Page 32 - ChemLife Sayı 44
P. 32
32 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI BILIMSEL GELIŞMELER
KAUÇUK, ELEKTRIKLI ARAÇ
PILLERININ UZUN ÖMÜRLÜ VE DAHA
GÜVENLI OLMASININ ANAHTARI OLABILIR
Elektrikli araçların (EV) ana akım olabilir. Güvenlik sorunları, endüst- plastik kristal faz oluşturmasına nin yollarını arıyorlar. Şimdiye ka-
haline gelmesi için, kullanım sıra- riyi inorganik seramik malzeme izin vermekti. Bu eşsiz yapı, yük- dar, çabaları pilin performansında
sında patlamayan veya çevreye veya organik polimerler kullanıla- sek iyonik iletkenlik, üstün meka- / çevrim süresinde iki kat iyileşme
zarar vermeyen uygun maliyetli, rak yapılabilecek katı hal pillerine nik özellikler ve elektrokimyasal gördü.
daha güvenli, daha uzun ömürlü bakmaya zorladı. stabilite ile sonuçlanmıştır.
pillere ihtiyaçları var. Georgia Küresel bir enerji ve petrokimya
Institute of Technology'deki araş- George W. Woodruff Makine Bu kauçuk elektrolit, düşük sı- şirketi olan SK Innovation, ge-
tırmacılar, geleneksel lityum iyon Mühendisliği Okulu'nda doçent caklık koşullarında basit bir po- leneksel LI-iyon pillerden daha
pillere umut verici bir alternatif olan Seung Woo Lee; “Endüstrinin limerizasyon işlemi kullanılarak, güvenli ve daha yoğun enerjiye
bulmuş olabilirler: “kauçuk” çoğu, inorganik katı hal elektro- elektrotların yüzeyinde sağlam ve sahip yeni nesil katı hal pilleri
litleri oluşturmaya odaklanıyor. pürüzsüz ara yüzler oluşturarak oluşturmak için Enstitü ile devam
Elastomerler veya sentetik kau- Ancak bunları yapmak zor, pahalı yapılabilir. Kauçuk elektrolitlerin eden işbirliğinin bir parçası olarak
çuklar, üstün mekanik özelliklerin- ve çevre dostu değiller,” diyor. Katı bu benzersiz özellikleri, lityum elektrolit malzemesinin ek araştır-
den dolayı tüketici ürünlerinde ve polimer elektrolitler, düşük üretim dendrit büyümesini önler ve daha malarını finanse ediyor. SK Innova-
giyilebilir elektronikler ve yumuşak maliyetleri, toksik olmayan ve hızlı hareket eden iyonlara izin tion kısa süre önce Georgia, Com-
robotik gibi ileri teknolojilerde yumuşak yapıları nedeniyle büyük vererek, katı hal pillerin oda sıcak- merce'de 2023 yılına kadar yıllık
yaygın olarak kullanılmaktadır. ilgi görmeye devam ediyor. Bu- lığında bile güvenilir şekilde çalış- 21,5 Gigawatt-saat lityum iyon pil
Araştırmacılar, malzemenin 3 nunla birlikte, geleneksel polimer masını sağlar. üretmesi beklenen yeni bir EV pil
boyutlu bir yapıya formüle edildi- elektrolitler, katı hal pillerin gü-
ğinde, üstün mekanik dayanıklılıkla venilir çalışması için yeterli iyonik Lee, "Kauçuk, yüksek mekanik fabrikasının inşasını duyurmuştu.
hızlı lityum iyon taşıma için bir iletkenliğe ve mekanik stabiliteye özellikleri nedeniyle her yerde
süper otoyol görevi gördüğünü ve sahip değildir. kullanıldı ve ucuz, daha güvenilir “Tamamen katı hal piller, elektrikli
bunun sonucunda, pillerin araçları ve daha güvenli piller yapmamızı araçların kilometre performansını
daha uzağa götürebileceğini keşfet- YENİ 3D TASARIM sağlayacak. Daha yüksek iyonik ve güvenliğini önemli ölçüde artı-
tiler. Kore Ileri Bilim ve Teknoloji ENERJİ YOĞUNLUĞU VE iletkenlik, aynı anda daha fazla rabilir. SK Innovation'ın yeni nesil
Enstitüsü ile iş birliği içinde yürü- PERFORMANSTA ARTIŞ iyonu hareket ettirebileceğiniz pil araştırma merkezi direktörü
tülen araştırma Nature dergisinde SAĞLIYOR anlamına gelir. Bu pillerin özgül Kyounghwan Choi, SK Innovation
yayınlandı. enerjisini ve enerji yoğunluğunu da dahil olmak üzere hızla büyü-
Georgia Tech mühendisleri, kau- artırarak EV'nin kilometresini artı- yen pil şirketleri, tamamen katı
Geleneksel lityum iyon pillerde, çuk elektrolitleri kullanarak yaygın rabilirsiniz" diyor. hal pillerinin ticarileştirilmesinin
iyonlar sıvı elektrolit tarafından sorunları (yavaş lityum iyon taşıma elektrikli araç pazarında bir oyun
hareket ettirilir. Bununla birlikte, ve zayıf mekanik özellikler) çözdü- Araştırmacılar şimdi döngü süre- değiştirici olacağına inanıyor.
pil doğası gereği kararsızdır, en ler. Projede kilit nokta, malzeme- sini artırarak ve daha da iyi iyonik
ufak bir hasar bile elektrolite sıza- nin sağlam kauçuk matris içinde iletkenlik yoluyla şarj süresini azal- Kaynak: https://www.chemeuro-
rak patlamaya veya yangına neden üç boyutlu (3B) birbirine bağlı bir tarak pil performansını iyileştirme- pe.com/