Page 30 - ChemLife Sayı 43
P. 30

30        CHEMLIFE          KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI















         IŞTE 2021 YILI KÜRESEL GÜZELLIK,


         EV VE KIŞISEL BAKIM TREND

         RAPORU SONUÇLARI







        MG INTERNATIONAL
        FRAGRANCE
        COMPANY’DEN
        ULUSLARARASI
        ARAŞTIRMA
        ŞİRKETİ MİNTEL
        İŞ BİRLİĞİYLE
        SEKTÖREL

        ARAŞTIRMA










        MG International Fragrance Com-  plana çıkıyor ve çıkmaya da devam   ğazanın dışında tutmaya devam   dikleri markalara yöneldiler. İnsan
        pany, uluslararası araştırma şirketi   edecek.              ediyor. Bu nedenle markaların   sağlığı ve doğa dostu, temiz ve
        Mintel iş birliğiyle 2021 yılı Küre-                        online teknolojileri kullanarak tü-  doğal içerikli ev bakım ürünleri,
        sel Güzellik, Ev ve Kişisel Bakım   Uluslararası esans üreticisi MG   keticilere farklı deneyimler sunma-  yoğun kimyasal içeren ürünlerden
        Trend Raporu hazırladı. Araştırma   International Fragrance Company;   sı gerekiyor. İçinde bulunduğumuz   çok daha fazla tercih edilir oldu.
        sonuçlarına göre tüketimde yaşa-  uluslararası araştırma şirketi Min-  süreçte güzellik algısı, ev ve kişisel   Aynı zamanda tüketicilerin değişen
        nan değişime paralel olarak üretim   tel işbirliğiyle hazırlanan ve kimya   bakım trendlerine yeni bir kategori   rutinleri, ambalaj seçimlerine de
        de şekilleniyor. MG International   sektörüne ışık tutacak 2021 yılı   daha eklendi; sağlık. Uluslararası   yansıyarak hayatlarını kolaylaştıra-
        Fragrance Company’nin Pazarlama   Küresel Güzellik, Ev ve Kişisel   tüketim alışkanlıklarına yansıyan   cak, inovatif formatları kullanmaya
        Müdürü Baran Diler ve Kurumsal   Bakım Trend Raporu’nu açıkladı.   bu değişim gösteriyor ki, sağlık   yönlendirdi. Kullanımı kolay, virüsü
        İletişim Müdürü Duygu Beşbıçak,   Araştırma sonuçlarına göre; yeni   trendini takip eden markalar ön   yok etme özelliğine sahip, sürdürü-
        araştırmayı kimya sektörü açısın-  normalde sağlık, güzelliğin önemli   plana çıkacak.    lebilir özellikler tüketicilerin satın
        dan değerlendirdi.            bir parçası haline geldi ve pandemi                         alma tercihlerini doğrudan etkile-
                                      zihinsel iyilik üzerine odaklanarak   • Pandemi süreci insanları   çe-  meye başladı.
        2020 yılına damga vuran pandemi   bütünsel sağlık kavramını ön plana   kilmeye zorlarken ev bakımı bu
        süreci bu yıl da etkisini gösterirken   çıkardı. Pandemi nedeniyle artık   süreçte önem kazandı. Temizlik   BİTKİSEL ÜRÜNLERE TALEP
        tüketim alışkanlıklarında gözle gö-  tüketiciler, sağlık ve refah sözcük-  ürünleri de bu nedenle ön plana   ARTIYOR
        rülür değişimler yaşandı. Güzellik,   lerini yeniden tanımladı ve mar-  çıkarak tüketicilerin güvenlik al-
        ev ve kişisel bakım alanında yaşa-  kaların kendilerini fiziksel/zihinsel   gısının önemli bir parçası haline   • Araştırma gösteriyor ki; ev
        nan satın alma davranışlarındaki   sağlık, rahatlama ve finansal refah   geldi. Bir yandan gereğinden fazla   bakımı markalarının mikropları
        değişim ise bunun en çarpıcı örne-  alanında yenilemesi gerektiği bek-  temizlik yapan tüketiciler, diğer   ve virüsleri öldürmenin ötesine
        ği. Tüketicilerin ürünleri keşfetme   lentisini ortaya çıkardı.    yandan normallik duygusunu sür-  geçmesi ve tüketicilerin zihinsel ve
        biçimleri kalıcı olarak değişti ve                          dürmeye çalışıyorken temiz bir   fiziksel sağlıklarını ürünler ve ak-
        bunun bir sonucu olarak alışveriş   BARAN DİLER             evin verdiği hisle her zamandakin-  tivitelerle desteklemesi gerekiyor.
        alışkanlıkları sil baştan yenilendi.                        den daha güçlü sağlıkla zihinsel bir   Ayrıca yine bu dönem içerisinde
        Bu süreçte güzellik algısı, ev ve   EV BAKIMINDA GÜZEL KOKU   bağ kuruyor.                doğal içerikler ve bitkisel ürünlerle
        kişisel bakım trendlerine yeni bir   VADEDEN ÜRÜNLER ÖN                                   ilgili farkındalık yükseldi. Özellikle
        kategori eklendi; sağlık. Uluslara-  PLANDA                 • Tüketiciler hem fiziksel hem de   çamaşır bakım ürünlerinde bu
        rası tüketim alışkanlıklarına yansı-                        zihinsel sağlıklarına iyi gelecek   hassasiyet belirgin bir şekilde ken-
        yan bu değişim gösteriyor ki, sağlık   • Pandeminin yarattığı korku ve   ürünler tercih etmeye başlarken,   dini gösteriyor. Tüketiciler sürecin
        trendini takip eden markalar ön   zorunlu kapanma tüketicileri ma-  temiz içerik konusunda da güven-  etkisiyle birlikte büyük bir ölçüde,
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34