Page 4 - ChemLife Sayı 53
P. 4
4 CHEMLIFE KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI SEKTÖREL GELIŞMELER
KOZMETİK ENDÜSTRİSİNDE
MALİYETLERİ AZALTAN YAPAY
ZEKA UYGULAMALARI
Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacı- iletişim ve pazarlama stratejileri gibi hız kazandırıyor. Bu nedenle, bu yılki veri tabanları üzerinde analizler yap-
ları Derneği (KÜAD), sektördeki re- temel unsurları da göz ardı etmemeli- zirvemizde, dijitalleşme ve e-ticaretin rak kalite kontrol ve güvenlik testleri
kabetin artmasıyla birlikte kozmetik yiz. Bu unsurların, teknolojik gelişme- kozmetik endüstrisine etkilerini ve fır- gerçekleştiriyor. Kozmetik ürünlerin
endüstrisinin canlılığını sürdürmek ve lerle birlikte nasıl evrildiğini ve nasıl satlarını detaylı bir şekilde ele alacağız” geri dönüştürülebilir parçalarını tah-
ilerletmek amacıyla önemli bir etkinli- uyum sağladığını da dikkate almalıyız. ifadelerini kullandı. min ediyor. Mevcut ürünlere değişiklik
ğe ev sahipliği yaptı. "Ne Üretmeliyiz Bu zirve, sektörümüzdeki önemli ko- öneri sunuyor, hatta daha da ileriye
Zirvesi” Selectum City Ataşehir' de nuları ele almak ve birlikte daha iyiye KOZMETİĞİN HER ALANINDA giderek kişiye özel üretimler gerçek-
kozmetik endüstrisinin önde gelen doğru ilerlemek için bir fırsat sunuyor. YAPAY ZEKA KARŞIMIZA leştiriyor” şeklinde konuştu.
profesyonellerini bir araya getirdi. Bir araya gelerek, gelecekteki başa- ÇIKIYOR
"Ne Üretmeliyiz Zirvesi’ nde sektör rılarımız için stratejiler belirleyebilir KİŞİSEL BAKIM, KRİZ
profesyonelleri kozmetik sektöründe ve kozmetik endüstrisinin canlılığını Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversi- DÖNEMLERİNDE DE BÜYÜMEYİ
yapay zekanın boyutunu ve dijitalleş- sürdürebiliriz” diye konuştu. tesi Bilgisayar Programcılığı Öğr. Gör. BAŞARDI
medeki son trendleri ele aldı. Marka- Hüseyin Turgut, yapay zeka teknoloji-
ların iş kalemlerinde büyük maliyetler “İHRACATTA 1,5 MİLYON sinin kozmetik sektöründeki devrimini Nielsen Ev Temizlik & Kişisel Bakım
oluşturan adımların yerini yapay zeka DOLARLIK KAZANÇ ELDE ETTİK” ele alarak; “Bütün uygulamalar yapay Sektör Lideri Özgür Çağıran ise; “Tür-
uygulamalarının alması ile birlikte ka- zeka demek değil. Yapay zekada trend kiye’ de FMCG pazarı ciddi anlamda
liteli üretime daha odaklı ve sürdürü- KÜAD Zirve Başkanı Belgin Sile; olarak akıllı kelimesi kullanılıyor. Ya- büyümeye devam ediyor. Kozmetik ve
lebilirliğe yönelik ürünlerin ön plana sektörün her yıl yaklaşık yüzde 10 pay zekanın en önemli branşı sağlık. kişisel bakım sektöründe bir daralma
çıktığı vurgusu yapıldı… civarında büyüdüğünü vurgulayarak; KÜAD’ ın 7 kongresinden öğrendiğim yaşamadık. Parfüm fiyatlarının yük-
“Kozmetik sektörü, her geçen gün çok şey oldu. Kozmetik sektörünün sek olmasından dolayı deodorantlar
SEKTÖR, DİJİTALLEŞME İLE DAHA daha da dinamik hale geliyor ve bu tüm bileşenlerinde yapay zeka karşı- parfüm olarak kullanılmaya başlandı.
DA BÜYÜYOR zirve, dinamizmi daha da artırmak için mıza çıkıyor. Yapay zeka müşterilerin Kişisel bakım her zaman kriz dönemle-
önemli bir platform sunuyor. Geçen ciltleri için etkili ve uygun ürünleri seç- rinde diğer sektörle oranla daha fazla
KÜAD Yönetim Kurulu Başkanı Le- yılın ihracat rakamlarına baktığımızda melerine destek veriyor bu yönüyle büyümeye devam etti. Beş trend var;
vent Kahrıman; dijitalleşmenin etki- ise 1,5 milyon dolarlık bir kazanç elde de fikir ve araştırma olarak karşımı- tüketicinin yeniden tanımlanan değer-
siyle kozmetik sektörünün hızla de- ettik. Bu, Türkiye'nin kozmetikteki za çıkıyor. Bir şeyler geliştirdiniz ve leri, dengeli ciro ve hacim, yeni tüketim
ğişerek dönüştüğünü ifade ederek; rekabet gücünün arttığını gösteriyor. hammadde kullanmak istiyorsanız okazyonlarındaki fırsatlar, çoklu kanal
“Bugün kozmetik endüstrisinde yeni Bu artan rekabet ortamında, sektö- ürün formülünün geliştirilmesi ve deneyimini ustalıkla yönetmek, yapay
bir çağdayız. Yapay zeka ve e-ticaret rümüzün dijitalleşme ve e-ticaret gibi test edilmesine yardımcı oluyor. Yapay zeka ve kişiselleştirmenin bütünselli-
gibi teknolojiler, iş yapma şeklimizi alanlarda hızla ilerlemesi kaçınılmaz zeka aynı zamanda ürün lansmanı ve ği. Pandemiyle beraber hayatımıza ev
kökten değiştiriyor ve bu da bize yeni hale geliyor. Rekabetin yoğun olduğu pazarlama stratejisi sunuyor. Müşte- odaklı yaşam trendi girdi. Türkiye’de
fırsatlar sunuyor. Ancak, bu değişim ve her alanda e-ticaret gelişiyor ve diji- rilerin geri bildirimlerinin toplanması evde vakit geçirmeyi tercih edenlerin
dönüşüm sürecinde, içerik trendleri, talleşme, sektörümüzün gelişimine ve değerlendirilmesini sağlıyor. Geniş oranı yüzde 56” dedi.