Page 28 - ChemLife Sayı 44
P. 28
28 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI BILIMSEL GELIŞMELER
PANDEMI SIRASINDA TEMIZLIK DEĞIŞTI
VE ESKI HALINE DÖNMEYEBILIR
Temizlik ürünleri endüstrisi, aşırı temizliğin uzun vadeli bir alışkanlık olacağını düşünüyor.
COVID-19 pandemisinin bizi daha Stepan'ın 2020 mali raporunda uygulama olarak sürdürmelerini diler."
güçlü kıldığını söylemek biraz açıkladığı gibi; "Satış hacmindeki bekliyor.
abartı olur ama bizi kesinlikle büyüme, öncelikle, COVID-19'un Şirketin temizlik malzemeleri
daha temiz kıldığı aşikâr. Temizlik bir sonucu olarak artan temizlik, Hockstad, "Bu yıl ve ötesine bak- pazarlamasını yöneten Derek
ürünleri endüstrisi, son 2 yılda dezenfeksiyon ve kişisel yıkama tığımızda önemli bir düşüş bekle- Dagostino, kimyasal üreticisi Evo-
ürün ve hizmetleri için benze- ürünleri talebinden kaynaklanan, diğimiz bir şey değil" diyor. “Sanı- nik Industries'in 2021'de temizlik
ri görülmemiş bir talep gördü. tüketici ürünleri nihai pazarlarına rım pandemi sırasında gerçekten ürünleri endüstrisine yaptığı sa-
Sektörün içindekilere göre, CO- satılan ürünlere yönelik yüksek normların bir parçası haline gelen tışlarda 2020'ye kıyasla bir artış
VID-19'un piyasada yarattığı deği- talepten kaynaklandı.” davranışların ileriye baktığımızda gördüğünü söylüyor. Ancak ve-
şikliklerin çoğu uzun yıllar bizimle devam ettiğini göreceğiz.” rilerdeki bir nüans, çamaşır suyu
olacak. Bir endüstri grubu olan Ameri- ve dezenfektan mendillere olan
kan Temizlik Enstitüsü'nün (ACI) Üreticilerinin gözlemlediği davra- talebin azalmasıdır.
BU, TEMİZLİK ÜRÜNLERİNDE CEO'su Melissa Hockstad, 2020 nış eğilimleri, ortalama bir tüke-
KULLANILAN MALZEMELERİ ve 2021'i "yüzyılda bir görülen ticinin deneyimlediğiyle aynıdır. Sektördeki yüzey aktif madde
ÜRETEN KİMYA FİRMALARI bir pazar türü" olarak tanımlıyor. BASF'nin Kuzey Amerika'da ev, satışları 2021'de güçlü olmasına
İÇİN PEK DE KÖTÜ BİR HABER ACI üyeleri arasında Procter & endüstriyel ve kurumsal temiz- rağmen, dezenfektan bileşenleri
DEĞİL Gamble gibi tüketim malları üreti- likten sorumlu başkan yardımcısı 2020'ye göre düştü. Dagostino,
cileri, Dow gibi içerik üreticileri ve Amita Gupta, "Tüketiciler pande- dezenfeksiyon takıntısından den-
Örneğin, yüzey aktif maddeler ve kimyasal distribütörler bulunmak- mi sırasında temizlik standartla- geli temizliğe geçişi artan tüketici
kuaterner amonyum dezenfek- tadır. Hockstad, temizlik ürünü rını önemli ölçüde artırdı" diyor. eğitimine bağlıyor. COVID-19'a
tanlarında önemli bir oyuncu olan satışlarının çok yüksek seviyede "Daha sık temizlemeye başladılar neden olan virüs olan SARS-
Stepan'nın, Kuzey Amerika yüzey kalmasını beklemese de bireylerin ve özellikle dezenfeksiyon olmak CoV-2 ile savaşmak için çoğu
aktif madde satışları 2020'de ve kuruluşların mevcut temizlik üzere performans konusunda yüzeyin düzenli temizliğe ihtiyaç
bir önceki yıla göre %8 arttı. yoğunluğunun çoğunu normal bir güçlü iddiaları olan ürünler iste- duyduğu kadar sürekli dezenfek-