Page 29 - ChemLife 09
P. 29
BMW
ve Solid ELEKTRİKLİ
ARAÇLAR İÇİN
YENİ NESİL KATI
Power HAL PİLLERİ
GELİŞTİRİYOR
2012’de kurulan Solid Power, etkili bir şekilde geçirebilmesini BMW ve Solid
lityum iyon pillerde sıvı elekt- sağlamak için bir kaplama işle- Power şirketi birlikte
rolitlerin yerini tutan inorga- mi yaptı. çalışarak, elektrikli
nik materyalleri geliştirdi. Katı araçlarda sürüş
elektrolitli piller, standart lit- BMW, “Bu teknoloji, BMW mesafesini uzatmak
yum iyon pillerden daha yüksek Group’un elektrikli araçlarına için yeni nesil katı hal
enerji yoğunluğuna sahiptir. uzun sürüş aralığı sağlamada
ve yüksek sıcaklıklara dayana- pilleri geliştirecekler
Sülfür esaslı katı elektrolit ay- bilecek daha uzun raf ömrüne
rıca 150 ° C’ye kadar olan sı- sahip bir piller geliştirmek adına
caklıklara dayanabilir, bu da sıvı büyük bir potansiyele sahiptir”
elektrolit içeren pillerin yanma- diyor.
sına neden olan sorunu ortadan
kaldırmaktadır. Sıvı elektrolitler, ABD’li otomobil üreticileri,
uçucu ve yanıcı bileşenleri içerir. 2020 yılına kadar ise kWh başı-
na 125 $ elektrikli bir araç akü-
Yeni elektrolitin yanı sıra, Solid sü fiyat hedefliyor. Ancak, da-
Power, katı hal pillerin kulla- nışmanlık firması McKinsey &
nım ömrünü arttırmak için po- Co.’nun yaptığı tahminlere göre,
limer bağlayıcılar geliştirdi ve fiyatlar on yılın sonunda kWh
elektrolitin, lityum iyonlarını pil başına 190 $ a kadar düşecek.
elektrodları arasında güvenli ve
SEKTÖREL | www.chemlife.com.tr | OCAK - 2018 | 29