Clariant ve Pel Plastic Ürün Tasarım Deneylerini Tamamladı.
Normalde tasarım süreci bir ürün konseptiyle başlayıp çizimler ve prototip parçalarla devam ederken, renk ve doku seçimi sonda gelir. Ancak ColorForward 2019 sunumunu izleyen Pel Plastic tasarımcıları, Clariant'a başvurarak farklı bir yaklaşım denemeyi teklif ettiler.
“ColorForward'ın sosyal trendler ve tüketicilerde renk algılarını etkileme gücü üzerine araştırmalarla oluşturulduğunu öğrendik" diyen Pel Plastic Büyük Müşteriler Satış Müdürü Mirella Sala, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dokular konusunda zaten çalışıyorduk; dokularla renkleri birlikte ele alarak birinin diğerini desteklemesi ve öne çıkarmasını da çok ilgi çekici bulduk."
Clariant'la iş birliği yapan Pel Plastic ekibi, işe dört ColorForward 2019 temasının her birinden birer renk seçerek başladı. Tema, renk ve dokunun olası etkileşimini daha iyi anlamak için duygu panoları oluşturdular. Sonuçta tasarımcılar "Rahatsız Etmeyiniz" trend temasını ve “odaklanma” adlı saydam açık yeşil rengi seçtiler.
Rahatsız Etmeyiniz teması
Bu trend temasının özünde, teknolojinin insanların dikkatini fazlasıyla dağıttığı fikri yatıyor. Seçenek fazlalığından bunalan tüketiciler, karar vermelerini kolaylaştırmak amacıyla seçenek azaltma yoluna gidiyor. Bu nedenle Rahatsız Etmeyiniz temasındaki renk paleti, Pel Plastic'in beğendiği "odaklanma" yeşili gibi sade, huzurlu, pastel ve minimal tonlardan oluşuyor.
Sıradışı bir doku
Rengi belirleyen Pel Plastic ekibi, kalıptaki plastiğe uygulanacak doku üzerinde çalışmaya başladı. Ortaya trend temasıyla çok uyumlu, biraz gizemli ve çelişkili, ama nihayetinde odak noktayı büyük bir açıklıkla ortaya koyan bir sonuç çıktı. Şeffaf polimer (polikarbonat) ve saydam renk, doku sayesinde buzlu, neredeyse opak bir görünüm kazanıyor. Pel Plastic tarafından dokuların değerlendirilmesinde kullanılan standart bir kalıpta üretilen prototipin dış yüzeyi tümüyle pürüzsüzken, doku parçanın iç veya arka yüzeyine uygulanmış oluyor. Renkte sedefli pigment olmamasına rağmen bu yapım şekli derinlik ve neredeyse sedefli bir görüntü sağlıyor.
“Bu projede, renk ve dokuların birlikte kullanıldığı zaman tek başlarına olana göre çok farklı bir etki oluşturabileceğini öğrendik" diyen Mirella Sala, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sonuçları müşteri sunumlarımızda kullanarak plastikler, renk ve doku arasındaki ilişkileri daha iyi anlatmayı hedefliyoruz. Clariant ile iş birliğimizden çok memnun kaldık; iş birliğimizi sürdürmeyi ve gelecekte daha çok renkle doku oluşturmayı isteriz.”
ColorWorks endüstriyel tasarım uzmanı Alessandro Pozzati ise konuyla ilgili görüşlerini “ColorForward sistemi ve Clariant’ın global ColorWorks tasarım ve teknoloji merkezlerinin varlık sebebi tam olarak bu... Pel Plastic ile yaptığımız iş birliği, tasarımcıların, marka müdürlerinin ve ürün geliştirmecilerin renklerin ve bu durumda dokuların insanları nasıl etkilediğini, hatta satın alma kararlarını yönlendirdiğini anlamalarına yardımcı olabileceğimizin kanıtıdır.” sözleriyle özetliyor.