Page 29 - ChemLife Sayı 44
P. 29
29
www.chemlife.com.tr CHEMLIFE
siyona ihtiyacı olmadığını söylü- sal taleple dengelendi. tarafından onaylanan öldürme KONSANTRELER, BAZI
yor. iddiaları 10 dakikalık bekleme YÖNETİCİLERİN YENİ NESİL
Lee, "Salgının başlarında, her şey süreleri gerektiriyordu. Bugün, İÇERİK MADDELERİ OLARAK
ABD Hastalık Kontrol ve Önleme güvenli bir ev ortamına sahip birkaç şirket işlerini 30 saniye gibi TANIMLADIĞI FARKLI
Merkezleri, 2020'de sert yüzey- olmakla ilgiliydi" diyor. Insanlar kısa bir sürede yapan formülas- KİMYASALLAR GEREKTİRİR
lerde SARS-CoV-2'yi öldürmeye karantinadan çıktıkça, hala gü- yonlar sunuyor. Cotroneo'ya göre,
yönelik protokolleri kapsamlı bir venli ve temiz ortamlarda olmak formülasyonlardaki dezenfektan Caravieri, "Yüksek konsantrasyon
şekilde yayınladıktan sonra, Nisan istediklerini söylüyor. "Insanlar, kimyasallarının konsantrasyonu- yönünde ne kadar çok hareket
2021'de kılavuzunu güncelleyerek otel, restoran ve uçak gibi yerlerin nun arttırılması, mikrop öldürme edersek, lauril eter sülfatlar veya
havadaki solunum damlacıklarının evleri kadar temiz olmasını bek- eylemini hızlandırmanın ana yo- anyonik sürfaktanlar gibi gele-
bulaşma için ana vektör olduğunu liyor." ludur. neksel sürfaktanları kullanmaktan
söyledi. Yüzeylerle ilgili bir CDC toprak salan polimerler ve enzim-
web sayfası artık, "Insanların Ev ve kurumsal temizlik arasındaki Cotroneo, diğer dezenfektan kim- ler gibi daha karmaşık teknolojileri
kontamine yüzeyler veya nesneler çizgi birden fazla şekilde bulanık- yalarının artan kabul gördüğünü kullanmaya bir geçiş görüyorum"
(fomitler) ile temas yoluyla en- laştı. Dow'un endüstriyel ve ku- söyledi. Etkili ancak kullanılabildi- diyor. "Elbette daha pahalılar,
fekte olmaları mümkündür, ancak rumsal temizlikten sorumlu Kuzey ği yerlerde sınırlı olan ağartıcının ancak yüksek konsantrasyonlu
risk genellikle düşük olarak kabul Amerika pazar müdürü Matt ötesinde, peroksitler, sitrik ve lak- formülasyonlarda, genellikle ek
edilir" diyor. Bierman, "Marka tanınırlığının tik asit gibi indirgeyici maddeler yüzey aktif madde yükü eklemek-
değerini artıran psikolojik güven- ve hatta birkaç bitkisel uçucu yağ, ten daha iyi bir maliyet-perfor-
Aynı zamanda temizlik, bireylerin lik için bir tüketici arzusu da var" EPA'nın SARS'a karşı etkili olduğu mans oranına sahipler."
virüs üzerinde bir miktar güç his- diyor. "Pratik olarak konuşursak, düşünülen ürün veri tabanı olan
setmelerinin bir yoludur. Dagosti- bu, daha önce evde bakım odaklı N Listesi'ne girmiştir. CoV-2. Ve BASF'den Gupta, 2020 paniği-
no, "Insanlar temizlik konusunda olan markalar için temizlik alanın- bu quat olmayan, ağartıcı olma- nin ardından 2021'de çoğu evde
rahatlar" diyor. Normal bulaşık da daha fazla fırsat yarattı, çünkü yan formülasyonların birçoğunun "aşırı" temizliğin azaldığını söylü-
yıkama ve çamaşır yıkama uygu- şirketler ev dışındaki yorgun tüke- bekleme süreleri bir dakikanın yor. Ancak geriye kalan, temizlik
lamaları başından beri SARS-CoV- ticiyi rahatlatmaya çalışıyor." altında. ürünlerinden daha fazlasını talep
2'ye karşı etkili olmuştur, bu ne- eden tüketicilerdir. "Tüketiciler de
denle yüzeyler ve eller insanlara Bierman, dezenfeksiyon çadırları Mintel'den Watters, pandeminin aynı temizlik hissini istiyor" diyor,
pandemiyi temizlemek için aktif ve baylarla donanmış insansız en büyük avantajı, en azından bazı "ancak satın alma kararları konu-
rol alabilecekleri yerler sunar. hava araçları gibi belirli kamusal konularda daha bilimsel okurya- sunda kendilerini iyi hissetmek
alan iletimi ile mücadele önlem- zar bir nüfus olduğunu söylüyor. istiyorlar ve rahatsız edilmek iste-
Halk da yüzeyleri temizlemeye lerinin moda olduğunu ve çoğun- "Tüketicilerin farklı iddialara ve miyorlar. Aileleri ve çevre için iyi
alıştı. Clariant'ta endüstriyel ve lukla ortadan kalktığını söylüyor. bu farklı içeriklere çok daha fazla olan hızlı, kolay temizlik çözümleri
tüketiciye özel kimyasallar için Ancak yüksek temaslı, yüksek dikkat ettiğini görüyoruz." Daha istiyorlar.”
