Page 25 - ChemLife Sayı 47
P. 25
25
SEKTÖREL GELIŞMELER www.chemlife.com.tr CHEMLIFE
Satış ve Pazarlamadan Sorumlu ketlerin merkezi haline getiriyoruz” da. Yeşil mutabakat dünyadaki en daha çok arttı. Bugün standartlar
Genel Müdür Yardımcısı Bülent dedi. güncel konulardan bir tanesi. Biz rekaket gücünü gerektiriyor. Hem
Konca ise, kongreye 3 gün boyun- ülke olarak çok hızlı aksiyon ala- Türkiye hem Avrupa regülasyon-
ca 900’ü aşkın sektör paydaşının Uluslararası esans üreticisi olarak bilen bir ülkeyiz. 2030 yılında da larını takip ettiğiniz zaman ortak
eşlik edeceğini söyleyerek “MG 55'ten fazla ülkeye, Türkiye’de yüzde 50 oranında karbon salınımı aynı dili konuşmuş olursunuz. Biz
International Fragrance Company 2100’ü aşkın global üreticiye esans azaltma çalışmaları var. Hedefimiz kozmetik üreticileri olarak nasıl
olarak bu oluşumun bir parçası ve esans hammaddesi tedarik et- kongrede bu bilinci oluşturmak. daha iyisini yapabiliriz, atıkları
olmak bizim için kıymetli. Bu plat- tiklerini hatırlatan Bülent Konca; Bir dönüşüm yaşanıyor. Dolayı- nasıl iyileştiririz diye bakıyoruz.
formu ve derneğimizi özel kılan bu doğrultuda kozmetik endüstri- sıyla sürdürülebilir bir ihracat için Sürdürülebilirliği herkes odak
şey üniversitelerle, öğrencilerle iç sine geniş bir yelpazeden bakabil- geleneksel modelden uzaklaşarak noktası haline getirmeye başladı.
içe olup bugüne kadar ve yarın da me yetkinkliğine sahip olduklarının daha döngüsel bir modele geçmek Aslında üreticiler aldığımız ham-
sektörümüzde neler yapabileceği- altını çizerek sanayici, üretici, te- gerekiyor. Biz de kongrenin ana maddelerden yola çıkarak buna
mizi, neyin ön hazırlığını yapmamız darikçiler, tüketici ilişkisinde insan temasını yeşil mutabakat olarak başladı. Bütün bunları yaparken de
gerektiğini ortaya koyması. Yeşil odaklı olmak gerektiğine vurgu belirledik. Kongrede bu yıl yüzde standartlara uyum sağlamak çok
mutabakatla beraber Türkiye, yaptı. Yeni tesis yatırımlarından 60 oranında bir büyüme gerçek- önemli. Ben yeni adım atacaklara
olmazsa olmaz dünya dinamikle- söz eden Konca; 2023’ün üçüncü leştirdik. Yerli hammadde ve yerli bu anlamda işin doğrusunu zama-
rindeki regülasyonlara uyum gös- çeyreğinin sonunda test edilmeye ambalaj üretim noktasında bizim nında yapmalarını tavsiye ediyo-
termek zorunda. Tüm bunları ya- başlanacağını ileterek yeni tesisle- bir an önce planlamalar yapmamız rum” şeklinde konuştu.
pabilmek için doğanın bize sunmuş rinin sürdürülebilir üretim ve yeşil gerekiyor.”
olduğu kaynaklara saygı duymamız tesis dinamiklerine uygun olarak
gerekiyor. Çünkü her şey kaynakla sektöre örnek teşkil edeceğini ÜRETİMDE YEŞİL DÖNÜŞÜM
başlıyor. Eğer biz gezegenimize söyledi. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ARTIK İLKELERİ İÇİN BİRLİKTEYİZ
işimize olan saygımızı gösterirsek ODAK NOKTASI OLDU
o zaman hep beraber çok başarılı KÜAD Kongre Başkanı ve AKS Kongre boyunca sektörün dua-
oluruz. Gezegen insanla güzel, Kozmetik Kurucusu Fuat Arslan da KÜAD Yönetim Kurulu Üyesi ve yenleri, ünlü markalar ve temsil-
doğayla güzel. Pandemi bize bir kozmetik sektörünün dünyada ve Sapro Temizlik Ürünleri İcra Kurulu cileri bir araya gelirken kozmetik
şey daha öğretti. Sağlıklı olmak ülkemizde çok büyük bir potansi- Üyesi Belgin Sile ise kozmetik sek- dünyasındaki bilimsel gelişmeler,
için hijyenik ürünlerin tüketim yele sahip olduğunu dile getirerek töründe standardizasyon çalışma- yenilikler, yaklaşımlar ele alındı.
alışkanlıkları değişti. Dünya için şunları söyledi: “Biz bugün KÜAD ları hakkında bilgilendirmede bulu- Kongre; katılımcılara deneyimlerini
bu ürünlerin üretim imkanı arttı. olarak 198 ülkeye ihracat yapı- narak sektörel gelişim için denetim paylaşmak, projelere ve yeniliklere,
Çin ve Amerika’nın yetersiz kaldığı yoruz. Özellikle son dönemde cilt ve regülasyonun önemine değindi. sektöre ve araştırmaya uygulanan
yerlerde Türkiye devreye girdi. bakım ürünlerine talepte bir ön- Üreticilere verilen destek fonlarına yeni teknolojilere ilişkin son geliş-
Her geçen gün bu deneyimlerle ceki yıla göre yüzde 16’lık bir artış da konuşmasında yer veren Sile, meleri çok kültürlü ve zengin bir
sektörümüzü geliştiriyoruz. Daha oldu. Türkiye’deki kozmetik ihra- sektör içerisinde denetimsel has- atmosferde tartışmak için ideal bir
çok daha yeni daha inovatif daha catımız ithalatımızın önünde. Diğer sasiyetler ve beklentiler hakkında fırsat ve mükemmel bir platform
katma değerli ürünler üretmeye taraftan da kozmetik anlamında da öngörülerini paylaştı. Sile “Pan- sundu.
yöneliyoruz. Türkiye’yi global şir- Türkiye bir üretim üssü konumun- demi dönemiyle doğa girişimleri