
Henkel, sürdürülebilirlik konusundaki formansı 2,7 oranında iyi bir satış artışı elde etti. ile 5,0 aralığında bir organik satış artışı
taahhütlerini daha da güçlendiriyor. öngörülüyor.
Bu süreçte, Henkel tüm değer zinciri Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi,
boyunca emisyonların azaltılmasına 2024'ün üçüncü çeyreğinde 2,800
yönelik genişletilmiş hedefler içeren milyar Euro'luk satış gerçekleştirdi.
bir net sıfır yol haritası geliştirdi. Bu rakam, bir önceki yılın aynı çeyre-
ğine kıyasla yüzde 3,3 seviyesindeki
Carsten Knobel konuyla ilgili görüşle- nominal bir artışı temsil ediyor (önceki
rini şöyle ifade etti: “Hepimiz sorumlu- yıl: 2,711 milyar Euro). Organik (döviz
luk almalı ve Paris İklim Anlaşması’nda kurları ve satın alma/elden çıkarmala-
belirlendiği üzere, küresel ısınmanın ra göre düzeltilmiş) olarak ise satışlar
1,5°C ile sınırlandırılmasına yardım- yüzde 3,7 oranında artış gösterdi.
cı olmalıyız. Bilime Dayalı Hedefler
girişimi (Science Based Targets initi-