Çin’in grafen pazarına olan hakimiyeti azalmaya başladı.
IDTechEx Research’ün "Grafen, 2D Malzemeler ve Karbon Nanotüpleri: Piyasalar, Teknolojiler ve Fırsatlar 2019-2029" isimli raporuna göre, Avrupa, Kuzey Amerika ve Avustralya’daki Çinli olmayan grafen üreticileri kullanıcıları daha fazla sözleşme ile güvence altına alıyor ve uygulamalarını büyütüyor.
Yayın ve patent numaralarına baktığımızda, Çin, beş yıl önce grafen araştırma ve ticari faaliyetlerinin merkezi olmaya başladı. Ancak, diğer ülkelerdeki araştırma hibeleri ve grafen uzmanlıkları, laboratuvar ve pilot ölçekli ekipmanların kurulmasına yol açan eğitimli bilim adamları ve mühendisler toplulukları yarattı.
Bununla birlikte, Çinli olmayan grafen şirketleri, özellikle küçük ve orta ölçekli grafen firmaları, Çin pazarına girme konusunda düzenleyici ve kültürel engellerle karşı karşıya. Aynı şekilde, Çinli grafen şirketleride Avrupa'daki yasal engelleri aşmak için büyük caba gösteriyor.
Rapor ayrıca, her sektörde devrim yaratacak “sihirli toz” olarak fazla satılmamasına rağmen, grafenin ticarileşmesinin şu anda istikrarlı bir ilerleme kaydettiğini söylüyor.
Yeni bir uzmanlık materyali olarak grafen, yüksek ve farklı (büyüklük sırasına göre) fiyatlardan ve fiyatlandırma stratejilerinden muzdaripti. Ama rapora göre bu durum değişiyor.
Zion Market Research’e göre, küresel grafen piyasasının 2022’de 190 milyon dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.