İKMİB, "ÇİN’E İHRACATI ARTIRMANIN YOLU ÇİN’DEKİ İTHALAT FUARINDAN GEÇİYOR"
İKMİB tarafından 30 Mart 2018 Cuma günü Dış Ticaret Kompleksi’nde gerçekleştirilen etkinliğe, T.C Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masası Uzmanı E. Çiğdem Kemahlı, Eski Şangay Ticaret Ataşesi Mustafa Yavuz, Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu CUI Wei, DEİK Türkiye - Çin iş Konseyi Başkanı Murat KOLBAŞI, İMMİB Genel Sekreteri Armağan Vurdu, İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu Ticaret Müşaviri HUANG Songfeng ve Çin Büyükelçiliği Ticaret Müşaviri ZHU Guangyao katıldı.
Çin’in ekonomik durumu, dış ticareti, pazar yapısı, yatırım ve iş fırsatları hakkında detaylı bilgilerin paylaşıldığı seminerde, “Türkiye-Çin İlişkileri”, “Çin Pazarı ve İhracat İmkânları” ve 5-10 Kasım 2018 tarihleri arasında İKMİB Milli Katılım organizasyonu ile düzenlenmesi planlanan “China International Import Expo Fuarı” hakkında da bilgilendirme yapıldı.
T.C Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masası Uzmanı E. Çiğdem Kemahlı, Çin Pazarı ve ülke ekonomisi hakkında bilgi vererek, “Yıllık ortalama yüzde 10,2’lik bir hızla büyüyen Çin’in bu hızı 2012- 16 yılları arasında ortalama yüzde 7,6’ya düşmüştür. 2018 yıllık büyüme tahmini ise yüzde 6,5’dur. Dünya ihracatında yüzde 13’lük payla birinci ülke ve dünya ithalatında yüzde 14’lük payla ikinci ülke konumundaki Çin’in 2016 yılındaki dış ticaret hacmi 3,7 trilyon dolardır” dedi. Çin pazarında yer almak için yapılması gerekenlere dikkat çeken Kemahlı, Pazar araştırması yapılması, fuarlara sürekli katılım yapılması, mevzuatların takip edilmesi vb. gibi konular hakkında firmaların dikkat etmesi gereken hususları paylaştı.
Türkiye ile Çin arasındaki ticari ilişkileri değerlendiren İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, son yıllarda dünyanın bir numaralı tedarikçisi ve ihracatçısı konumunda olan Çin ile Türkiye arasındaki ticari ilişkilerin ilk kez 1 milyar dolar ticaret hacminin aşıldığı 2000 yılından bu yana düzenli bir gelişme gösterdiğini belirtti. Akyüz, Türkiye’nin Uzakdoğu’daki en büyük ticari ortağı olan Çin’e 2017 yılında gerçekleştirilen ihracatın 2,9 milyar dolar olduğunu ve Çin’in 2017 yılındaki ithalatının yüzde 1,9’una tekabül ettiğini ifade etti. Çin’den yapılan ithalatın ise 23 milyar dolar olduğuna dikkat çeken Akyüz, “Bu tutar, 2017 ithalatımızda yüzde 10’luk bir paya sahip olmuştur. Hızlı büyüme rakamlarına son 10 yılda aşina olduğumuz Çin, Türk özel sektörü açısından, ucuz, kar marjı yüksek, bir ithalat kaynağı olarak görülmektedir. Oysa Çin aynı zamanda çok önemli ve büyük bir Pazar konumundadır. Türkiye’nin daha iyi tanıtılması ile birlikte bu pazarda Türk ihraç ürünleri için de bir imkân ortaya çıkabilir. Çin’e mal satabilmek için öncelikle Çin’de yoğun olarak gerçekleşen ticaret fuarlarına katılarak ülkemizi ve ürünlerimizi tanıtmamız şart. Fuarlar firmalarımız için altın fırsattır. İnanıyorum ki, bu çabalar sonucunda yüksek bir ithalat potansiyeline sahip olan ve iç tüketime dayalı büyüme sürecine geçmeye çalışan Çin’e yönelik Türkiye’nin ihracatı yeterli bir seviyeye ulaşacaktır” dedi. DEİK Türkiye - Çin iş Konseyi Başkanı Murat KOLBAŞI, Çin pazarı hakkında sunum yaparken, İMMİB Genel Sekreteri Armağan Vurdu ise 5-10 Kasım 2018 tarihleri arasında gerçekleşecek “China International Import Expo” hakkında bilgi verdi.