BeautyEurasia Fuarı 36 ülkeden 320 Katılımcıyı Ağırlamaya Hazırlanıyor
Türkiye’nin lider sektörlerinde lider fuarlar düzenleyen ITE Turkey bünyesinde yer alan Platform Uluslararası Fuarcılık tarafından organize edilen ve Avrasya Bölgesi’nin en büyük kozmetik fuarı olan 14. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı - BeautyEurasia; 12 – 14 Nisan 2018 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek. Sektöre yön veren İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) gibi kurum ve kuruluşlar iş birliğinde düzenlenen BeautyEurasia bu yıl 36 ülkeden 320 katılımcıyı toplamda ise 106 ülkeden 10.000’den fazla ziyaretçiyi ağırlamaya hazırlanıyor.
Avrasya pazarına açılan en önemli kapılardan biri olan fuar, yerli yabancı sektör profesyonellerine yeni iş ve iş birliği fırsatları sunuyor. Bu çerçevede BeautyEurasia Fuarı bu yıl da düzenlenecek VIP Yurt Dışı Alım Heyeti programı ile Avrupa, BDT, Uzak Doğu, Orta Doğu ülkeleri olmak üzere, ayrıca Meksika, Kolombiya, Şili, Brezilya gibi Latin Amerika ülkelerinden de önemli alıcıları ağırlamaya hazırlanıyor. Program, sektör temsilcilerine uluslararası alanda, yeni satın alma, iş geliştirme, yeni iş ve iş birliği fırsatları yaratılması amacıyla gerçekleşecek. Dünyanın dört bir yanındaki üretici ve tedarikçilerin ürün, hizmet ve teknolojilerini bir araya getirecek BeautyEurasia, kozmetik, güzellik ve kuaför ürünlerinin yanı sıra stant etkinlikleri ile de renkli görüntülere sahne olacak. Beauty Eurasia fuarında her yıl olduğu gibi bu yıl da ayrıca Ekonomi Bakanlığı’nın desteğiyle Yurtdışı Alım Heyeti programı uygulanacak.
2,5 Milyar Euro’luk kozmetik sektörü 170’in üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.
BeautyEurasia Fuarı ve sektör hakkında görüşlerini dile getiren İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Murat Akyüz; “Kozmetik sektörünün dünyadaki büyüklüğü yaklaşık 300 Milyar Euro seviyesindeyken Türkiye’de sektörün iç pazar büyüklüğü yaklaşık 2,5 Milyar Euro civarında. Kozmetik sektörünün dinamik, yüksek kapasiteli, esnek üretimli, krizleri fırsata çeviren ve yeniliklere hızlı uyum sağlayabilen çok güçlü bir yapısı var. Tüm bu özellikleriyle Türk kozmetik sektörünün özellikle son 10 yılda hızla büyüdüğünü görüyoruz. Türkiye’nin coğrafi konumu, kozmetik tüketiminin hızlı artışı, genç nüfus, organik ve bitkisel ürünlere talebin artması, Avrupa kozmetiğinin değişimi ve üretimin kısmen Türkiye’ye kayması ve artan e-ticaret kozmetik sektörü için fırsat yaratan noktalar olarak öne çıkıyor.
Günümüzde 170’in üzerinde ülkeye kozmetik ürünlerimizi ihraç ediyoruz. Son 10 yılda kozmetik ihracatımız yüzde 170 oranında artış göstermiş durumdadır. 2017 yılında 1,12 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Kozmetik ihracatımızda öne çıkan ülkeler ise Irak, İran, Birleşik Krallık, Rusya, Almanya, Fransa, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Hollanda ve Romanya oldu. Sabun, saç bakım ürünleri, ıslak mendil gibi ürün gruplarında dünyada ilk sıralarda yer alıyoruz. Dünyadaki gelişmeleri yakından takip eden sektör firmalarımız bir taraftan markalaşma konusunda hızla yol alırken diğer taraftan ürün çeşitlerini artırmada önemli adımlar atıyorlar. Uzun yıllardır Avrupa’ya ihracat gerçekleştiren firmalarımız yüksek kaliteli, AB ve uluslararası standartlarda üretim konusunda oldukça iyi bir noktada bulunuyorlar. Avrupa pazarlarına yakınlığımız da bu bölgeye ihracatta avantaj sağlıyor. Aynı zamanda Avrupa’dan ürünlerimize gelen talep Uzakdoğu ve Afrika pazarlarında da firmalarımızın algısını yükseltiyor, güven veriyor.
