Page 28 - ChemLife Sayı 44
P. 28

28        CHEMLIFE          KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI                                        BILIMSEL GELIŞMELER

























































         PANDEMI SIRASINDA TEMIZLIK DEĞIŞTI


         VE ESKI HALINE DÖNMEYEBILIR




        Temizlik ürünleri endüstrisi, aşırı temizliğin uzun vadeli bir alışkanlık olacağını düşünüyor.

        COVID-19 pandemisinin bizi daha   Stepan'ın 2020 mali raporunda   uygulama olarak sürdürmelerini   diler."
        güçlü kıldığını söylemek biraz   açıkladığı gibi; "Satış hacmindeki   bekliyor.
        abartı olur ama bizi kesinlikle   büyüme, öncelikle, COVID-19'un                          Şirketin temizlik malzemeleri
        daha temiz kıldığı aşikâr. Temizlik   bir sonucu olarak artan temizlik,   Hockstad, "Bu yıl ve ötesine bak-  pazarlamasını yöneten Derek
        ürünleri endüstrisi, son 2 yılda   dezenfeksiyon ve kişisel yıkama   tığımızda önemli bir düşüş bekle-  Dagostino, kimyasal üreticisi Evo-
        ürün ve hizmetleri için benze-  ürünleri talebinden kaynaklanan,   diğimiz bir şey değil" diyor. “Sanı-  nik Industries'in 2021'de temizlik
        ri görülmemiş bir talep gördü.   tüketici ürünleri nihai pazarlarına   rım pandemi sırasında gerçekten   ürünleri endüstrisine yaptığı sa-
        Sektörün içindekilere göre, CO-  satılan ürünlere yönelik yüksek   normların bir parçası haline gelen   tışlarda 2020'ye kıyasla bir artış
        VID-19'un piyasada yarattığı deği-  talepten kaynaklandı.”  davranışların ileriye baktığımızda   gördüğünü söylüyor. Ancak ve-
        şikliklerin çoğu uzun yıllar bizimle                        devam ettiğini göreceğiz.”    rilerdeki bir nüans, çamaşır suyu
        olacak.                       Bir endüstri grubu olan Ameri-                              ve dezenfektan mendillere olan
                                      kan Temizlik Enstitüsü'nün (ACI)   Üreticilerinin gözlemlediği davra-  talebin azalmasıdır.
        BU, TEMİZLİK ÜRÜNLERİNDE      CEO'su Melissa Hockstad, 2020   nış eğilimleri, ortalama bir tüke-
        KULLANILAN MALZEMELERİ        ve 2021'i "yüzyılda bir görülen   ticinin deneyimlediğiyle aynıdır.   Sektördeki yüzey aktif madde
        ÜRETEN KİMYA FİRMALARI        bir pazar türü" olarak tanımlıyor.   BASF'nin Kuzey Amerika'da ev,   satışları 2021'de güçlü olmasına
        İÇİN PEK DE KÖTÜ BİR HABER    ACI üyeleri arasında Procter &   endüstriyel ve kurumsal temiz-  rağmen, dezenfektan bileşenleri
        DEĞİL                         Gamble gibi tüketim malları üreti-  likten sorumlu başkan yardımcısı   2020'ye göre düştü. Dagostino,
                                      cileri, Dow gibi içerik üreticileri ve   Amita Gupta, "Tüketiciler pande-  dezenfeksiyon takıntısından den-
        Örneğin, yüzey aktif maddeler ve   kimyasal distribütörler bulunmak-  mi sırasında temizlik standartla-  geli temizliğe geçişi artan tüketici
        kuaterner amonyum dezenfek-   tadır. Hockstad, temizlik ürünü   rını önemli ölçüde artırdı" diyor.   eğitimine bağlıyor. COVID-19'a
        tanlarında önemli bir oyuncu olan   satışlarının çok yüksek seviyede   "Daha sık temizlemeye başladılar   neden olan virüs olan SARS-
        Stepan'nın, Kuzey Amerika yüzey   kalmasını beklemese de bireylerin   ve özellikle dezenfeksiyon olmak   CoV-2 ile savaşmak için çoğu
        aktif madde satışları 2020'de   ve kuruluşların mevcut temizlik   üzere performans konusunda   yüzeyin düzenli temizliğe ihtiyaç
        bir önceki yıla göre %8 arttı.   yoğunluğunun çoğunu normal bir   güçlü iddiaları olan ürünler iste-  duyduğu kadar sürekli dezenfek-
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33