Page 32 - ChemLife Sayı 43
P. 32
32 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI
P&G 2040’A KADAR
OPERASYONLARINDA
KARBON NÖTR OLACAK
P&G, hammaddeden perakendeciye kadar tüm operasyonları ve tedarik zincirinde 2040
yılına kadar karbon nötr olmak üzere hedeflerini belirledi. Buna göre şirket, güncellediği 2030
hedeflerinde emisyon oranlarını operasyonlarda yüzde 50, tedarik zincirinde ise yüzde 40 azaltacak
ve 2040 yılında operasyonlarında ve tedarik zincirinde karbon nötr olacak.
İklim krizi dünya genelinde her evi ne yönelik yeni çözümler bulmak Taylor şöyle devam etti: “Birleşmiş Emisyonları Azaltmak İçin Acilen
ve aileyi etkiliyor. Dünyadaki tü- için P&G’nin inovasyon gücünü Milletler’in Race to Zero (Hedef Harekete Geçmek
keticilerin çoğu artık satın aldıkları ve yaratıcılığını kullanmaya karar- Sıfır) ve Business Ambition for
markaların çevreye daha duyarlı lıyız. Önümüzdeki görev acil ve 1.5°C (1.5 Dereceye Yönelik İş ● Operasyonlarımızda emisyonları
bir yaşam sürdürmelerine yardımcı herhangi bir şirketin veya ülkenin Hedefleri) kampanyalarına katıldık azaltmak.
olmasını istiyor. Bilimsel gelişmeler tek başına başarabileceğinden çok ve iklim eylemini hızlandırmaya ● Yenilenebilir elektrik kullanımını
de iklim değişikliğinin olumsuz daha büyük. P&G olarak biz de yönelik kapsamlı bir yaklaşım ile hızlandırmak.
etkilerinden kaçınmak için acil ve bu doğrultudaki çalışmalarımızı önümüzdeki zorlukları özetleyen ● Tedarik zincirimizi ve lojistiği
kararlı adımlar atılması gerektiğini ayak izimizi azaltmak ve ölçeğimizi yeni İklim Geçişi Eylem Planımızı karbondan arındırmak.
açıkça ortaya koyuyor. değer zincirimizde benzeri görül- paylaşıyoruz. Başarılarımızı ve kar-
memiş bir iş birliğini teşvik etmek şılaştığımız zorlukları yol boyunca Yeni Çözümler Yaratarak Güçlük-
Dünyanın en büyük kişisel bakım üzerine yoğunlaştırıyoruz” dedi. iletmeye devam edeceğiz; böylece leri Yenmek
ve temizlik ürünleri şirketlerinden P&G’nin iklim konusundaki giri- diğerlerinin de bizimle birlikte
olan ve Fairy, Prima, Ariel gibi mar- şimlerinin 10 yıldan daha uzun bir öğrenmelerini ve toplu olarak iler- ● Yenilenebilir termal enerjiden
kaların üreticisi Procter & Gamble süre önce başladığını ve yapılacak lemeyi sağlayabiliriz. Tüketicileri- yararlanmak.
(P&G), , bu beklentilerden yola çok iş olduğunu vurgulayan Taylor, mize ve gezegenimize özen göster- ● Düşük karbonlu teknoloji, mal-
çıkarak 2040 yılına kadar net sıfır “Net sıfıra yönelik bilim temelli mek, P&G'de hepimiz için işimizin zeme ve ambalaj geliştirmek.
sera gazı emisyonuna ulaşmak için planımız, hammaddeden peraken- özü durumunda. Gelecek nesiller
hedeflerini açıkladı. Buna göre şir- deciye kadar operasyonlarımızdaki için ortak evimizi korumak amacıy- Dönüştürücü İşbirliği Yoluyla Kar-
ket, 2030 ara hedefleriyle emisyon ve tedarik zincirimizdeki emisyon- la gerçekleştirdiğimiz çalışmalarda bonsuz Bir Gelecek Yaratmak
oranlarını operasyonlarda yüzde larımızın çoğunu azaltmaya öncelik hiçbir eylem çok küçük değil veya
50, tedarik zincirinde ise yüzde 40 verecek. Bu kategorilerde gideri- hiçbir vizyon erişilemeyecek kadar ● Sürdürülebilirliği evde zahmetsiz
azaltacak. lemeyen emisyonlar için karbonu büyük değil.” hale getirmek.
çıkaran ve depolayan doğal veya ● Soğuk suyla yıkama yoluyla 15
Konuyla ilgili açıklama yapan P&G teknik çözümler kullanacağız” P&G Net Sıfır Emisyon hedefi çer- milyon ton karbon azaltmak ve
Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO ifadelerini kullandı. çevesinde belirlenen yol haritası: 2030 yılına kadar ilave 30 milyon
David S. Taylor, “İklim değişikliği- ton ile etkiyi hızlandırmak.