Page 5 - ChemLife Sayı 28
P. 5
5
LASTIK VE KAUÇUK TEKNOLOJILERI www.chemlife.com.tr CHEMLIFE
“Henüz uzun yaşam döngüsü Peki boyalar?
gerektiren teklifler almıyoruz,
ancak bunun geleceğini Gelecekteki araçların neredeyse
düşünüyoruz ve bunun için değişmeyen hiçbir parçası
hazırlanıyoruz. Uzun ömürlü kalmayacak. Bu, boyayı ve
malzemelere yatırım yapmaya boyanın altındaki kaplamaları
devam ediyoruz”. da içeriyor. CTO Barry Snyder,
sektörün en büyük kaplama
Otomobil üreticilerinin Ar- tedarikçilerinden biri olan
Ge bütçeleri, elektrikli ve Axalta’nın son yıllarda Ar-Ge
otonom araçlarda kullanılacak harcamalarını araç yapılarındaki
yeni teknolojilere kaydıkça, değişiklikler için artırdığını
tedarikçilerde ürünlerini belirtti. Snyder, Axalta otonom
geliştirmek için yüksek araçların diğer araçları
harcamalarla karşı karşıya görmesine yardımcı olabilecek
kalıyor. formülasyonlar gibi boya için
yeni malzemeler üzerinde
Güçlü bir bilançosu olan, borçla çalışırken, mevcut teknolojilerini
mücadele etmeyen ve güçlü de yeni yöntemlerle kullanıyor.
bir lideri olan şirketlerin yeni
malzemelere yatırım yapmaları “Çelik bir aracın korozyon
artık büyük bir zorunluluk gibi koruması oldukça basittir.
duruyor. Korozyon teknolojisi uzun
pahalıya mal oluyor. Ancak yaklaşık bir yıl içinde üretimde Örneğin Cooper Standard zamandır biliniyor. Şimdi;
şirket, Freeform’un aslında olmasını bekliyor. beş yılını geleneksel bir lastik aynı gövdeye farklı sınıflarda
otomobil üreticilerine maliyet contanın yerine Fortrex adını çelik, alüminyum, magnezyum,
indirimi getirdiğini söylüyor, Chauvin, “Bu kimya veren bir kapı contası geliştirmek karbon elyafı takviyeli plastikler
çünkü koltuk üretim sürecini sistemlerimizdeki toptan bir için harcadı. Yumuşak, esnek kattığınızı düşünün, bu aslında
oldukça kolaylaştırıyor. değişikliği ifade etmekte. bir plastik gibi dokunma hissi bir yapbozdur. Her biri farklı
Freeform, koltuk ve köpük Son ürünün dayanıklılığını veren Fortrex conta, geleneksel şekilde paslanır ve korozyon
yastığını koltuk çerçevesine ve performansını arttıracak contadan yaklaşık yüzde 30 performansını etkileyebilir.
bağlamak için yaygın olarak çözümler geliştirmek için daha az ağırlığa sahip. Ürün Her birini boyayıp fırına
kullanılan kılavuz teller ve halka uğraşıyoruz”diyor. muhtemelen hiç yıpranmayacak, koyduğunuzda farklı oranlarda
halka klipsleri gibi parçaları rüzgar ve suya karşı daha iyi genişlerler ve soğudukları
ortadan kaldırıyor. Bunun yerine, Gelecek geliyor koruma sağlayacak. zaman tekrar büzülürler. Bunun
Freeform basit bir şekilde Yakıt ve fren sistemleri için önüne geçmek için tüm farklı
açılıyor ve koltuk döşemesinin hortumlar, cam contaları için “Başarı bir gecede yüzeylerde harika bir şekilde
hızlı temizlenmesini ve kauçuk ve plastik ürünler gelen bir şey değil” çalışan boyalara ihtiyacınız
değiştirilmesini sağlıyor. üreten Cooper Standard’ın, vardır” diyor.
Baş Teknoloji Sorumlusu Chris Couch, Bunun, önemli bir yatırım Yenilikler her zamankinden daha
Magna Seating’in köpük Couch; elektrifikasyonun olduğunu ve şirketin Ar-Ge’ye
üretiminin global direktörü endüstri genelinde halihazırda uzun yıllar boyunca destek hızlı bir şekilde geliyor ve kimya,
Renee Chauvin; Freeform, uygulanmasına rağmen, otomobil vererek, Cooper Standard’ın geleceğin araç teknolojisinde en
Magna’nın kimyasal düzeyde üreticilerinin henüz uzun ömürlü inovasyon odaklı bir şirket büyük söz sahibi olacak. Şimdi de
yeniliği yansıtan ilk oturma komponentler talep etmediğini olduğunun delilını ortaya olduğu gibi…
ürünlerinden biri olduğunu söylüyor. koyduğunu söyledi. Kaynak: rubbernews.com
söyledi. Magna, malzemenin