CheMondis'in Genel Müdürü Sebastian Brenner, Chemlife okuyucuları için Avrupa'da kimyasallar için B2B pazarının stratejik durumu ve geleceği hakkında önemli bilgiler verdi.
1.) CheMondis'in vizyonu ve uzun vadeli hedefleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Vizyonumuz, kimya endüstrisi için küresel profesyonel ağ oluşturmaktır. Tüm tarafların yararına, birbirleriyle tanışmak ve iş yapmak için dijital bir yer. Bu bağlamda, Avrupa boya ve kaplama endüstrisinin yanı sıra yapıştırıcı ve sızdırmazlık endüstrisinden de çok sayıda alıcı ve tedarikçiyi birbirine bağlamak istiyoruz. Burada küçük veya büyük, üretici veya distribütör olmanıza göre bir fark yaratmıyoruz. Ayrıca, müşterilerimizi bir araya getirmek ve ağ oluşturma fırsatları yakalamaları için dijital etkinlikler düzenliyoruz. Örneğin, 11 Mart tarihinde, online olarak ve büyük bir katılımla Boya ve Kaplama Zirvemizin ikincisini gerçekleştirdik. (https://cpcsummit2021.converve.io/)
2.) En büyük zorlukları nerede görüyorsunuz?
Kimya endüstrisi, büyük bir iş bölümünün hala çevrimdışı olduğu, en az dijitalleşmiş endüstrilerden biridir. Aynı zamanda pazar oldukça parçalanmış durumda. Sektördeki birçok oyuncuyu, bir çevrimiçi pazarlama ve satış kanalının faydaları konusunda ikna etmek için, ekibimizin teknoloji ve kimyasal bilgi birikimini benzersiz bir şekilde sunuyoruz.
3.) Müşterilere benzer bir faydalar sağlayan rakip platformlar var mı?
Avrupa'da en hızlı büyüyen kimya pazarı olduğumuzu söylemekten gurur duyuyoruz. Elbette, kimyasallar için başka çevrimiçi platformlar da var ve bu alanda çok fazla hareketin olduğunu görüyoruz. Yine de tüm çevrimiçi oyuncular, pazar yerleri inşa etmiyor, ör. web mağazaları veya arama motorları gibi iş planları var. Şu anda kimya endüstrisi için tam bir dijital hizmetler ekosisteminin ortaya çıktığını görüyoruz ve bunun merkezinde olmaktan gurur duyuyoruz.
4.) CheMondis yaklaşık 2,5 yıldır faaliyet gösteriyor. Başlangıçta bahsettiğiniz vizyona ne kadar yaklaştınız?
Mükemmel bir yoldayız. Bugün itibariyle, pazarımızda 2900'den fazla alıcı ve 1100'den fazla tedarikçi ile işbirliği yapıyoruz, bunların birçoğu küçük ve bazıları ise gerçekten büyük sektör oyuncuları. Gücümüzün katlanarak arttığını görüyoruz. Bu kesinlikle müşterilerimize daha fazla değer sunmak için sürekli olarak CheMondis geliştiriyor olmamızdan kaynaklanmaktadır.
5.) Çıktığınız bu yolda başarının sırrını açıklar mısınız?
Tüm bunların arkasında güçlü bir ekibimiz var. Dünyanın her yerinden yetenekli ve yaratıcı beyinlerle gurur duyduğumuz, seçkin bir ekip kurduk. Çok farklı uzmanlık alanlarını bir araya getiriyoruz. On yıldan fazla bir süredir kimya endüstrisinde çalışan insanlarımız var. Ardından hizmet sektöründen yazılıma ve satış uzmanlarımıza kadar geniş bir ekibimiz var. Ayrıca geleceğin pazarı için fikirlerimizi kullanımı kolay ve hızlı gelişen bir arayüze dönüştüren yazılım dâhilerimiz var.
6.) CheMondis konseptiyle, sektörde lider bir çevrimiçi oyuncusunuz. Peki, covid-19 salgını işinizi şimdiye kadar nasıl etkiledi?
Covid salgını birçok sektörde olumsuz etkiler gösteriyor. Pazarımızda ve taleplerde değişimler yaşadık. Açıkçası, dezenfektanlara olan talep artarken, diğer ürün gruplarında talep biraz azaldı. 2020 boyunca, yeni bir tedarikçiye ihtiyaç duyan veya azalan çevrimdışı işler nedeniyle çevrimiçi satış yapmanın yeni yollarını bulmak isteyen tüm şirketler için dijital bir çözüm sunduk.
7.) CheMondis'in gelecek planları nelerdir? Şimdiye kadar, ağırlıklı olarak Avrupa pazarına odaklandınız. Genişlemeyi planlıyor musunuz?
Esnek kalmak ve müşteri ihtiyaçlarına göre hareket etmek için hedeflerimizi kısa periyotlarda belirleriz. Yakın gelecekte hedef segmentlerimizi kesinlikle daha da genişleteceğiz, bölgesel genişlemeyi de düşünüyoruz. Önümüzdeki ay ve yıllarda geleceğin bizim için ne getireceğini dört gözle bekliyoruz!