Page 29 - ChemLife Sayı 44
P. 29

29
                                                                                        www.chemlife.com.tr    CHEMLIFE





             siyona ihtiyacı olmadığını söylü-  sal taleple dengelendi.  tarafından onaylanan öldürme   KONSANTRELER, BAZI
             yor.                                                        iddiaları 10 dakikalık bekleme   YÖNETİCİLERİN YENİ NESİL
                                           Lee, "Salgının başlarında, her şey   süreleri gerektiriyordu. Bugün,   İÇERİK MADDELERİ OLARAK
             ABD Hastalık Kontrol ve Önleme   güvenli bir ev ortamına sahip   birkaç şirket işlerini 30 saniye gibi   TANIMLADIĞI FARKLI
             Merkezleri, 2020'de sert yüzey-  olmakla ilgiliydi" diyor. Insanlar   kısa bir sürede yapan formülas-  KİMYASALLAR GEREKTİRİR
             lerde SARS-CoV-2'yi öldürmeye   karantinadan çıktıkça, hala gü-  yonlar sunuyor. Cotroneo'ya göre,
             yönelik protokolleri kapsamlı bir   venli ve temiz ortamlarda olmak   formülasyonlardaki dezenfektan   Caravieri, "Yüksek konsantrasyon
             şekilde yayınladıktan sonra, Nisan   istediklerini söylüyor. "Insanlar,   kimyasallarının konsantrasyonu-  yönünde ne kadar çok hareket
             2021'de kılavuzunu güncelleyerek   otel, restoran ve uçak gibi yerlerin   nun arttırılması, mikrop öldürme   edersek, lauril eter sülfatlar veya
             havadaki solunum damlacıklarının   evleri kadar temiz olmasını bek-  eylemini hızlandırmanın ana yo-  anyonik sürfaktanlar gibi gele-
             bulaşma için ana vektör olduğunu   liyor."                  ludur.                       neksel sürfaktanları kullanmaktan
             söyledi. Yüzeylerle ilgili bir CDC                                                       toprak salan polimerler ve enzim-
             web sayfası artık, "Insanların   Ev ve kurumsal temizlik arasındaki   Cotroneo, diğer dezenfektan kim-  ler gibi daha karmaşık teknolojileri
             kontamine yüzeyler veya nesneler   çizgi birden fazla şekilde bulanık-  yalarının artan kabul gördüğünü   kullanmaya bir geçiş görüyorum"
             (fomitler) ile temas yoluyla en-  laştı. Dow'un endüstriyel ve ku-  söyledi. Etkili ancak kullanılabildi-  diyor. "Elbette daha pahalılar,
             fekte olmaları mümkündür, ancak   rumsal temizlikten sorumlu Kuzey   ği yerlerde sınırlı olan ağartıcının   ancak yüksek konsantrasyonlu
             risk genellikle düşük olarak kabul   Amerika pazar müdürü Matt   ötesinde, peroksitler, sitrik ve lak-  formülasyonlarda, genellikle ek
             edilir" diyor.                Bierman, "Marka tanınırlığının   tik asit gibi indirgeyici maddeler   yüzey aktif madde yükü eklemek-
                                           değerini artıran psikolojik güven-  ve hatta birkaç bitkisel uçucu yağ,   ten daha iyi bir maliyet-perfor-
             Aynı zamanda temizlik, bireylerin   lik için bir tüketici arzusu da var"   EPA'nın SARS'a karşı etkili olduğu   mans oranına sahipler."
             virüs üzerinde bir miktar güç his-  diyor. "Pratik olarak konuşursak,   düşünülen ürün veri tabanı olan
             setmelerinin bir yoludur. Dagosti-  bu, daha önce evde bakım odaklı   N Listesi'ne girmiştir. CoV-2. Ve   BASF'den Gupta, 2020 paniği-
             no, "Insanlar temizlik konusunda   olan markalar için temizlik alanın-  bu quat olmayan, ağartıcı olma-  nin ardından 2021'de çoğu evde
             rahatlar" diyor. Normal bulaşık   da daha fazla fırsat yarattı, çünkü   yan formülasyonların birçoğunun   "aşırı" temizliğin azaldığını söylü-
             yıkama ve çamaşır yıkama uygu-  şirketler ev dışındaki yorgun tüke-  bekleme süreleri bir dakikanın   yor. Ancak geriye kalan, temizlik
             lamaları başından beri SARS-CoV-  ticiyi rahatlatmaya çalışıyor."  altında.              ürünlerinden daha fazlasını talep
             2'ye karşı etkili olmuştur, bu ne-                                                       eden tüketicilerdir. "Tüketiciler de
             denle yüzeyler ve eller insanlara   Bierman, dezenfeksiyon çadırları   Mintel'den Watters, pandeminin   aynı temizlik hissini istiyor" diyor,
             pandemiyi temizlemek için aktif   ve baylarla donanmış insansız   en büyük avantajı, en azından bazı   "ancak satın alma kararları konu-
             rol alabilecekleri yerler sunar.  hava araçları gibi belirli kamusal   konularda daha bilimsel okurya-  sunda kendilerini iyi hissetmek
                                           alan iletimi ile mücadele önlem-  zar bir nüfus olduğunu söylüyor.   istiyorlar ve rahatsız edilmek iste-
             Halk da yüzeyleri temizlemeye   lerinin moda olduğunu ve çoğun-  "Tüketicilerin farklı iddialara ve   miyorlar. Aileleri ve çevre için iyi
             alıştı. Clariant'ta endüstriyel ve   lukla ortadan kalktığını söylüyor.   bu farklı içeriklere çok daha fazla   olan hızlı, kolay temizlik çözümleri
             tüketiciye özel kimyasallar için   Ancak yüksek temaslı, yüksek   dikkat ettiğini görüyoruz." Daha   istiyorlar.”
