Page 20 - ChemLife Sayı 30
P. 20

20        CHEMLIFE          KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI                                                RÖPORTAJ









                                                                    DORUK’UN ZİRVE


                                                                    YOLCULUĞUNDA

                                                                    HEDEF, DÜNYA


                                                                    MARKASI OLMAK













                                      Doruk Uluslararası            şekillerimizin bile dönüşüme uğra-  ma  gerekliliği  kaçınılmaz  oldu.  Bu
                                      Genişlemeden                  maya başladığı bir dönemdeyiz. Ve   minvalde  hem  dünyada  hem  de
                                      Sorumlu Yönetim               tüm bu süreçlere çok büyük bir hız   ülkemizde endüstride dijitalleşme-
                                                                                                  nin hızlı bir ivme ile ilerlediğini söy-
                                                                    hâkim. Sanayide çok sayıda verinin
                                      Kurulu Üyesi Aylin            yüksek  hızlı  bir  şekilde  işlendiği   lemek  mümkün.  Halihazırda  üre-
                                      Tülay Özden ile kimya         dijitalleşme  çağında  işletmelerde   timlerini  akıllı  üretim  sistemleriyle
                                                                                                  değiştiren  şirketlerin,  bu  süreçler-
                                                                    doğru aksiyonların alınabilmesi için
                                      endüstrisindeki               geçmişteki  kayıpların  analizi  so-  den  elde  ettiği  verimi  daha  fazla
                                      dijitalleşme üzerine          nucu  gelecekteki  kayıpların  daha   artırmak adına en yeni teknolojileri
                                      söyleşi yaptık. Bu            oluşmadan  önlenmesi  kritik  önem   takip ettiğini ve devamlı güncellen-
                                                                                                  diklerini de gözlemliyoruz.
                                                                    taşımaya  başladı.  Dolayısıyla  bu-
                                      faydalı röportaj için         günün  üretim  dünyasında  verimin
                                      kendisine teşekkür            artırılması  için  kayıpların  analizi,   Yapay zekâ, makine öğrenimi ve
                                                                                                  artırılmış gerçeklik, endüstriler
                                      ediyor, keyifli okumalar      doğru hedef belirlenmesi, ortadan   için ne anlam ifade ediyor?
                                                                    kaldırılmak  üzere  odaklanılacak
                                      diliyoruz.                    kaybın  sebeplerinin  analizi  ve  alı-  Teknolojik  gelişmelerin  etkisiyle
                                                                    nacak aksiyon, döngüsel bir sürecin   artık  yepyeni  bir  dil  konuşuyoruz.
                                                                    süreklilik içinde yapılmasını gerekli   Sanayide Endüstri 4.0 ile başlayan
        Öncelikle Doruk’u tanıyabilir   satı  sunuyoruz.  Fabrikalar  ve  üre-  kılıyor.          dijital  dönüşüm  süreçleriyle  birlik-
        miyiz?                        tim işletmelerinde hız ve verimlilik                        te ‘Yapay Zeka’, ‘Makine Öğrenimi’
                                      artışı  sağlayan  bu  sistemlerimiz,   Endüstri 4.0; farklı ülkelerde farklı   ve ‘Artırılmış Gerçeklik’ kavramları
        Doruk  1998  yılında  sanayicilerin   maliyetlerin  azalmasına  ve  teslim   isimlerle  anılıp  farklı  tanımları  ya-  daha da çok konuşulur hale geldi.
        üretimlerini daha hızlı, çevik, kalite-  sürelerinin önemli ölçüde kısalma-  pılsa  da  nihayetinde  ulaşılmak  is-  Özellikle seri üretim yapan şirketler
        li ve verimli yönetmeleri için dijital   sına imkân tanıyor. Kimya, otomo-  tenen  hedef,  müşteri  siparişinden   için daha fazla hız, daha kaliteli üre-
        yazılım ve donanım araçları geliştir-  tiv,  beyaz  eşya,  plastik,  ilaç,  gıda   müşteriye ürünün teslim edilmesi-  tim ile daha fazla verim alabilmenin