İKMİB olarak bir yandan sektörün gelişimi için önemli çalışmalar yürütürken diğer yandan sektörün sorunlarını da yakından takip ediyoruz. Firmalarımızın sektördeki yenilik ve trendleri, rakiplerinin hangi noktada olduğunu görmeleri ve yeni bağlantılar kurmaları açısından önem taşıyan uluslararası fuarlara katılmalarını önemsiyoruz. Bu bağlamda 14. Uluslararası Kozmetik, Güzellik, Kuaför Fuarı Beauty Eurasia sektör açısından çok önemli bir görevi yerine getiriyor. Dünyanın önde gelen kozmetik fuarlarından BeautyEurasia; katılımcıların en son ürün ve yenilikleri görmelerine imkân sağlamanın yanı sıra kozmetik ihracatımızda etkin rol oynayarak ekonomimize de katkısını sürdürüyor.
36 ülkeden 320 katılımcıyı ve 10.000’den fazla ziyaretçiyi ağırlamaya hazırlanıyoruz
BeautyEurasia Fuarı’nın bu yılki hedeflerine değinen ITE Turkey Fuar Direktörü Filiz Mehmedova, “Türkiye ve Avrasya Bölgesi’ndeki önemli tecrübe ve uzmanlığımızı, grubumuzun mevcut güçlü küresel ağı ile birleştirerek sektörün gelişimine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Geçtiğimiz yıl 33 ülkeden 258 katılımcı ile 91 ülkeden 7.471 ziyaretçiyi ağırlamıştık. Bu yıl 36 ülkeden 320 katılımcıya ve toplamda 106 ülkeden 10.000’den fazla ziyaretçiye ulaşarak büyümemizi sürdürüp sektöre sağladığımız katkıyı daha da arttırmak istiyoruz. Diğer yandan geçtiğimiz yıl başarıyla yürüttüğümüz VIP Alım Heyeti Programını bu yılda hayata geçireceğiz. Profesyonel ziyaretçiler; üreticiler, tedarikçiler ve çok sayıda uluslararası üst düzey alıcı ile bir araya gelerek yeni tedarik sağlama, iş geliştirme ve ortaklık kurma imkânı buluyorlar. Türkiye, BDT (Bağımsız Devletler Topluluğu), Orta Doğu, Avrupa ve Latin Amerika’nın her yerinden sektördeki çok sayıda VIP alıcı, Hosted Buyer alanında katılımcılarla tanışmaları için programa davet edilecek.” dedi.
Fuarların en efektif pazarlama ve pazarı öğrenme aktivitesi olduğunu belirten Mehmedova, “BeautyEurasia ile hem sektörün farklı paydaşlarını tek bir çatı altında bir araya getirmeyi hedefliyor, hem de nitelikli içeriğiyle yüzlerce katılımcı ve binlerce ziyaretçinin endüstrideki yeni gelişmelerden haberdar olmasını sağlıyoruz. Kapsamlı yapılan araştırmalar ve anketler gösteriyor ki; ziyaretçilerimiz bu gelişmelerden haberdar olmak isterken, katılımcılarımız da sektördeki rekabeti iyi tanıyabilmeyi ve farklılaşmak için pazarı ve işletmeyi iyi tanıtacak içerikleri öğrenmek istiyor” diyerek fuarın sektördeki önemine dikkat çekti.” dedi.
Profesyonel ve kişisel gelişime yönelik etkinlikler BeautyEurasia’da
Sektöre yön veren İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB), Kimyagerler Derneği, Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği (PLAT), Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) gibi kurum ve kuruluşlar işbirliğinde, sektör uzmanlarını bilgilerini paylaşıp sektöre yön verdikleri oturumlarla buluşturmak üzere zengin bir fuar etkinlik programı hazırlayan BeautyEurasia, trendler, teknolojik gelişmeler, yasal mevzuatlar, ihracatın alfabesi, iş geliştirmenin ipuçları vb. konu başlıklarını yabancı yatırımcılar, yerel üreticiler, satınalmacılar ve karar vericilere yönelik panellerinde mercek altına alıyor.
BeautyEurasia, katılımcı ve ziyaretçilerine fuarın yoğunluğu ve kalabalığından yer yer sıyrılıp hem kişisel hem de profesyonel anlamda gelişime katkıda bulunacak teknik ve pazar odaklı konuları takip etmeleri, yeni ve farklı kontaklar geliştirmeleri adına bir etkinlik programı alanı yaratıyor. Doğal Kozmetik: Sektörde bitki kullanımı, Kozmetik ürünlerin tüketiciye ulaşmadan önce geçtiği güvenlik aşamaları, Online satış ve markalaşmada sosyal medyanın gücü, Kozmetik sektöründe marka sürdürülebilirliği, Güzellik sektörü ve teknoloji, Kozmetik perakende zincirine nasıl dahil olunur? ve makyaj trendleri gibi birbirinden önemli konular üzerinde alanında uzman birçok konuşmacı BeautyEurasia etkinlik programında yer alacak.
12-14 Nisan 2018’de 14’üncü kez düzenlenecek olan BeautyEurasia, kozmetik sektörü temsilcilerine uluslararası alanda iş geliştirme, yeni satın alma, yeni iş ve iş birliği fırsatları yaratılmasına katkı sağlayan fuar, sektör liderlerini bir araya getirecek.