Page 42 - ChemLife Sayı 45
P. 42
42 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI SEKTÖREL GELIŞMELER
HENKEL 2021 SÜRDÜRÜLEBILIRLIK
RAPORU VE YENI 2030+ SÜRDÜRÜLEBILIRLIK
HEDEFI ÇERÇEVESINI YAYINLADI
Henkel, 2021’de sürdürülebilirlik da iddialı hedeflerle belirlediği- dönüştürülmüş malzeme oranını daha iyi bir yaşam sürmesine
stratejisini iş faaliyetlerinde daha miz sürdürülebilirlik stratejimiz 2025’e kadar dünya genelinde katkı sağlamak.
güçlü bir şekilde devam ettirdi. ile dönüşümümüze hız kazandı- yüzde 30 seviyesinin üzerine
Faaliyetlerinden kaynaklanan rırken, portföyümüzü ve süreç- çıkarmak için istikrarlı bir şekilde - Güvenilir Ortak: Performansı
karbondioksit salınımını azalttı lerimizi de sürdürülebilirlik doğ- çalışıyor. 2021 sonu itibariyle bu ve sistem değişikliklerini; değer
(özellikle yeşil elektriğe geçiş rultusunda daha güçlü bir şekilde oran yaklaşık yüzde 18’e çıkmış temelli bir kültür, bilimle temel-
yaparak) ve ham maddelerin geliştireceğiz.” şeklinde konuştu. bulunuyor. lendirme ve teknoloji tutkusu
sürdürülebilir kullanımı ve sür- ile bütünsel bir şekilde daha ileri
dürülebilir finansın da aralarında HEDEF, 2025’TE TÜM AMBA- Henkel aynı zamanda, palm ve taşımak.
bulunduğu birçok alanda iler- LAJLARIN YÜZDE 100 GERI palm çekirdeği yağında yüzde
leme sağladı. 2021’in sonuna DÖNÜŞTÜRÜLEBILIR OLMASI. 100 sorumlu kaynak kullanımı Önemli yeni hedeflerden bazıları:
kadar Henkel, üretimlerinden yolculuğunda önemli bir iler-
kaynaklanan karbondioksit ayak Henkel, üretimlerinden kaynak- leme kaydetti. Şirket 2021’de, • 2030’a kadar operasyon-
izini yarı oranda azaltmayı başar- lanan karbon ayak izini 2025’e bu alandaki tüm sertifikalı ham ların iklim-pozitif olması ve
dı. Henkel 2021 sonu itibariyle kadar yüzde 65 oranında azalt- madde ihtiyaçlarının – ve türev “Bilim Temelli Hedefler”
21 ülkede, üretimde kullandığı mayı hedefliyor (baz alınan 2010 ürünlerinin – yüzde 93’ünü Sür- girişimi ile uyumlu şekilde,
elektriğin yüzde 100’ünü yenile- yılına kıyasla). Şirket bunu başar- dürülebilir Palm Yağı Sertifikas- ‘Kapsam 3’ salınımları (kay-
nebilir hale dönüştürdü. Henkel mak için enerji verimliliğini artır- yonu (Roundtable on Sustainable naktan rafa) için net sıfır bir
bugün hâlihazırda yüzde 68 maya odaklanıyor ve kullandığı Palm Oil) kütle dengesi modeline yol belirlenmesi.
oranında yenilenebilir elektrik elektriğin yüzde 100’ünü, 2030 uygun olarak karşıladı.
kullanımı seviyesine ulaşmış yılına kadar sadece yenilenebilir • Döngüselliğin, 2030’a kadar
durumda. kaynaklardan sağlar hale gel- Hedefler, “2030+ Sürdürülebilir- suyun ve üretim atıklarının
meyi hedefliyor. Bu doğrultuda lik Hedefi Çerçevesi” kapsamın- döngüsel kullanımının artırıl-
Henkel CEO’su Carsten Knobel, Henkel, değer zinciri boyunca da daha ileri taşınıyor. ması yoluyla güçlendirilmesi.
“Sürdürülebilirlik şirketimizin çeşitli ortakların yanı sıra, Plas-
DNA’sında var ve iş yapış şekli- tic Bank ve Ellen MacArthur Henkel’in “2030+ Sürdürülebi- • 2025’e kadar tüm yönetim
mizin önemli bir unsuru. Stratejik Vakfı tarafından yürütülen Yeni lirlik Hedefi Çerçevesi” üç boyut- seviyelerinde cinsiyet eşitli-
önceliklerimiz arasında yer alan Plastik Ekonomisi (New Plastics tan oluşuyor: ğinin sağlanması.
inovasyon ve dijitalleşme ile bir- Economy) gibi uluslararası giri-
likte, sürdürülebilirlik de ‘Amaca şimlerle beraber çalışıyor. Öne - Yenileyici Gezegen: İşleri, ürün- • Toplumsal eğitim program-
Yönelik Büyüme’ gündemimizin çıkan 2025 hedeflerinden biri, leri ve ham maddeleri, bilimin ve larının ve gönüllülüğün kap-
merkezinde yer alıyor. Sürdü- Henkel ambalajlarının yüzde 100 inovasyonların desteğiyle dö- samının genişletilmesi.
rülebilirlik, aynı zamanda temel oranında geri dönüştürülebilir nüştürerek, döngüsel ve net-sıfır
değerlerimizden biri ve kurumsal ya da yeniden kullanılabilir hale karbonlu bir geleceğe olanak • 2021’de başlatılan “Smart
yaklaşımımızda da nihai amaç getirilmesi. Bu hedef, 2021 sonu sağlamak. Work” programının daha
olarak yerini almış durumda: itibariyle hâlihazırda yaklaşık çok geliştirilmesi ve kapsa-
‘Pioneers at heart for the good yüzde 86 oranında gerçekleşmiş - Gelişen Topluluklar: İşlerin ve mının genişletilmesi yoluy-
of generations’ (Gelecek Nesiller durumda. Henkel aynı zamanda, markaların kolektif gücünü kul- la, şirket ve çalışanları için
İçin İyiliğe Öncülük Ediyoruz) tüketici ürünlerinin tüm plastik lanarak eşitlik, eğitim ve refahı çalışma hayatının geleceği-
ilkemizle hareket ediyoruz. Daha ambalajlarında kullanılan geri desteklemek yoluyla insanların nin şekillendirilmesi.