        mek hedefiyle kurulmuş bir şirket.   ve ambalaj başta olmak üzere pek   ne kadar olan sürecin siber fiziksel   yolları  açıldı.  Önümüzdeki  süreçte
        Bu  hedef  bir  bakıma  markamızın   çok farklı sektöre yüksek teknoloji   sistemler  kullanılarak,  hızlı,  doğru,   sanayicilerin  bir  makineye  baktı-
        kuruluşundan  15  yıl  sonra  2013   çözümler getiriyoruz. Sanayicilerin   kaliteli ve esnek bir şekilde gerçek-  ğında  aylar  ve  hatta  yıllar  sonra-
        yılında  dünyanın  gündemine  otu-  güncel ihtiyaç ve talepleri, teknolo-  leştirilmesidir.  Bu  sürecin  kayıpsız   sıyla ilgili olacakların verilerini göz-
        ran Endüstri 4.0 ve dijital dönüşüm   jik gelişmeler ve uluslararası trend-  olması gerektiği ise yine değişme-  lemleyebildiği  bir  dünyaya  doğru
        konularının  ilk  ayak  sesleriydi  di-  ler  ışığında  üretim  sistemlerini   yen bir gerçek. Dijitalleşme çağın-  yol alıyoruz. Bu yolculukta öğrenen
        yebiliriz. Aynı zamanda Türkiye’nin   sürekli  olarak  yeniliyoruz.  Sistem-  da  ortaya  çıkan  yeni  iş  modelleri;   ve  kendini  geliştiren  yapay  zeka
        sanayide dijitalleşme alanındaki ilk   lerimize yeni özellik ve işlevler ek-  müşteriler  ve  tedarikçiler  ile  çok   destekli üretim yönetim sistemleri
        Ar-Ge çalışmalarını gerçekleştirmiş   lenmesi sayesinde sanayiciler dijital   sıkı ve  güvene  dayalı  stratejik  be-  fabrikalara çağ atlatmaya hazırlanı-
        teknoloji  şirketiyiz.  Endüstriyel  iş-  Üretim  Operasyonları  Yönetimi’ni   raberlikler kurabilmeyi, onlarla aynı   yor. Bu dünya akıllı üretim yönetim
        letmelerin üretim operasyonlarının   ve Üretim Yönetim Sistemleri’ni ça-  takımda  olduğunu  hissedebilmeyi,   sistemlerini kullanarak dijital dönü-
                                                                    takım olarak hareket edebilmeyi ve
        dijital  olarak yönetilmesi  için  akıllı   ğın gereklerine uygun şekilde ger-  takım  olarak  değişebilmeyi  gerek-  şüme ayak uyduran işletmeler için
        ve  dijital  üretim  yönetimi  sistem-  çekleştirebiliyor.   tiriyor. Ve bu konu ana sanayiden   bir fırsat sunarken, bu gelişmelerin
        leri geliştirip kuruyoruz. Fabrikala-  Akıllı fabrikalar, dijital üretim   başlayarak  en  alttaki  hammadde   gerisinde  kalan  işletmeler  için  git-
        rın  gerçek  durumundan  otomatik   yöntemleri gibi terimler birçok   üreticisine kadar uzanan tüm zinci-  tikçe daha çetin hale gelen rekabet
        geri bildirimler alarak yeni kararlar   endüstride sıklıkla kullanılıyor.   ri kapsıyor.   koşullarına adapte olmayı neredey-
        verebilen akıllı üretim yönetimi sis-  Genel olarak “Endüstride                           se  imkansız  hale  getiriyor.  Geç-
        temimiz ProManage ile işletmeleri   Dijitalleşme” hakkında bilgi   Dünyada ve ülkemizdeki   mişte  olduğu  gibi  günümüzde  de
        Endüstri 4.0 evresinde akıllı fabrika   verebilir misiniz?  endüstrilerde dijitalleşme      yıkıcı teknolojilerin üretim yönetim
        ve dijital fabrika olarak da adlandı-                       sizce ne aşamada?             sistemlerine  sağladığı  avantajları
        rılan yapıya dönüştürüyoruz.    Endüstri  4.0  ile  birlikte  sanayide                    değerlendirebilen işletmelerin glo-
                                      yeni bir devrim başladı. İçinde bu-  Çağı yakalamak isteyen hemen her   bal  pazarlarda  sektörlerine  liderlik
        Kağıtsız  işletmelere  geçiş  sağla-  lunduğumuz  bu  döneme  hemen   işletme, var olan süreçlerini dijital-  edebilecekleri  bir  düzene  doğru
        yan ürün ve çözümlerimizle üretim   hemen tüm sektörlere etki eden bir   leştirmeye başladı diyebiliriz. Özel-  ilerliyoruz.
        planlama,  üretim  izleme,  üretim   değişim ve dönüşüm çağı diyebili-  likle tüketici beklentilerinin artması
        performans  takibi,  duruş  analizi   riz. Artık sistemlerin yeniden kurul-  ve  kişiselleştirilmiş  üretimin  hızla   Biz  de  bu  noktada  dijital  üretim
        ve kayıp analizi yaparak işletmenin   duğu, eski düzenlerin değişip yeni   yaygınlaşmasıyla  birlikte  işletme-  yönetimi  alanında  uzmanlaşmış
        kayıplarını bulma ve yok etme fır-  iş  modellerinin  doğduğu,  iş  yapış   lerin dijital dönüşüme ayak uydur-  bir yüksek teknoloji firması olarak
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25