Araştırmacılar standart fren sistemlerini iyileştirmenin yollarını arıyor
İran Sharif Teknoloji Üniversitesi ve Toronto Üniversitesi'nden bir grup araştırmacı, karbon fiber ve polimerlerden oluşan fren sistemi tasarladı.
Bu yeni ve geliştirilmiş frenler aşınma ve yıpranmayı önleyebilir ve halihazırda piyasada bulunan frenlerden daha iyi sürtünme özelliklerine sahip olabilir.
Projedeki araştırmacılardan biri olan Mohammad Arjmand, "Şu anda Kanada'da hiçbir araştırmacı bu alanda çalışmamaktadır ve otomotiv ve demiryolu endüstrileri için bu çalışmamız büyük önem arz etmektedir" diyor.
Fren balatası malzemeleri genellikle üç kategoriye ayrılır; metalik, seramik ve organik. Hepsinin, maliyet, dayanıklılık, gürültü, fren tepki süresi veya kullanım sırasında artan sıcaklık gibi tasarımlarına özgü yararları ve zayıflıkları olduğu biliniyor.
Çalışmada, kısa karbon fiberin fenolik reçine esaslı sürtünme malzemelerinin tribolojik davranışı üzerindeki etkisini araştırmak için, çeşitli oranlarda karbon fiber içeren üç farklı kompozit yapısı formüle edilmiştir.
ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi Başkanlığı istatistiklerine göre, araç bileşenlerinin başarısızlığı kazaların yaklaşık yüzde ikisini oluşturuyor ve araç bileşen hatalarının yaklaşık yüzde 22'si frenle ilgili sorunlardan kaynaklanıyor .
Arjmand, "Bu yeni araştırma, yüksek sıcaklıklar, dayanıklılık, sürtünme ve aşınma testleri sırasında mazlemedeki bozunmaları araştırıyor. Bulgularımız yeni tasarlanan karbon fiber polimer frenlerin yavaşlama biliminde yeni alanı temsil ettiğini ve hem sanayi hem de tüketiciler için gerçek bir nimet olabileceğini gösteriyor."
Arjmand, yeni teknolojinin daha verimli ve düşük maliyetli fren balatalarına yol açabileceğini söylüyor.
“Nanomalzemeler geliştirmeye devam ettik ve moleküler seviyede sürtünme, aşınma ve ısı dağılımı gibi sorunları çözebilecek çok fonksiyonlu kompozit yapılar geliştirmek için çalışmaya devam edeceğiz.
Bu tarz keşifler otomobillerin ve trenlerin daha uygun maliyetli, verimli ve işlevsel olmasına yardımcı olmaya devam edecek.
Çalışmanın detaylarına ulaşmak için : https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0043164818308743