Page 24 - ChemLife Sayı 28
P. 24

24        CHEMLIFE          KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI                                 DIJITALLEŞME TEKNOLOJILERI






        KIMYASAL ÇEVRIMIÇI

        PAZARYERLERININ


        YÜKSELIŞI – OYUNCULAR


        YERINI ÇOKTAN ALMAYA

        BAŞLADI




        Şüphesiz oyunu kazanan platformlar; geniş bir
        ürün yelpazesi, üstün hizmet ve çok sayıda
        tedarikçi sunanlar olacaktır. Aslına bakarsak

        kimya sektörü, dijital çözümleri benimsemede
        biraz geride kaldı ama bu durum değişebilir.


        Yazan: Joachim von Hoyningen-Huene, Bain & Company









        2000’li yılların başlarında, kimya   ofisimiz ve bilişim sistemlerimiz   uygulamalardan (Knowde) büyür.   Vadisi merkezli bir girişim olan
        endüstrisi dijital çağ için hazır gibi   var. Hiçbir işlem verisi Lanxess ile   Tüm bu pazarlar, genellikle sadece   Knowde, hem ürün portföyünü
        görünüyordu. Önde gelen kimyasal   paylaşılmamaktadır” diyor.  tek bir satıcının ürününü sunan   (polimerler) hem de coğrafi
        üreticileri e-ticarete katılıyordu,                         özel çevrimiçi mağazaların aksine,   erişimini (Amsterdam’da bir ofis
        Omnexus veya CC-Chemplorer    Distribütörler,               herhangi bir nitelikli alıcı veya   açarak) hızla genişletiyor. Benzer
        gibi birçok pazar yeri kuruldu.   oyunda bizde varız diyor.  satıcıya açıktır. (Resim 1)  şekilde, Chemberry kişisel bakıma
        Bununla birlikte, bu platformların                                                        odaklanmakta, ancak şirket
        hiçbiri beklentilere cevap veremedi                                                       yakında ev bakım ürünlerinede
        ve başarılı olmak için gerekli                                                            odaklanacak gibi duruyor.
        ivmeyi kazanamadılar.
                                                                                                  Değer Zincirinin Farklı Bölümleri
        Yeni teknolojilerin gelişmesi ile
        birlikte birçok kimya şirketinin                                                          Tüm bu pazarlar üreticileri ve
        CEO’su için çevrimiçi pazar yeri                                                          alıcıları bir araya getirirken,
        oluşturma veya orada yer alma fikri                                                       çözümler ürün, coğrafi kapsam,
        artık daha gerçekçi bir hal almış                                                         kullanıcı deneyimi ve işlevsellik
        durumda.                                                                                  açısından önemli farklılıklar
                                                                                                  göstermektedir. Pazarlar, müşteri
        Son yıllarda, önde gelen                                                                  satın alma yolculuğunun farklı
        birçok üretici, CheMondis                                                                 bölümlerine önem veriyor.
        (Lanxess), Chemberry (Clariant),                                                          Chemberry ve Knowde,
        OneTwoChem (Evonik) ve en                                                                 formülasyonlar için değerli bilgilere
        son olarak Asellion (Covestro),                                                           ve arama özelliklerine odaklanarak
        kendilerine pazar oluşturmak                                                              müşterileri cezbediyor.
        için rakip üreticilere de açık olan                                                       CheMondis, Pinpools ve Kemgo,
        çevrimiçi mağazalar açmıştır. (Bu                                                         fiili işlemleri kolaylaştırmaya
        çevrimiçi pazaryerlerini kuranlar                                                         odaklanıyor.
        esasen üretici firma sahipleri
        değildir, ancak yukarıda parantez   Önde gelen kimya         Resim 1 -Çevrimiçi kimyasal   GoBuyChem şu anda belirli emtia
        içinde belirtilen büyük üreticilerin   distribütörlerinden olan Brenntag,   pazarlar üreticilere, distribütörlere   kimyasallarına odaklandığından ve
        himayeleri altındadırlar)     DigiB’yi 2017 yılında dijital bir   veya bağımsız olabilir.  lojistik de dahil olmak üzere tüm
                                      merkez olarak kurdu, Univar,                                müşteri satın alma yolculuğunu
        CheMondis’in genel müdürü     ChemPoint’in sahibi ve Stockmeier,   BASF, Wacker ve Covestro gibi   kapsadığından benzersiz bir iş
        Sebastian Brenner, esasen     birçok çevrimiçi kaynaktan alınan   önde gelen kimyasal üreticileri   modeline sahiptir.
        Lanxess’ten bağımsızlığını şu   bilgileri birleştiren bir meta arama   bu çevrimiçi pazarlarla işbirliğine
        cümleler ile vurguluyor, “Biz   motoru olan Chembid’e yatırım   açıktır. Hepsi, Alibaba’nın 1688.  Knowde, kozmetik endüstrisinde
        Lanxess’e aitken, tamamen     yaptı.                        com adresinde mağazalarını    kapsamlı hizmet sunar: Hızlı
        bağımsız bir işletme olarak                                 daha önce açtı. Firmalar pazar   tepki süreleri, numunelerin hızlı
        hareket ediyoruz. Finansal bağ   Bağımsız pazarlar ya ölçeğe   portföylerini hızla genişletiyorlar.   teslimatı ve geniş yelpazedeki
        haricinde, Lanxess ile hiçbir   odaklanır (örneğin, Molbase,   Örneğin, kozmetik uygulamalar   formülasyonlar, küçük firmaların
        bağlantımız yok. Kendi ekibimiz,   LookChem) ya da özel     için kimyasallara odaklanan Silikon   ve yeni başlayanların kendi
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29