             küresel pazarlama başkanı Fabio   verimli alanlardaki yoğun temizlik   az bilinen dezenfektanlara açık
             Caravieri, "Bu tüketim alışkanlık-  uygulamaları muhtemelen bu-  olmak bir sonuçtur.     Pazarlama yöneticileri, pandemi
             larına sahip olma eğilimindeyiz"   rada kalacak. Işletmeler temizlik                     sırasında temizliğin yeni bir önem
             diyor. "Ve ilginç olan, değişmek-  yapıyor ve sizin onları yaparken   Riskler değiştiği için, "Çok daha   kazandığını, Büyük Buhran dö-
             ten nefret etmemiz, değil mi?   görmenizi istiyorlar.       fazla tüketici bu farklı ürünleri   neminde yaşayan nesillerin tu-
             Ama bir şeyi değiştirdiğimizde                              araştırmayı kendine görev edini-  tumluluğuna benzer bir duygusal
             geri dönmek çok zor.”         Temizlik kimyasalları firması UNX   yor" diyor. “Işe yaramayacak bir   bağ olduğunu söylüyor. Dow'dan
                                           Industries'in baş teknoloji sorum-  şey alıyorsam, bu sadece para   Bierman, "Temizlikteki geçici mo-
             Pazar araştırma şirketi Mintel'de   lusu Ryan Cotroneo, müşterileri   harcamakla ilgili değil. Bu, evimin   dalar kaçınılmaz olsa da, en olası
             analist olan Rebecca Watters,   arasında ekipmanı silmeye ve aksi   korunması ve güvenliği içindir."  uzun vadeli eğilim, nesiller boyu
             gördüğü anket verilerinin de-  takdirde temizlemeye başlayan                             bir mihenk taşı haline gelebilecek
             zenfektan talebinin hiçbir yere   birçok işletmenin, COVID-19'un   Konsantrasyon, sadece dezen-  temizlik kavramına daha belirgin
             gitmediğini gösterdiğini söylüyor.   günlük endişelerden biri haline   fektan bileşenlerinin ötesinde bir   bir şekilde odaklanmak" diyor.
             “Tüketiciler virüs ve diğer görün-  gelmesinden sonra bile bunu yap-  trend. Watters, salgın sırasında
             mez sağlık tehditleri konusunda   maya devam edeceğini söylüyor.  temizlik ürünleri için çevrimiçi   Kaynak: https://cen.acs.org/
             oldukça bilinçli” diyor. "Sadece                            alışverişin arttığını ve kimsenin
             %31'i pandemi sona erdikten son-  Müşteriler arasında temizliği   suyu geleneksel sıvı temizleyici-
             ra daha az dezenfekte edecekle-  pratik hale getirmek için bileşen   lerle göndermek için para ödemek
             rini söylüyor. Dahası, yüzey te-  üreticileri, bekleme süresi olarak   istemediğini söylüyor.
             mizleyicileri kullanan yetişkinlerin   adlandırılan şeyi, yani bir kim-
             yalnızca %25'i, COVID-19 salgını   yasalın mikropları öldürmek için   Daha yüksek konsantrasyonlar,
             bittiğinde eve giren eşyaların de-  bir yüzeyde ıslak olarak oturması   daha küçük paketler ve nakliye
             kontaminasyonu konusunda daha   gereken süreyi azaltmak için ça-  için daha az yakıt harcanması
             az endişe duyacaklarını söylüyor."  lışıyorlar. Quaterner amonyum   anlamına geldiğinden, pandemi
                                           bileşikleri veya quatlar, çoğu   sırasında birçok kişinin düşündü-
             Kimyasal distribütörü Univar So-  kullanıma hazır mendilde, birçok   ğünden daha fazla odakta kalan
             lutions'ın evde bakım ve endüst-  spreyde ve bir dizi kurumsal ve   bir tema olan sürdürülebilirlik ile
             riyel temizlikten sorumlu başkan   endüstriyel temizlik ürününde iş   de uyumludur. Caravieri, paketle-
             yardımcısı Aaron Lee'ye göre,   başında olan dezenfektan kimya-  menin de büyük bir masraf oldu-
             okulların ve işletmelerin iletimi   sallardır.              ğunu, bu nedenle markaların daha
             veya yeniden açılmasıyla ilgili yeni                        az ihtiyaç duyan konsantrelerden
             bilgiler nedeniyle evde bakımdaki   Salgının başlangıcında, çoğu quat   daha yüksek kar marjları elde
             herhangi bir düşüş, artan kurum-  için ABD Çevre Koruma Ajansı   edebileceğini söylüyor.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34