Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği Kongre Başkanı Sayın Fuat ARSLAN ile Kozmetik Sektörü ve 4. Uluslararası Kozmetik Kongresi Hakkında keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik
- 4.Uluslararası Kozmetik Kongresi’nden bizlere kısaca bahseder misiniz?
Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği tarafından, her yıl düzenlenmekte olan 4.Uluslararası Kozmetik Kongresi, bu yıl 4-5 Aralık tarihleri arasında online olarak düzenlenecek. Türkiye’de ilk ve tek temalı kozmetik kongresinin, bu yıl ki ana teması ise “Etnokozmetik”.
- Bu yıl kongre online olarak gerçekleştirilecek. Bildiğiniz gibi online etkinlikler herkes için yeni bir deneyim. Peki 4. Uluslararası Kozmetik Kongresi’nde bizleri neler bekliyor ve nasıl bir hazırlık süreci geçirildi?
Dünyada ve ülkemizde yaşamakta olduğumuz COVID-19 pandemisi, maalesef hız kesmeden devam ediyor. Bizlerde, bu süreçte üzerimize düşen görevleri yeni şartlara uyum sağlayarak aksatmadan yerine getirmek için çabalıyoruz. Bu anlamda, düzenlenecek sanal kongre hepimiz için oldukça yeni. Bu sebeple, pek çok açıdan daha güçlü bir bilimsel etkinlik olması için büyük emek ve özveriler ile bu işe gönül vererek elimizden geleni yapmaya çabalıyoruz.
Kongrede, katılımcılara deneyimlerini paylaşmak, projelere ve yeniliklere, sektöre ve araştırmaya, uygulanan yeni teknolojilere ilişkin son gelişmeleri, çok kültürlü ve zengin bir atmosferde tartışmak için ideal bir fırsat ve mükemmel bir platform sağlıyoruz. Kongre, ana oturumlarının yanı sıra her yıl yaptığımız gibi paralel oturumlar ve farklı uzmanlık alanlarına sahip, çok değerli konuşmacılar ile konuların çok yönlü olarak ele alınmasını sağlayacağız. 500’den fazla konuşmacının katılacağı kongrede, canlı toplantı salonları, canlı soru panelleri ve anketleri ve özel B2B odaları oluşturulacak. Aynı zamanda, firmalara da özel içerik sunma imkanı verilecek.
- Kongrede hangi konular ele alınacak?
Pandemi sonrası, sektörde güncel gelişmelerin de tartışılacağı kongrenin açılış konuşmasını, T.C. Ticaret Bakanlığı Bakan Yardımcısı Sezai Karakoç yapacak. Prof. Dr. Kemalettin Aydın, Vedat Ozan gibi değerli isimlerin de olduğu kongrede, açılış konuşmacıları olarak Kongre Başkanı Fuat Arslan, KÜAD Dernek Başkanı Levent Kahrıman, TİCK Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Tolga Karahan da yer alacak. Davetli konuşmacı olarak katılacak İlber Ortaylı, Dünya başlığı altında tarih, güzellik, ekonomi ve tüketici davranışları konularına yer verecek. Bunun yanı sıra Etnokozmetik nedir, Anadolu’da Etnobotanik Çalışmalar, Etnokozmetik de hammadde gibi konulara yer verilecek.
Aynı zamanda Almanya, Umman, Brezilya, İtalya, Slovakya’dan uluslararası konuşmalar da yer alacak.
- Kongre’nin bu yılki teması “ETNOKOZMETİK” bizlere Etnokozmetik hakkında okuyucularımıza bilgi verebilir misiniz?
Kozmetik, insanların düzenli olma ve ölümsüz olma isteklerinin bir yansıması olarak ortağa çıkmıştır. Kendini iyi hissetme ve sağlıklı hissetme ile de anılmasına rağmen karşılığını güzel olma arzusunda bulmuştur. Bundan kaynaklı, günümüzde bir şeyin güzelliği derken kozmetiği de deriz. Güzellik kavramı, insanlık kadar eskidir. Ve güzel olma, her toplumda farklı tanımlansa da hep en ideal durum olmuştur. Tüm toplumlar, güzel olana ulaşmak için şekillenmiştir. İnsan bedeninin güzelliği, insan ruhunun güzelliği, toplumsal birlikteliğin güzelliği.
