Page 18 - ChemLife Sayı 20
P. 18

KIMYA ÖĞRENCILERINE

                GELECEĞIN LABORATUVARLARINI

                 KULLANMALARINI ÖĞRETMELIYIZ


















   BİLİMSEL
















   18  kimya teknolojileri gazetesi  I        I   www.chemlife.com.tr









                  “Otomasyon eğitimimiz yoksa otomatikleştirilmiş kimyada başarılı olamayacağız.”
                                Alán Aspuru- Guzik, kimya profesörü, Toronto Üniversitesi



        Laboratuvar bilimi değişiyor.   sıra otomatik laboratuvar   Monmouth Üniversitesi’nde   jchemed.5b00494 ).
        Robotikte ve bilgisayarlardaki   ekipmanlarının nasıl tasarlanıp   öğretmenlik yapmaya   Otomatik, internet bağlantılı
        gelişmeler, araştırmacıların   üretileceğini öğretmek   başladığında, işleri biraz   titratörler yapmak için,
        bazı çalışmalarını makinelere   için yeni dersler açtılar.   değiştirmek istedi. 2012   öğrenciler rafta pH probları
        devretmelerini giderek     Laboratuvar ekipmanındaki   yılında fiziksel kimya dersi için   ve diğer ekipmanları
        daha da mümkün hale        hızlı gelişmeleri yakından   laboratuvarlar geliştirirken,   kullandılar. Öğrenciler,
        getirmektedir. Başarılı bir   takip eden bir üniversite   geleneksel kinetiği ve   cihazları asit bazlı bir
        kimya kariyeri, gelecekte   yakında “otomatikleştirilmiş   spektroskopi deneylerinin   titrasyon gerçekleştirecek
        (belki de şuan :) ) her zaman   temel bilimler” yüksek lisans   sürekli aynı şekilde   şekilde programladılar ve
        öğretilmeyen becerilere    derecesi verecek.          tekrarladığını gördü. İşte o   öğrencilerin makinelere ve
        ihtiyaç duyabilir.                                    an, öğrencilerin otomatik   topladıkları verilere uzaktan
                                   Otomasyon kimya            enstrümanlar tasarlayıp    erişmelerini sağlayan bir web
        Purdue Üniversitesi’nden   laboratuvarlarının geleceği   oluşturdukları bir laboratuvar   arayüzü oluşturdular.
        Garth Simpson ve diğer     ise, öğrencilerin programlama   düşündü.
        profesörler, öğrencileri   ve robotik öğrenimi alması                            Kosenkov, bazı öğrencilerin
        ve araştırma gruplarında   kimya eğitiminin geleceği   Geliştirdikleri Otomatik   projeyle ilgili ne kadar hevesli
        geleceğe hazırlamak için   olabilir.                  titratör cihazı, Kosenkov’un   olduğuna hayran kaldığını
        ellerinden geleni yapıyor.                            yayınladığı 2015 tarihli bir   söylüyor. Mevcut ekipmanı
        Öğrencilere, topladıkları   Fiziksel kimyager Dmytro   makalede detaylandırılmıştır   kullanma talimatlarını takip
        verilerden öğrenen         Kosenkov, New Jersey’deki   ( J. Chem. Educ. ,        etmekten ziyade, neredeyse
        otonom cihazların yanı     bir lisans kurumu olan     DOI: 10.1021 / acs.        sıfırdan bir deney tasarlama
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23