Page 32 - ChemLife Sayı 44
P. 32

32        CHEMLIFE          KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI                                        BILIMSEL GELIŞMELER










































          KAUÇUK, ELEKTRIKLI ARAÇ

          PILLERININ UZUN ÖMÜRLÜ VE DAHA


          GÜVENLI OLMASININ ANAHTARI OLABILIR



        Elektrikli araçların (EV) ana akım   olabilir. Güvenlik sorunları, endüst-  plastik kristal faz oluşturmasına   nin yollarını arıyorlar. Şimdiye ka-
        haline gelmesi için, kullanım sıra-  riyi inorganik seramik malzeme   izin vermekti. Bu eşsiz yapı, yük-  dar, çabaları pilin performansında
        sında patlamayan veya çevreye   veya organik polimerler kullanıla-  sek iyonik iletkenlik, üstün meka-  / çevrim süresinde iki kat iyileşme
        zarar vermeyen uygun maliyetli,   rak yapılabilecek katı hal pillerine   nik özellikler ve elektrokimyasal   gördü.
        daha güvenli, daha uzun ömürlü   bakmaya zorladı.           stabilite ile sonuçlanmıştır.
        pillere ihtiyaçları var. Georgia                                                          Küresel bir enerji ve petrokimya
        Institute of Technology'deki araş-  George W. Woodruff Makine   Bu kauçuk elektrolit, düşük sı-  şirketi olan SK Innovation, ge-
        tırmacılar, geleneksel lityum iyon   Mühendisliği Okulu'nda doçent   caklık koşullarında basit bir po-  leneksel LI-iyon pillerden daha
        pillere umut verici bir alternatif   olan Seung Woo Lee; “Endüstrinin   limerizasyon işlemi kullanılarak,   güvenli ve daha yoğun enerjiye
        bulmuş olabilirler: “kauçuk”  çoğu, inorganik katı hal elektro-  elektrotların yüzeyinde sağlam ve   sahip yeni nesil katı hal pilleri
                                      litleri oluşturmaya odaklanıyor.   pürüzsüz ara yüzler oluşturarak   oluşturmak için Enstitü ile devam
        Elastomerler veya sentetik kau-  Ancak bunları yapmak zor, pahalı   yapılabilir. Kauçuk elektrolitlerin   eden işbirliğinin bir parçası olarak
        çuklar, üstün mekanik özelliklerin-  ve çevre dostu değiller,” diyor. Katı   bu benzersiz özellikleri, lityum   elektrolit malzemesinin ek araştır-
        den dolayı tüketici ürünlerinde ve   polimer elektrolitler, düşük üretim   dendrit büyümesini önler ve daha   malarını finanse ediyor. SK Innova-
        giyilebilir elektronikler ve yumuşak   maliyetleri, toksik olmayan ve   hızlı hareket eden iyonlara izin   tion kısa süre önce Georgia, Com-
        robotik gibi ileri teknolojilerde   yumuşak yapıları nedeniyle büyük   vererek, katı hal pillerin oda sıcak-  merce'de 2023 yılına kadar yıllık
        yaygın olarak kullanılmaktadır.   ilgi görmeye devam ediyor. Bu-  lığında bile güvenilir şekilde çalış-  21,5 Gigawatt-saat lityum iyon pil
        Araştırmacılar, malzemenin 3   nunla birlikte, geleneksel polimer   masını sağlar.        üretmesi beklenen yeni bir EV pil
        boyutlu bir yapıya formüle edildi-  elektrolitler, katı hal pillerin gü-
        ğinde, üstün mekanik dayanıklılıkla   venilir çalışması için yeterli iyonik   Lee, "Kauçuk, yüksek mekanik   fabrikasının inşasını duyurmuştu.
        hızlı lityum iyon taşıma için bir   iletkenliğe ve mekanik stabiliteye   özellikleri nedeniyle her yerde
        süper otoyol görevi gördüğünü ve   sahip değildir.          kullanıldı ve ucuz, daha güvenilir   “Tamamen katı hal piller, elektrikli
        bunun sonucunda, pillerin araçları                          ve daha güvenli piller yapmamızı   araçların kilometre performansını
        daha uzağa götürebileceğini keşfet-  YENİ 3D TASARIM        sağlayacak. Daha yüksek iyonik   ve güvenliğini önemli ölçüde artı-
        tiler. Kore Ileri Bilim ve Teknoloji   ENERJİ YOĞUNLUĞU VE   iletkenlik, aynı anda daha fazla   rabilir. SK Innovation'ın yeni nesil
        Enstitüsü ile iş birliği içinde yürü-  PERFORMANSTA ARTIŞ   iyonu hareket ettirebileceğiniz   pil araştırma merkezi direktörü
        tülen araştırma Nature dergisinde   SAĞLIYOR                anlamına gelir. Bu pillerin özgül   Kyounghwan Choi, SK Innovation
        yayınlandı.                                                 enerjisini ve enerji yoğunluğunu   da dahil olmak üzere hızla büyü-
                                      Georgia Tech mühendisleri, kau-  artırarak EV'nin kilometresini artı-  yen pil şirketleri, tamamen katı
        Geleneksel lityum iyon pillerde,   çuk elektrolitleri kullanarak yaygın   rabilirsiniz" diyor.  hal pillerinin ticarileştirilmesinin
        iyonlar sıvı elektrolit tarafından   sorunları (yavaş lityum iyon taşıma                  elektrikli araç pazarında bir oyun
        hareket ettirilir. Bununla birlikte,   ve zayıf mekanik özellikler) çözdü-  Araştırmacılar şimdi döngü süre-  değiştirici olacağına inanıyor.
        pil doğası gereği kararsızdır, en   ler. Projede kilit nokta, malzeme-  sini artırarak ve daha da iyi iyonik
        ufak bir hasar bile elektrolite sıza-  nin sağlam kauçuk matris içinde   iletkenlik yoluyla şarj süresini azal-  Kaynak: https://www.chemeuro-
        rak patlamaya veya yangına neden   üç boyutlu (3B) birbirine bağlı bir   tarak pil performansını iyileştirme-  pe.com/
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37