MG INTERNATIONAL FRAGRANCE COMPANY’DEN DENEYİM ADASI’NDA FARKLI BİR KOKU DENEYİMİ
Marketing Türkiye’nin bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiği XCO’18 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nde uluslararası esans üreticisi MG International Fragrance Company de yer aldı. Zirve kapsamında Koku Workshop’u düzenleyen şirketin ekibi ve parfümörleri, katılımcılara koku notalarını tanıttı, ruhlarına hitap eden akorları seçerek kendilerine özgü eşsiz formülü yaratmalarına olanak sağladı.
Müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve yükselen pazarlama disiplininin nasıl doğru kullanılacağı konularında vizyon yaratmak amacıyla düzenlenen Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’18 “Deneyim Ekonomisi” temasıyla 24 Mayıs Perşembe günü Bomontiada’da gerçekleştirildi.
KOKUNU KEŞFET!
Deneyim Adası’na dönüşen Bomontiada XCO’18’de farklı bir koku deneyimi yaşatan MG International Fragrance Company ise pazarlama profesyonellerini koku dünyasında keyifli bir yolculuğa çıkardı. Zirvede dikkatleri üzerine çeken Kokunu Keşfet mottosuyla düzenlenen Koku Atölyesine; Vodafone, Yapı Kredi Bankası, Ziraat Bankası, Vaillant, Limak Elektrik, Sahibinden.com gibi şirketler de ekipçe yer aldı.
Dünyanın tek bir çatı altındaki en yüksek kapasiteli ilk entegre esans üretim tesislerine sahip olan MG International Fragrance Company, zirve kapsamında düzenlediği Koku Atölyesi’nde, yarım yüzyılı aşkın esans sektöründeki deneyimini katılımcılarla paylaştı. Endüstriyel, ev bakım, kişisel bakım ve kozmetik sektörü başta olmak üzere global ve Türk markalar için özel esans üretimi yapan şirket geçmişte de; kokunun yer alabildiği pek çok etkinliğe imza atmıştı: Şehir kokularını bir araya getirdiği Koku ve Şehir Sergisi’nden giyilebilir moda tasarımları için özel koku çalışmalarına, Kürk Mantolu Madonna tiyatro oyununa özel koku enstelasyonundan sanatsal pek çok projeye kadar kamuoyunda ses getiren çalışmalarda yer aldı. MG International Fragrance Company, özel etkinlikler kapsamında daha önce de düzenlediği koku workshop’larının bir yenisini de Marketing Türkiye için XCO’18’de düzenlemiş oldu.
KURUMSAL İLETİŞİM MÜDÜRÜ DUYGU BEŞBIÇAK: MARKA BİLİNİRLİĞİNDE ESANSIN ÖNEMİ BÜYÜK
Yüzde yüz yerli sermayeli MG International Fragrance Company’nin Kurumsal İletişim Müdürü Duygu Beşbıçak, katılımcılara şirketin global çaptaki çalışmaları hakkında bilgi verdi. Türkiye’de esans kullanan üreticilerin yüzde 80’ine ürün tedarik ettiklerini söyleyen Duygu Beşbıçak, MG International Fragrance Company (MG Gülçiçek) olarak marka bilinirliğinde ve pazarlama dünyasında tüketici alışkanlıkları göz önünde bulundurularak esans seçiminin öneminden söz etti ve tüketiciye sunulacak ürünlere uygun esans geliştirdiklerinden bahsetti. Beşbıçak, bu doğrultuda şirketlerle ve markalarla işbirliği içerisinde koku projeleri geliştirdiklerini sözlerine ekledi.
ZİRVEDE BAŞKA NELER DENEYİMLENDİ
Geniş bir içerik yelpazesine sahip zirvede bankacılık sektöründen yeme içme sektörüne kadar pek çok alanda deneyim tasarımı çalışmalarındaki en son trendler katılımcılarla paylaşıldı.
Tasarım ve marka deneyim ajansı I-AM, belirlediği bir markanın müşteri deneyimindeki mevcut bir problemini ele aldığı bir workshop ile katılımcıları kusursuz bir müşteri yolculuğuna çıkarttı.
COLIN’S XCO etkinlik alanında
Jean odaklı moda ürünleriyle gençlerin kalbini kazanmayı hedefleyen COLIN’S, XCO Etkinlik Alanı’nda da ziyaretçilerle buluştu ve sürpriz etkinliklere imza attı.
Müzik iletişim mecraları ve içerikleri üreten edisyon şirketi All Stars Music’in deneyim alanında katılımcıları ünlü müzisyenlerle enstrüman çalma, jingle making, DJ’ing gibi interaktif atölye çalışmaları gerçekleştirdi.
Üçüncü nesil kahve deneyimleri
Nestlé Professional ise XCO’da kurduğu stantta latte art, üçüncü nesil kahve demleme uygulamaları ve özel kahve reçeteleriyle XCO katılımcılarına benzersiz lezzetler sundu.