KOZMETİK VE TEMİZLİK ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ İKMİB ÇALIŞTAYINDA BİR ARAYA GELDİ
İKMİB ev sahipliğinde düzenlenen, kozmetik ve temizlik ürünleri sektör temsilcilerini bir araya getiren “Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sektörü Gelecek Araştırması Çalıştayı”, İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Bilgehan Şaşmaz, İKMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı M. İmer Özer ve İKMİB Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Adıyaman başta olmak üzere İKMİB temsilcilerinin yanı sıra, 35 firma temsilcisi ile Kimyagerler Derneği temsilcileri, Kozmetik Üretici ve Araştırmacıları Derneği temsilcileri, Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği temsilcileri ve Ticaret Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı temsilcilerinin katılımıyla 7-8 Eylül 2019 tarihleri arasında Bodrum’da gerçekleştirildi.
Sektör temsilcileri ihracatın geleceğini mercek altına aldı
İki gün süren çalıştay kapsamında İzgören Akademi Yönetim Kurulu Üyesi Gökhan Okçu’nun moderatörlüğünde sektörün bugünü ve geleceği masaya yatırıldı. Sektör temsilcilerinin ve tüm paydaşların katıldığı yuvarlak masa toplantılarında temel sorunlar ele alınarak, çözüm önerileri ve geleceğe yönelik atılacak adımların neler olabileceği konuşuldu. Katılımcılar, Gökhan Okçu tarafından verilen ‘Pazarlamada Bireysel ve Kurumsal Algı Yönetimi’ başlıklı seminerde bir araya geldi.
İhracatçı firmalar için ABD pazarındaki mevcut durumu ortaya koyan, pazardaki trendler ve ABD’ye yeni açılacak şirketlere rehber olacak özel bir sunum düzenlendi. PMO Partners kurucusu Bengü Türk tarafından ABD pazarı genel verilerinin, fırsatların ve zorlukların yer aldığı “Amerika Pazarında Kozmetik Sektörü” başlıklı sunum gerçekleşti.
Çalıştayın açılış konuşmasını gerçekleştiren İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, “Kimya sektörümüzün bütün alt sektörleri gerek bizim için gerekse ülke ekonomimiz için ciddi manada önem taşıyor. Kozmetiğin ekonomik ve ticari önemi kadar aktüel önemi de var.Bu kadar önemli olmasına karşın ülkemizdeki kozmetik sektörünün dünya pazarlarında hak ettiği payı alamadığı kanaatindeyim. Bunun da en başat sebebinin markalaşamamak olduğunu düşünüyorum. Son birkaç yıldır hemen hemen aynı seviyelerde yaklaşık 1 milyar 150 milyon dolar civarında bir ihracatımız var. Bununla birlikte kozmetiğin de alt sektörlerinde birtakım değişimler gözleniyor. Mesela esans ihracatımızda artış gözleniyor” dedi. Pelister, sektörün ambalaj başta olmak üzere bazı sıkıntıları olduğunu ve sektör olarak birlikte çözüm yollarını değerlendirmek gerektiğini ifade etti. Sektöre yönelik iki UR-GE projesi, önde gelen kozmetik fuarları Dubai Beauty World, Hong Kong CosmoProf ve İtalya Bologna CosmoProf’a milli katılım fuar organizasyonları, ticaret heyetleri ve alım heyeti organizasyonlarını gerçekleştirdiklerine dikkat çeken Pelister, sektörün gelişimi için bu organizasyonlara daha çok katılım olması gerektiğini vurguladı.
Kimya öncelikli sektör
Ticaret Bakanı’nın açıkladığı yeni İhracat Ana Planı’nda öncelikli beş sektörden birinin kimya sektörü olduğunu dile getiren Pelister, “Bu bizim üzerimize önemli sorumluluklar yüklüyor. Ülke ekonomimizin büyümesindeki rolümüz git gide daha da önem kazanıyor. El birliğiyle omuz omuza önümüzdeki engelleri hep birlikte aşarak hedeflerimize ulaşacağımıza olan inancımı bir kere daha yineliyorum. Bu çalıştayımızın da sonuçları itibariyle ülkemize hayırlar getirmesini diliyorum” şeklinde konuştu.