Page 5 - ChemLife Sayı 28
P. 5

5
             LASTIK VE KAUÇUK TEKNOLOJILERI                                             www.chemlife.com.tr    CHEMLIFE










































                                                                         “Henüz uzun yaşam döngüsü     Peki boyalar?
                                                                         gerektiren teklifler almıyoruz,
                                                                         ancak bunun geleceğini        Gelecekteki araçların neredeyse
                                                                         düşünüyoruz ve bunun için     değişmeyen hiçbir parçası
                                                                         hazırlanıyoruz. Uzun ömürlü   kalmayacak. Bu, boyayı ve
                                                                         malzemelere yatırım yapmaya   boyanın altındaki kaplamaları
                                                                         devam ediyoruz”.              da içeriyor. CTO Barry Snyder,
                                                                                                       sektörün en büyük kaplama
                                                                         Otomobil üreticilerinin Ar-   tedarikçilerinden biri olan
                                                                         Ge bütçeleri, elektrikli ve   Axalta’nın son yıllarda Ar-Ge
                                                                         otonom araçlarda kullanılacak   harcamalarını araç yapılarındaki
                                                                         yeni teknolojilere kaydıkça,   değişiklikler için artırdığını
                                                                         tedarikçilerde ürünlerini     belirtti. Snyder, Axalta otonom
                                                                         geliştirmek için yüksek       araçların diğer araçları
                                                                         harcamalarla karşı karşıya    görmesine yardımcı olabilecek
                                                                         kalıyor.                      formülasyonlar gibi boya için
                                                                                                       yeni malzemeler üzerinde
                                                                         Güçlü bir bilançosu olan, borçla   çalışırken, mevcut teknolojilerini
                                                                         mücadele etmeyen ve güçlü     de yeni yöntemlerle kullanıyor.
                                                                         bir lideri olan şirketlerin yeni
                                                                         malzemelere yatırım yapmaları   “Çelik bir aracın korozyon
                                                                         artık büyük bir zorunluluk gibi   koruması oldukça basittir.
                                                                         duruyor.                      Korozyon teknolojisi uzun
             pahalıya mal oluyor. Ancak    yaklaşık bir yıl içinde üretimde   Örneğin Cooper Standard   zamandır biliniyor. Şimdi;
             şirket, Freeform’un aslında   olmasını bekliyor.            beş yılını geleneksel bir lastik   aynı gövdeye farklı sınıflarda
             otomobil üreticilerine maliyet                              contanın yerine Fortrex adını   çelik, alüminyum, magnezyum,
             indirimi getirdiğini söylüyor,   Chauvin, “Bu kimya         veren bir kapı contası geliştirmek   karbon elyafı takviyeli plastikler
             çünkü koltuk üretim sürecini   sistemlerimizdeki toptan bir   için harcadı. Yumuşak, esnek   kattığınızı düşünün, bu aslında
             oldukça kolaylaştırıyor.      değişikliği ifade etmekte.    bir plastik gibi dokunma hissi   bir yapbozdur. Her biri farklı
             Freeform, koltuk ve köpük     Son ürünün dayanıklılığını    veren Fortrex conta, geleneksel   şekilde paslanır ve korozyon
             yastığını koltuk çerçevesine   ve performansını arttıracak   contadan yaklaşık yüzde 30   performansını etkileyebilir.
             bağlamak için yaygın olarak   çözümler geliştirmek için     daha az ağırlığa sahip. Ürün   Her birini boyayıp fırına
             kullanılan kılavuz teller ve halka   uğraşıyoruz”diyor.     muhtemelen hiç yıpranmayacak,   koyduğunuzda farklı oranlarda
             halka klipsleri gibi parçaları                              rüzgar ve suya karşı daha iyi   genişlerler ve soğudukları
             ortadan kaldırıyor. Bunun yerine,   Gelecek geliyor         koruma sağlayacak.            zaman tekrar büzülürler. Bunun
             Freeform basit bir şekilde    Yakıt ve fren sistemleri için                               önüne geçmek için tüm farklı
             açılıyor ve koltuk döşemesinin   hortumlar, cam contaları için   “Başarı bir gecede       yüzeylerde harika bir şekilde
             hızlı temizlenmesini ve       kauçuk ve plastik ürünler     gelen bir şey değil”          çalışan boyalara ihtiyacınız
             değiştirilmesini sağlıyor.    üreten Cooper Standard’ın,                                  vardır” diyor.
                                           Baş Teknoloji Sorumlusu Chris   Couch, Bunun, önemli bir yatırım   Yenilikler her zamankinden daha
             Magna Seating’in köpük        Couch; elektrifikasyonun      olduğunu ve şirketin Ar-Ge’ye
             üretiminin global direktörü   endüstri genelinde halihazırda   uzun yıllar boyunca destek   hızlı bir şekilde geliyor ve kimya,
             Renee Chauvin; Freeform,      uygulanmasına rağmen, otomobil   vererek, Cooper Standard’ın   geleceğin araç teknolojisinde en
             Magna’nın kimyasal düzeyde    üreticilerinin henüz uzun ömürlü   inovasyon odaklı bir şirket   büyük söz sahibi olacak. Şimdi de
             yeniliği yansıtan ilk oturma   komponentler talep etmediğini   olduğunun delilını ortaya   olduğu gibi…
             ürünlerinden biri olduğunu    söylüyor.                     koyduğunu söyledi.            Kaynak: rubbernews.com
             söyledi. Magna, malzemenin
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10