küresel pazarlama başkanı Fabio verimli alanlardaki yoğun temizlik az bilinen dezenfektanlara açık
Caravieri, "Bu tüketim alışkanlık- uygulamaları muhtemelen bu- olmak bir sonuçtur. Pazarlama yöneticileri, pandemi
larına sahip olma eğilimindeyiz" rada kalacak. Işletmeler temizlik sırasında temizliğin yeni bir önem
diyor. "Ve ilginç olan, değişmek- yapıyor ve sizin onları yaparken Riskler değiştiği için, "Çok daha kazandığını, Büyük Buhran dö-
ten nefret etmemiz, değil mi? görmenizi istiyorlar. fazla tüketici bu farklı ürünleri neminde yaşayan nesillerin tu-
Ama bir şeyi değiştirdiğimizde araştırmayı kendine görev edini- tumluluğuna benzer bir duygusal
geri dönmek çok zor.” Temizlik kimyasalları firması UNX yor" diyor. “Işe yaramayacak bir bağ olduğunu söylüyor. Dow'dan
Industries'in baş teknoloji sorum- şey alıyorsam, bu sadece para Bierman, "Temizlikteki geçici mo-
Pazar araştırma şirketi Mintel'de lusu Ryan Cotroneo, müşterileri harcamakla ilgili değil. Bu, evimin dalar kaçınılmaz olsa da, en olası
analist olan Rebecca Watters, arasında ekipmanı silmeye ve aksi korunması ve güvenliği içindir." uzun vadeli eğilim, nesiller boyu
gördüğü anket verilerinin de- takdirde temizlemeye başlayan bir mihenk taşı haline gelebilecek
zenfektan talebinin hiçbir yere birçok işletmenin, COVID-19'un Konsantrasyon, sadece dezen- temizlik kavramına daha belirgin
gitmediğini gösterdiğini söylüyor. günlük endişelerden biri haline fektan bileşenlerinin ötesinde bir bir şekilde odaklanmak" diyor.
“Tüketiciler virüs ve diğer görün- gelmesinden sonra bile bunu yap- trend. Watters, salgın sırasında
mez sağlık tehditleri konusunda maya devam edeceğini söylüyor. temizlik ürünleri için çevrimiçi Kaynak: https://cen.acs.org/
oldukça bilinçli” diyor. "Sadece alışverişin arttığını ve kimsenin
%31'i pandemi sona erdikten son- Müşteriler arasında temizliği suyu geleneksel sıvı temizleyici-
ra daha az dezenfekte edecekle- pratik hale getirmek için bileşen lerle göndermek için para ödemek
rini söylüyor. Dahası, yüzey te- üreticileri, bekleme süresi olarak istemediğini söylüyor.
mizleyicileri kullanan yetişkinlerin adlandırılan şeyi, yani bir kim-
yalnızca %25'i, COVID-19 salgını yasalın mikropları öldürmek için Daha yüksek konsantrasyonlar,
bittiğinde eve giren eşyaların de- bir yüzeyde ıslak olarak oturması daha küçük paketler ve nakliye
kontaminasyonu konusunda daha gereken süreyi azaltmak için ça- için daha az yakıt harcanması
az endişe duyacaklarını söylüyor." lışıyorlar. Quaterner amonyum anlamına geldiğinden, pandemi
bileşikleri veya quatlar, çoğu sırasında birçok kişinin düşündü-
Kimyasal distribütörü Univar So- kullanıma hazır mendilde, birçok ğünden daha fazla odakta kalan
lutions'ın evde bakım ve endüst- spreyde ve bir dizi kurumsal ve bir tema olan sürdürülebilirlik ile
riyel temizlikten sorumlu başkan endüstriyel temizlik ürününde iş de uyumludur. Caravieri, paketle-
yardımcısı Aaron Lee'ye göre, başında olan dezenfektan kimya- menin de büyük bir masraf oldu-
okulların ve işletmelerin iletimi sallardır. ğunu, bu nedenle markaların daha
veya yeniden açılmasıyla ilgili yeni az ihtiyaç duyan konsantrelerden
bilgiler nedeniyle evde bakımdaki Salgının başlangıcında, çoğu quat daha yüksek kar marjları elde
herhangi bir düşüş, artan kurum- için ABD Çevre Koruma Ajansı edebileceğini söylüyor.