Page 6 - ChemLife Sayı 28
P. 6
6 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI LASTIK VE KAUÇUK TEKNOLOJILERI
YAPAY ZEKA
LASTIK ENDÜSTRISINI
DÖNÜŞTÜRÜYOR
Yapay zeka hem lastik imalatına hem de lastik teknolojisine
hızlı bir giriş yaptı diyebiliriz. Toronto’daki 2019 Lastik ve
Kauçuk Zirvesi’ndeki “Driving to the Future” programındaki
konuşmacılara göre, yapay zeka lastik endüstrisinin temel
kavramlarını kökten dönüştürüyor.
Yazan: Richard TRUETT
Kanada Lastik ve Kauçuk biliyoruz. Sorun meydana geliştirmede EV’lerin yeni L.L.C nin standartlar ve
Birliği’nin ev sahipliğinde geldiğinde onları tespit etmek performans beklentilerinin düzenlemeler direktörü Jay
düzenlenen zirvede; lastik için izlenebilirliğe sahibiz” diyor. olduğu ancak AV’lerin bunun da Spears, Continental’in akıllı
endüstrisini etkileyen ötesinde beklentilere ihtiyacı lastik tasarımının zorluklarını
malzemelerin, düzenlemelerin, Heelis’e göre, Endüstri 4.0 a var. Nehls’e göre; Tesla’nın karşılamak için neler yaptığını
imalat ve tasarım süreçlerini sahip bir lastik fabrikası iki ağdan satışlardaki patlaması, EV satış anlattı.
anlatan konuşmacılar yer aldı. oluşuyor: artışındaki ana faktör.
Spears’ın yaptığı konuşmaya
AI (Yapay Zeka) danışmanlık Birbirine bağlı otomasyon ve “Çevre bilinci, pil menzili ve şarj göre Continental iki teknoloji
şirketi LabsCubed’in kurucu proses ekipmanına sahip fiziksel istasyonlarının sayısının artması geliştirmiş.
ortağı ve CEO’su Khaled bir ağ, elektronik entegrasyon ve da EV’lerin popülaritesini
Boqaileh’e göre Yapay Zeka bilgi akışı sunan bir siber ağ. artırıyor.” Yol şartlarını “hisseden” ve uyum
terimi ilk kez 1955 yılında sağlayan iki üstün teknoloji
kullandı. Boqaileh, AI’nın, Heelis, Cimcorp’un “rüya Bununla birlikte EV’ler, Nehls’e
sonuçları tahmin etmek için fabrikası”nın geleneksel lastik göre lastik tasarımı için yeni ContiSense teknolojisinde,
algoritmaları kullandığını ve “AI” fabrikalarına göre çok sayıda zorluklar sunuyor. EV’ler için kauçuk bazlı sensörler lastiğin diş
terimini kolayca “tahmin” ile fiziksel ve üretim avantajı lastiklerin benzinle çalışan derinliğini ve sıcaklığını sürekli
değiştirebileceğinizi söylüyor. sunduğunu söylüyor ve aşağıdaki araçlara kıyasla daha yüksek olarak izliyor ve ölçülen değerler
bunları sıralıyor: ve farklı şekilde dağıtılmış araç ön tanımlı sınırların altında
Boqaileh’a göre tahmin maliyeti, ağırlığını taşıması gerektiğini veya üstünde olduğunda sistem
iki yıl önce hesaplama başına Ó Daha az üretim alanı, söyledi. Ayrıca daha yüksek tork anında sürücüyü uyarıyor. Hatta
250.000 $ ‘dan bugün 12.75 $’a Ó Daha az bileşen, kullanmalı, kabin gürültüsünü lastiğe herhangi bir yabancı cisim
kadar düşmüş durumda. Ó Kapasitenin ölçeklenebilirliğini azaltmalı ve daha düşük girdiğinde de lastik içinde bir
sağlayan modüler yapılar, yuvarlanma direnci sağlamalıdır. devre kapanarak sürücüye anlık
Endüstriyel üretim, akıllı sistem Ó Üretim değişikliklerine izin bir uyarı gönderiyor. Gelecekte
oluşturmak için otomatik verecek tasarım esnekliği, Nehls’e göre AV’ler ise farklı ContiSense sistemine tek başına
sistemlerin AI ile birleştirildiği Ó Maksimum genel ekipman parametreler tarafından kullanılabilecek ilave sensörlerin
“Endüstri 4.0” durumuna hızla etkinliği (OEE), yönetiliyor. Gelişmeleri, kazaları de dahil edilmesi planlanıyor.
ulaşıyor. Ó Düşük güç tüketimi, ve trafik sıkışıklığını azaltma Böylece, sıcaklık ve kar gibi
Ó Akıllı güç tasarrufu bileşenleri, ihtiyacından kaynaklanıyor. yol zemini hakkında bilgiler
Boqaileh’e göre akıllı bir fabrikayı Ó Tüm üretim parametrelerinin Kamyon ve otobüs otomasyonun lastik tarafından “hissedilerek”
etkin bir şekilde yönetmenin etkin yönetimi ve kontrolü. da önemli bir faktör olarak öne sürücüye iletilebilecek. Bu veriler
anahtarı, “organize, doğru, plana çıktığını söylüyor. aracın elektronik sistemine veya
izlenebilir ve aynı formatta Geleceğin akıllı lastikleri bluetooth üzerinden akıllı bir
veriler”in elde edilmesidir. Nehls, gerçek zamanlı olarak telefona aktarılabilecek.
Gelecek için akıllı lastikler sisteme bağlanan akıllı lastiklerin
Cimcorp Automation Ltd. Satış oluşturmak, Smithers Rapra’daki AV’ler için şart olduğunu ContiAdapt teknolojisi ise jant
Müdürü Don Heelis, Endüstri Lastik ve Jant Test Merkezi genel söylüyor. Nehls, “Akıllı lastik genişliği ile lastik basıncını
4.0’ı başarıyla lastik fabrikalarına müdürü Mike Nehls’e göre tek inovasyonu AV’leri beklememeli. kontrol edebilen mikro
getirmeyi başardıklarını söylüyor. boyutlu olarak düşünülebilecek Lastiklerin ulaşım, mobil teknoloji kompresörlerden oluşuyor.
bir şey değil. ve müşteri beklentilerindeki Sistem böylelikle farklı yol
Heelis, “Lastik fabrikalarını bir yeniliklere ayak uydurması koşullarında önemli bir
rüya fabrika haline getirdik. Tüm “Elektrikli araçlar (EV) ve gerekiyor. Artık lastik zekasına güvenlik ve konfor faktörü olan
hammaddeler fabrikadan takip otonom araçlar (AV), farklı ihtiyacımız var” diyor. temas alanının büyüklüğünü
ediliyor. Malzemenin fabrikada kurallara sahip farklı nesneler.” ayarlayabiliyor. Dört farklı
nerede bulunduğunu ve hangi Zirvede konuşan Continental kombinasyona sahip sistem,
ekipmanın onu kullandığını Smithers’e göre yeni lastik Tire Amerikan Americas ıslak, engebeli, kaygan ve normal