Page 30 - ChemLife Sayı 43
P. 30
30 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI
IŞTE 2021 YILI KÜRESEL GÜZELLIK,
EV VE KIŞISEL BAKIM TREND
RAPORU SONUÇLARI
MG INTERNATIONAL
FRAGRANCE
COMPANY’DEN
ULUSLARARASI
ARAŞTIRMA
ŞİRKETİ MİNTEL
İŞ BİRLİĞİYLE
SEKTÖREL
ARAŞTIRMA
MG International Fragrance Com- plana çıkıyor ve çıkmaya da devam ğazanın dışında tutmaya devam dikleri markalara yöneldiler. İnsan
pany, uluslararası araştırma şirketi edecek. ediyor. Bu nedenle markaların sağlığı ve doğa dostu, temiz ve
Mintel iş birliğiyle 2021 yılı Küre- online teknolojileri kullanarak tü- doğal içerikli ev bakım ürünleri,
sel Güzellik, Ev ve Kişisel Bakım Uluslararası esans üreticisi MG keticilere farklı deneyimler sunma- yoğun kimyasal içeren ürünlerden
Trend Raporu hazırladı. Araştırma International Fragrance Company; sı gerekiyor. İçinde bulunduğumuz çok daha fazla tercih edilir oldu.
sonuçlarına göre tüketimde yaşa- uluslararası araştırma şirketi Min- süreçte güzellik algısı, ev ve kişisel Aynı zamanda tüketicilerin değişen
nan değişime paralel olarak üretim tel işbirliğiyle hazırlanan ve kimya bakım trendlerine yeni bir kategori rutinleri, ambalaj seçimlerine de
de şekilleniyor. MG International sektörüne ışık tutacak 2021 yılı daha eklendi; sağlık. Uluslararası yansıyarak hayatlarını kolaylaştıra-
Fragrance Company’nin Pazarlama Küresel Güzellik, Ev ve Kişisel tüketim alışkanlıklarına yansıyan cak, inovatif formatları kullanmaya
Müdürü Baran Diler ve Kurumsal Bakım Trend Raporu’nu açıkladı. bu değişim gösteriyor ki, sağlık yönlendirdi. Kullanımı kolay, virüsü
İletişim Müdürü Duygu Beşbıçak, Araştırma sonuçlarına göre; yeni trendini takip eden markalar ön yok etme özelliğine sahip, sürdürü-
araştırmayı kimya sektörü açısın- normalde sağlık, güzelliğin önemli plana çıkacak. lebilir özellikler tüketicilerin satın
dan değerlendirdi. bir parçası haline geldi ve pandemi alma tercihlerini doğrudan etkile-
zihinsel iyilik üzerine odaklanarak • Pandemi süreci insanları çe- meye başladı.
2020 yılına damga vuran pandemi bütünsel sağlık kavramını ön plana kilmeye zorlarken ev bakımı bu
süreci bu yıl da etkisini gösterirken çıkardı. Pandemi nedeniyle artık süreçte önem kazandı. Temizlik BİTKİSEL ÜRÜNLERE TALEP
tüketim alışkanlıklarında gözle gö- tüketiciler, sağlık ve refah sözcük- ürünleri de bu nedenle ön plana ARTIYOR
rülür değişimler yaşandı. Güzellik, lerini yeniden tanımladı ve mar- çıkarak tüketicilerin güvenlik al-
ev ve kişisel bakım alanında yaşa- kaların kendilerini fiziksel/zihinsel gısının önemli bir parçası haline • Araştırma gösteriyor ki; ev
nan satın alma davranışlarındaki sağlık, rahatlama ve finansal refah geldi. Bir yandan gereğinden fazla bakımı markalarının mikropları
değişim ise bunun en çarpıcı örne- alanında yenilemesi gerektiği bek- temizlik yapan tüketiciler, diğer ve virüsleri öldürmenin ötesine
ği. Tüketicilerin ürünleri keşfetme lentisini ortaya çıkardı. yandan normallik duygusunu sür- geçmesi ve tüketicilerin zihinsel ve
biçimleri kalıcı olarak değişti ve dürmeye çalışıyorken temiz bir fiziksel sağlıklarını ürünler ve ak-
bunun bir sonucu olarak alışveriş BARAN DİLER evin verdiği hisle her zamandakin- tivitelerle desteklemesi gerekiyor.
alışkanlıkları sil baştan yenilendi. den daha güçlü sağlıkla zihinsel bir Ayrıca yine bu dönem içerisinde
Bu süreçte güzellik algısı, ev ve EV BAKIMINDA GÜZEL KOKU bağ kuruyor. doğal içerikler ve bitkisel ürünlerle
kişisel bakım trendlerine yeni bir VADEDEN ÜRÜNLER ÖN ilgili farkındalık yükseldi. Özellikle
kategori eklendi; sağlık. Uluslara- PLANDA • Tüketiciler hem fiziksel hem de çamaşır bakım ürünlerinde bu
rası tüketim alışkanlıklarına yansı- zihinsel sağlıklarına iyi gelecek hassasiyet belirgin bir şekilde ken-
yan bu değişim gösteriyor ki, sağlık • Pandeminin yarattığı korku ve ürünler tercih etmeye başlarken, dini gösteriyor. Tüketiciler sürecin
trendini takip eden markalar ön zorunlu kapanma tüketicileri ma- temiz içerik konusunda da güven- etkisiyle birlikte büyük bir ölçüde,