Page 19 - ChemLife Sayı 20
P. 19

ve inşa etmelerinin takdire   50’de öğrencilere sadece   deneyden öğrenebilir ve bir   için gereken istatistik ve
        şayan olduğunu düşünüyor.   Python değil aynı zamanda   bilim insanının hipotezini test   programlama becerilerinin
        Ancak öğrencilerin         veri bilimi, Monte Carlo   etmek için yeni yöntemleri   nasıl çalıştığı konusunda
        programlama konusunda      simülasyon yöntemleri ve   planlayabilir.             uygulamalı eğitimi içerecek.
        zorluklar çektiği de aşikar bu   makine öğrenimi de öğretti.                     CMU’daki öğrencilerin eğitimi,
        yüzden Kosenkov, “Bütün    Öğrencilerin, yarıyıl sonunda   Purdue’s Simpson,     öğrendiklerini uygulamaya
        kimya dallarında programlama   yapılan değerlendirmelerden   eğitimcilerin öğrencilere,   koymak için bir şirketle veya
        eğitimi olmalı” diyor.     bu konular hakkında çok    cihazları basit bir şekilde   potansiyel olarak akademik bir
                                   hevesli olduklarını söylüyor.   otomatikleştirmek yerine,   araştırmacıyla işbirliği içinde
        Diğer profesörler de geleceği   Aspuru-Guzik, geleceğin   makine öğrenme algoritmaları   çalışacakları final projesi ile
        görüyorlar. 2017’de Harvard   laboratuvarlarının, internete   ile nasıl programlanacağını   sona erecek.
        Üniversitesi’nde profesör   bağlı ve web’den kontrol   öğretmeye odaklanmaları
        olan Alán Aspuru-Guzik,    edilen ekipmana sahip olacağı   gerektiğine inanıyor.   Bu eğitmenler, öğrencilere
        kimyagerler için bir bilgisayar   ve nesnelerin interneti olarak   Otomatik ekipman, insan   robotik laboratuvar
        bilimi dersi verdi. Harvard’ın   görebileceğini düşünüyor. Ve   yardımı olmaksızın tanımlanan   ekipmanı inşa etmeleri
        popüler tanıtıcı bilgisayar   bilim insanlarının gelecekte   bir işlemi yürütebilirken,   ve çalıştırmalarının
        bilimi kursu CS 50’de, Fizik   bilimin nasıl yapılacağına   otonom bir makine-öğrenme   öğretilmesinin onları
        Bilimleri 50 (PHYSCI 50)   dair hazırlanması gerektiğini   algoritması, topladığı büyük   geleceğin kimyasında
        dersini modelledi.         söylüyor. Aspuru-Guzik, “En   veri kümelerini kullanarak, bir   başarı kazanmaları için
                                   iyi kimyagerler’ den bazıları   sonraki adımı atmaya karar   hazırlanmalarına yardımcı
        Aspuru-Guzik, kimyagerlerin   artık otomatik kimyada   verebilir.                olacağını düşünmekteler.
        kuantum kimyası öğrendiği   çalışmak istiyor” diyor.                             Ancak, kimyada devam eden    BİLİMSEL
        bir başka sınıfta dördüncü                            Bazı eğitimciler otonom    ilerleme, öğretmenlerin
        sınıf öğrencilerinin, bilimsel   PHYSCI 50 için verilen   bilimin becerilerini öğretmek   başarısına da bağlı olabilir.
        hesaplamalarda popüler hale   dönem finali projesi,   için daha derinlemesine bir   Birçok kimyager, makine
        gelen Python programlama   Kosenkov’un tasarladığı    yaklaşım olması gerektiğini   öğrenimini ve diğer araçları
        dilini bilmediklerini gördü ve   sisteme benziyordu: bir   düşünüyor. Carnegie Mellon   gelecekteki gelişmelerin kritik
        artık kimyagerlerin daha iyi   robot titratörü inşa etmek.   Üniversitesi, gelecek yıl   bir parçası olarak görüyor.
        eğitime ihtiyaçları olduğunu   Kosenkov’un titratörü ve   başlayacak olan otomatik
        fark ettiğini söylüyor.    Aspuru-Guzik’in makinesinin   bilimlerde uzmanlık programı   Kaynak : ACS
                                   tek farkı Aspuru-Guzik’in   açacağını duyurdu. Dersler,
        Şimdi Toronto              makinası ChemOS üzerinden   otomatik enstrümanların
        Üniversitesi’nde olan ,    çalışıyordu ve makine-     nasıl çalıştığı, ayrıca tahmini
        Aspuru-Guzik yakında       öğrenme yeteneklerine sahip   makine-öğrenme modellerini                         19
        benzer bir ders sunmayı    özgür bir yazılımdı. ChemOS   ve sonunda özerk laboratuvar
        amaçlamaktadır. PHYSCI     ile çalışan robotlar her   ekipmanlarını oluşturmak                                kimya teknolojileri gazetesi  I        I  www.chemlife.com.tr




























                                     Artık Türkiye’de




           BGB, İlaç, Çevre, Kimya, Biyoteknoloji ve Sağlık Sektörü Endüstrileri için Kromatografi Sarf Malzemeleri Üreticisi ve tedarikçisi konumundadır. BGB Markası,
           dünyanın her yerindeki laboratuvarlarda yüksek kaliteyi maliyet etkinliğiyle birleştirir. İyi eğitimli çalışanlarımız sizi desteklemeye ve sonuçlarınızı iyileştirmeye
           odaklanır. BGB biyokimya, eczacılık ve analitik kimyada sahip olabileceğiniz her türlü talebi yerine getirebilmek için kimya ve analitik bilim insanları ile çalışır.
           Kromatografide 25 yılı aşkın deneyimimiz ile Türkiye’de sizi başarıya yönlendirecektir. Kromatografi Bizim İşimizdir. (BGB Analytik)

           BGB ANALYTİK LABORATUVAR MALZEMELERİ TİCARET A.Ş  Telefon: +90 216 909 20 48  [email protected]
           Yenişehir Mah. Şefika Sk. Dumankaya Flex Kurtköy Sitesi   Mobil: +49 152 34362660  www.bgb-shop.com.tr
           A Blok Apt. NO: 10/1/6 Pendik/İstanbul
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24