Page 4 - ChemLife Sayı 53
P. 4

4         CHEMLIFE         KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI                                       SEKTÖREL GELIŞMELER









































           KOZMETİK ENDÜSTRİSİNDE


           MALİYETLERİ AZALTAN YAPAY


           ZEKA UYGULAMALARI






          Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacı-  iletişim ve pazarlama stratejileri gibi   hız kazandırıyor. Bu nedenle, bu yılki   veri tabanları üzerinde analizler yap-
          ları Derneği (KÜAD), sektördeki re-  temel unsurları da göz ardı etmemeli-  zirvemizde, dijitalleşme ve e-ticaretin   rak kalite kontrol ve güvenlik testleri
          kabetin artmasıyla birlikte kozmetik   yiz. Bu unsurların, teknolojik gelişme-  kozmetik endüstrisine etkilerini ve fır-  gerçekleştiriyor. Kozmetik ürünlerin
          endüstrisinin canlılığını sürdürmek ve   lerle birlikte nasıl evrildiğini ve nasıl   satlarını detaylı bir şekilde ele alacağız”   geri dönüştürülebilir parçalarını tah-
          ilerletmek amacıyla önemli bir etkinli-  uyum sağladığını da dikkate almalıyız.   ifadelerini kullandı.  min ediyor. Mevcut ürünlere değişiklik
          ğe ev sahipliği yaptı. "Ne Üretmeliyiz   Bu zirve, sektörümüzdeki önemli ko-             öneri sunuyor, hatta daha da ileriye
          Zirvesi” Selectum City Ataşehir' de   nuları ele almak ve birlikte daha iyiye   KOZMETİĞİN HER ALANINDA   giderek kişiye özel üretimler gerçek-
          kozmetik endüstrisinin önde gelen   doğru ilerlemek için bir fırsat sunuyor.   YAPAY ZEKA KARŞIMIZA   leştiriyor” şeklinde konuştu.
          profesyonellerini  bir  araya  getirdi.   Bir araya gelerek, gelecekteki başa-  ÇIKIYOR
          "Ne Üretmeliyiz Zirvesi’ nde sektör   rılarımız için stratejiler belirleyebilir          KİŞİSEL BAKIM, KRİZ
          profesyonelleri kozmetik sektöründe   ve kozmetik endüstrisinin canlılığını   Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversi-  DÖNEMLERİNDE DE BÜYÜMEYİ
          yapay zekanın boyutunu ve dijitalleş-  sürdürebiliriz” diye konuştu.  tesi Bilgisayar Programcılığı Öğr. Gör.   BAŞARDI
          medeki son trendleri ele aldı. Marka-                      Hüseyin Turgut, yapay zeka teknoloji-
          ların iş kalemlerinde büyük maliyetler   “İHRACATTA 1,5 MİLYON   sinin kozmetik sektöründeki devrimini   Nielsen Ev Temizlik & Kişisel Bakım
          oluşturan adımların yerini yapay zeka   DOLARLIK KAZANÇ ELDE ETTİK”  ele alarak; “Bütün uygulamalar yapay   Sektör Lideri Özgür Çağıran ise; “Tür-
          uygulamalarının alması ile birlikte ka-                    zeka demek değil. Yapay zekada trend   kiye’ de FMCG pazarı ciddi anlamda
          liteli üretime daha odaklı ve sürdürü-  KÜAD  Zirve  Başkanı  Belgin  Sile;   olarak akıllı kelimesi kullanılıyor. Ya-  büyümeye devam ediyor. Kozmetik ve
          lebilirliğe yönelik ürünlerin ön plana   sektörün her yıl yaklaşık yüzde 10   pay zekanın en önemli branşı sağlık.    kişisel bakım sektöründe bir daralma
          çıktığı vurgusu yapıldı…      civarında büyüdüğünü vurgulayarak;   KÜAD’ ın 7 kongresinden öğrendiğim   yaşamadık. Parfüm fiyatlarının yük-
                                        “Kozmetik sektörü, her geçen gün   çok şey oldu. Kozmetik sektörünün   sek olmasından dolayı deodorantlar
          SEKTÖR, DİJİTALLEŞME İLE DAHA   daha da dinamik hale geliyor ve bu   tüm bileşenlerinde yapay zeka karşı-  parfüm olarak kullanılmaya başlandı.
          DA BÜYÜYOR                    zirve, dinamizmi daha da artırmak için   mıza çıkıyor. Yapay zeka müşterilerin   Kişisel bakım her zaman kriz dönemle-
                                        önemli bir platform sunuyor. Geçen   ciltleri için etkili ve uygun ürünleri seç-  rinde diğer sektörle oranla daha fazla
          KÜAD Yönetim Kurulu Başkanı Le-  yılın ihracat rakamlarına baktığımızda   melerine destek veriyor bu yönüyle   büyümeye devam etti. Beş trend var;
          vent Kahrıman; dijitalleşmenin etki-  ise 1,5 milyon dolarlık bir kazanç elde   de fikir ve araştırma olarak karşımı-  tüketicinin yeniden tanımlanan değer-
          siyle kozmetik sektörünün hızla de-  ettik. Bu, Türkiye'nin kozmetikteki   za çıkıyor. Bir şeyler geliştirdiniz ve   leri, dengeli ciro ve hacim, yeni tüketim
          ğişerek dönüştüğünü ifade ederek;   rekabet gücünün arttığını gösteriyor.   hammadde  kullanmak  istiyorsanız   okazyonlarındaki fırsatlar, çoklu kanal
          “Bugün kozmetik endüstrisinde yeni   Bu artan rekabet ortamında, sektö-  ürün  formülünün  geliştirilmesi  ve   deneyimini ustalıkla yönetmek, yapay
          bir çağdayız. Yapay zeka ve e-ticaret   rümüzün dijitalleşme ve e-ticaret gibi   test edilmesine yardımcı oluyor. Yapay   zeka ve kişiselleştirmenin bütünselli-
          gibi teknolojiler, iş yapma şeklimizi   alanlarda hızla ilerlemesi kaçınılmaz   zeka aynı zamanda ürün lansmanı ve   ği. Pandemiyle beraber hayatımıza ev
          kökten değiştiriyor ve bu da bize yeni   hale geliyor. Rekabetin yoğun olduğu   pazarlama stratejisi sunuyor. Müşte-  odaklı yaşam trendi girdi. Türkiye’de
          fırsatlar sunuyor. Ancak, bu değişim ve   her alanda e-ticaret gelişiyor ve diji-  rilerin geri bildirimlerinin toplanması   evde vakit geçirmeyi tercih edenlerin
          dönüşüm sürecinde, içerik trendleri,   talleşme, sektörümüzün gelişimine   ve değerlendirilmesini sağlıyor. Geniş   oranı yüzde 56” dedi.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9