Page 29 - ChemLife 6. Sayı
P. 29

KÖŞE YAZILARI


       kötü imajdaki ana unsur olan   şünülebilir. Ancak yine de rek-  dikkat çekilebilir (örn. Kimyanın   KAYNAKLAR
       (örn.  kendini  kimyasallar  ile   lamlardaki pragmatist tutum   çevre sorunlarına neden ol-
       dönüştüren bilim adamı;  Dr.   (örn “İsviçreli bilim adamları”   maktan çok ona çözüm üretme   1.  Akçalı, S., İ.,2013, Reklamlarda bilim
       Jekyll ve Mr. Hyde, gibi), “çılgın-   klişesinde olduğu gibi temiz ve   yeteneğine sahip bir bilim oldu-  imgesi, Celal Bayar Üniversitesi Sos-
       deli-vb.” bilim insanı esasen bir   güven veren bir laboratuvar or-  ğuna). Bu noktada başta bilime   yal Bilimler Dergisi, 11(1), 359-374.
       kimyacı yada simyacıdır(4).   tamı ve bilim insanları) örneğin-  ilişkin  daha  farkındalık verici   2.  Finson, K. D.,2002, Drawing a scien-
                                de olduğu gibi “bilimin getirdiği   medya (filmler, belgeseller vb.)   tist: What we do and do not know
       Kimya özelinde gelişen bu bi-  güvenilirlik” duygusunu tetikle-  yaygınlaşmalıdır. Hatırlatmakta   after fifty years of drawings.School
       lim imaj hem kimya hem de   yen görsel kodlar ile bilim imajı   fayda var; görünen o ki kimya-  Science  and  Mathematics,  102(7),
       genel anlamda bilim açısından   toplumda daha pozitif bir an-  nın imajı diğer bilimlerin imajı-  335–345.
       sakıncalı ve toplumun bilimi ye-  lamda geliştirilebilir. Diğer yan-  nın belirleyicisi durumunda, bu   3.  Mead, M., & Métraux, R.,1957, The
       terince benimsemesi ve takdir   dan daha yaşanabilir bir dünya   ise kimyaya büyük bir sorumlu-  image of scientist among high-scho-
       etmesine engel olabileceği dü-  için kimyanın potansiyeline   luk daha yüklüyor.  ol students. Science, 126(3270), 384-
                                                                                   390.
                                                         *“Bilim insanı beyaz önlük giyen   4.  Weingart, P., 2006, Chemists and
                                                         ve laboratuvarda çalışan birisi-  their craft in fiction film, Internati-
                                                         dir…Etrafı  deney  tüpleri,  bun-  onal Journal for Philosophy of Che-
                                                         zen ocakları, cam balonlar ve   mistry,12 (1), 31-44.
                                                         şişeler, çengelli cam tüpler ve
                                                         kadranları ile garip makineler…
                                                         vb. araç-gereçle çevrelenmiş
                                                         olabilir…Günlerini deney yapa-
                                                         rak geçirir. Kimyasalları bir de-                       www.chemlife.com.tr
                                                         ney  tüpünden  diğerine  boşal-
                                                         tır.” (3, üniversite öğrencilerinin
                                                         bilim insanı imajından bir örnek)

                                                                                                               29



       ChemLab_Labmedya 238x170  4/10/17  10:30  Page 1



         CHEMLAB                                                                                                Ekim  - 2017





          THE WORLD OF CHEMICAL TESTING @ ARABLAB
          YOUR SPECIALIST SALES OPPORTUNITY TO MEET”INSTRUMENTATION
          MANAGEMENT AND PERSONNEL” FROM THE FOLLOWING CHEMICAL
          SECTORS:

             CHEMICAL ANALYSIS                        LAB CHEMICALS

             CHEMICAL PROCESSING                      CHEMICAL SAFETY

             RESEARCH DEVELOPMENT


          ATTRACTS VISITING PERSONNEL IN THE CHEMICAL SECTOR FROM:

             MIDDLE EAST             AFRICA           ASIA



         The world of science @ ARABLAB 18  21 MARCH 2018
                                                           –
         For further information visit: www.arablab.com
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34