Kimi toplumda beyaz tenli olmak güzel olmak sayılırken, kimi toplumlar da esmer olmak güzel olarak adlandırılmıştır. Kimi toplumlarda kilolu olmak güzel sayılırken, kimisinde zayıf olmak güzel sayılmıştır. Bunun gibi çok zıt güzellik tanımları var ve halen bu durum devam ediyor. Buna göre, toplumlar içinde kullanılan materyaller ve tanımların değişkenlik gösterdiğini söyleyebiliriz. Bu noktada, her toplumun güzellikle ilişkisi farklı dinamikler üzerinden oluşuyor. Biz de, toplumların güzellik ile olan bu ilişkisine “Etnokozmetik” diyoruz. Baktığımızda, etnokozmetik bir inançtır. Peri kızı ya da cadı, güzellik ve çirkinliği tanımlayan etnokozmetik tanımlardır. Ay yüzlü, gümüş saçlı gibi tanımlar etnokozmetiğe örnek verilebilir.
- Kongrenin, tüm katılımcılar ve kozmetik sektörü açısından ne gibi katkıları olacak?
Tüm sektör ilgilileri, 4. Uluslararası Kozmetik Kongresi sayesinde sanayii, üniversite işbirliklerinin geliştirilebileceği ana salon ve paralel salon sunumları, work shop alanları, ticari görüşmelerin yapılacağı stant alanları ve toplantı odaları gibi çok yönlü alanlar da iletişim kurma fırsatı yakalayacak.
Farklı uzmanlık alanlarına sahip yurtiçinden ve yurtdışından katılan değerli konuşmacıların, konuları çok yönlü olarak ele almasını yakinen ve tekraren takip etme imkânınız olacak.
Ana temamız Etno kozmetik ile toplumların güzellikle olan, farklı kültürel ilişkilerini çok yönü olarak inceleyeceğiz. Ülkemizden ve yurtdışından katılan değerli konuşmacılar, bölgesel etno uygulamaları hakkında bizleri bilgilendiriyor olacaklar.
Birçok konu başlığının işleneceği kongrede, mevzuatlar, Uluslararası ticaret, ihracat destekleri, markalaşma, tüketicinin korunması, pandemi sürecinin sektöre etkileri ve arge/inovasyon konuları da detaylı olarak konuşulacak.
Aynı zamanda Sağlık Bakanlığımızın yetkilileri tarafından verilecek sertifikalı mevzuat eğitimi ile, sektörümüz biosidal ürünler konusunda bilgilendirilecek.
Kongremize, bu yıl da önceki yıllarda olduğu gibi önemli bir katılım oldu. Ana ve paralel salonlarda, 10 farklı ülkeden ve 50’nin üzerinde konuşmacı ve 500 üzerinde katılımcı ile bu yılda kongremiz büyümü ivmesini sürdürdü.
6.Son olarak Kozmetik sektörünün geleceği ve pandeminin etkileri hakkında neler söylemek istersiniz?
Pandemi süreci sonrası, yaşanan değişimle beraber kozmetik sektörü büyümeye devam ediyor. 180 ülkeye ihracat gerçekleştiren sektör, 120 bin kişiye istihdam sağlıyor. Kozmetik sektörünün ekonomik büyüklüğü, dünyada 500 milyar doları bulurken Türkiye’de kozmetik pazarı 3.5 milyar dolara ulaştı.
Konuyla ilgili yapılan araştırmalar da, 2009 yılından itibaren kozmetik sektöründe her yıl ortalama yüzde 10 oranında bir büyüme yaşandığını ortaya koyuyor. Açıklanan veriler de Ocak-Ekim ayı itibari ile kozmetik sektördeki toplam ihracatın 1 milyar 102 milyon dolara ulaştığını ortaya koyuyor. Sektörün pazar büyüklüğünün ise 2022 yılında 429.8 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Pandemi ile beraber kozmetik sektörü E-ticaret verilerinde, Mart ayının ilk haftasından bu yana yeni ve aktif kullanıcılarda da istikrarlı bir artış gözleniyor. Özellikle, karantinada gönüllü olarak yaşayan ve zorunda kalmadıkça dışarı çıkmayan insanlar, bu ürünleri online olarak sipariş etmeye başladı. Araştırmalar da, salgın döneminde internetten yapılan aramalarda en çok temizlik, kolonya ve dezenfektan ürünlerinin aratıldığını ortaya koyuyor. Bu süreçte toplam alışveriş adedi, Koronavirüs etkisiyle yüzde 144 arttı ve sektör bu anlamda gelişmeye de devam edecek.